سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید اگر نقش اول فیلم‌ها افراد باحجاب باشند تأثیرگذار است نه این‌که در فیلم‌ها افراد باحجاب کلفت و یا آشپز باشند.
به گزارش ایسنا علی جنتی در حاشیه‌ نشست صبحانه‌ کاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران که صبح روز یکشنبه 18 خردادماه برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت حجاب، با اشاره به نهادهای مسئول دیگر در این زمینه عنوان کرد: کاری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انجام می‌دهد کار فرهنگ‌سازی است و ما اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم طبیعتا نتیجه بهتری می‌گیریم. برای نمونه اشاره می‌کنم در نمایشگاه کتاب تهران که هر سال فضای نمایشگاه مورد اعتراض بسیاری از شخصیت‌های روحانی متدین و افراد دلسوز بود امسال فضای نمایشگاه در اثر کار فرهنگی به گونه‌ای بود که همه کسانی که از آن بازدید می‌کردند می‌گفتند فضای نمایشگاه از خیابان‌ها بسیار بهتر است. این نشان می‌دهد کار فرهنگی خیلی مؤثرتر است.
او در ادامه در پاسخ به این سؤال که سازمان سینمایی در این زمینه چه کاری انجام می‌دهد گفت: هنوز که این کار به این صورت انجام نشده است اما جهت‌گیری سازمان سینمایی ما به همین سمت است. مثلا این‌که وقتی فیلمی ساخته می‌شود آن کسی را که باحجاب است یک کلفت و یا آشپز معرفی می‌کنند، در حالی‌که باید شخص بارز یا شخص اول فیلم یک خانم باحجاب و باعفت باشد که این موضوع اثرگذار باشد.
وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی درباره این‌که با انتخاب علیرضا مختارپور به عنوان دبیرکل نهاد و عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی تعداد اعضای این نهاد از حد نصاب بیش‌تر شده است‌ و باید یک نفر حذف شود‌، گفت: تعداد اعضا افزایش نیافته است. هیأت امنای نهاد کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از شخصیت‌های حقوقی هستند و همچنین پنج شخصیت حقیقی. این پنج شخصیت به عنوان عضو هیأت امنا از رییس‌جمهور حکم می‌گیرند و یکی از آن‌ها توسط وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل نهاد معین می‌شود. در حال حاضر هم همین اتفاق رخ داده است. پیش از این آقای ملک‌محمدی ابتدا با حکم رییس‌جمهور به عضویت هیأت امنا درآمد و سپس با حکم وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل معرفی شد. در حال حاضر هم آقای مختارپور به همین نحو از رییس‌جمهور به عنوان عضو هیأت امنا حکم دریافت کردند و از طرف وزیر ارشاد به عنوان دبیر کل معرفی شدند.
جنتی سپس در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت نظام جامع صنفی هنرمندان گفت: رسیدگی به این موضوع در حال بررسی است.
او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت نامه‌ای که جمعی از نویسندگان درباره بنیاد ادبیات داستانی به رییس‌جمهور نوشته‌اند پاسخ داد: این نامه هنوز به من نرسیده است؛ وقتی برسد به آن رسیدگی می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آیین‌نامه‌ای که اختیار ممیزی کتاب را به تشکل‌های نشر واگذار می‌کند گفت: در این زمینه اولا هیات نظارت، نظارت کامل دارد و بخش عمده کار توسط وزارت ارشاد انجام می‌شود اما مواردی به تشکل‌های ناشران پیشنهاد شده است که اگر موافقت کنند این موارد به آنها واگذار می‌شود.
او افزود: در حال حاضر تشکل‌هایی داریم که خودشان شورای کتاب دارند و می‌توانند در زمینه مجوز رسیدگی کنند و حتی یک بار هم تخلف نداشته‌اند. بعضی از این تشکل‌ها و شوراها خودشان صاحب‌نظر هستند از این‌رو می‌توان بخشی از کار را به آن‌ها واگذار کرد.
جنتی همچنین اظهار کرد: می‌خواهیم تا حد ممکن برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و ظرف دو سه سال آینده کلیه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی را به بخش خصوصی بسپاریم.

[ یکشنبه 93/3/18 ] [ 2:18 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 136
کل بازدیدها: 1618441