سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

مطالعات و آزمایشاتی توسط پزشکان نشان داده است که درمان مشکلات دندان با لیزر، کم هزینه، بی‌درد و مفیدتر است.

به گزارش فارس، محققان کشف کرده‌اند که لیزر در دندان‌های آسیب دیده بسیار موفق بوده است و معالجه با لیزر، موجب خوب شدن دندان‌ها می‌شود.

این نوآوری در زمینه پزشکی می‌تواند کم هزینه و بی‌درد باشد؛ این روش درمان روی موش‌ها نیز آزمایش شده و خیلی موفق بوده است و اکنون پزشکان مایلند این آزمایشات را بر روی انسان نیز انجام دهند؛ به نظر آنان این روش برای انسان کاملاً قابل استفاده است و می‌تواند جایگزین درمان قبلی باشد.

کارشناسان و تیم تحقیقاتی بخشی از دندانپزشکی آمریکا می‌گویند: پرتو شدید نور لیزر موجب زنده شدن سلول‌های بنیادی دندان می‌شود و مدت درمان حدودا 12 هفته طول می‌کشد.

درمان ارزان و بی‌درد مشکلات دندان+تصاویر


یکی از محققین موسسه ملی پژوهش دندانپزشکی سر و صورت در مریلند که به زودی آزمایشات خود را بر روی انسان انجام خواهد داد، می‌گوید: اگر این آزمایشات نیز با موفقیت انجام شود، می‌تواند پایانی برای دندان مصنوعی باشد.

درمان ارزان و بی‌درد مشکلات دندان+تصاویر


دکتر «دوسکو ایلیک» مدرس در علم سلول‌های بنیادی علوم کالج کینگز در لندن گفت: این روش بسیار ارزان است و آزمایشات روی انسان، برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است؛ بیماران باید بدانند درمان با لیزر اصلاً گران نیست.

پروفسور «کریس میسون» پزشک متخصص از دانشگاه لندن پیش‌بینی کرد این پدیده بین بیماران بسیار محبوب خواهد بود زیرا بسیار ارزان، بی درد و سریع واکنش نشان می‌دهد و دیگر نیازی برای گذاشتن دندان مصنوعی نیست؛ مگر در موارد ضروری.


[ یکشنبه 93/3/18 ] [ 2:21 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 136
کل بازدیدها: 1618477