سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

به گزارش ایسنا، آیت الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان افزود: همه ابتکارات، اکتشافات و اختراعات دانشجویان و اساتید نباید بایگانی و آرشیو شود، بلکه باید با تبدیل به علم و دانش، تجاری سازی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه‌کرد: اگر امام خمینی (ره) از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت نمی‌کرد،‌ محال بود، چنین دانشگاهی ایجاد شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه مراکز دانش بنیان است و ما در علوم فضایی پیشرفت و ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید از این ظرفیت‌ها از جمله دانشمندان استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، تاکیدکرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانشمندان ما در ناسا و آمریکا کار می کنند در حالی که می توانند در کشور خود مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از دردهای ما این بود که درصد کمی از جوانان می‌توانستند، وارد دانشگاه شوند،‌ اما با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جوانان زیادی توانستند پا به عرصه علمی و فناوری بگذارند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مفتخریم که در تمامی زمینه ها در تولید علم و دانش شریک شویم و به طور قطع بر روی توسعه مقاطع تکمیلی، ارشد و دکتری سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی گفت: یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه حدود 5 میلیون نفر دانش‌آموخته دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: 10 هزار استاد دکتری را جذب خواهیم کرد و برای توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی باید چند شخصیت علمی جذب شود که این موضوع پیگیری می شود.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و 400 واحد آموزشی افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان این‌که اولین دانشگاه بزرگ حضوری در دنیا از نظر کمی هستیم، گفت: تصمیم گرفتیم که در کشور توسعه دانشگاه ها را داشته باشیم و از سراسر دنیا دانشجو بپذیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حالا که ارتباط ما با خارج از کشور بهتر شده است،‌ تصمیم گرفته‌ایم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در دیگر کشورها را توسعه دهیم و از سراسر دنیا دانشجو بپذیریم و با دانشگاه‌های مختلف در تولید علم و دانش شریک شویم.

هاشمی رفسنجانی تاکیدکرد: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از طرح ها در دانشگاه ها تعطیل شده است.

[ چهارشنبه 92/9/27 ] [ 8:39 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 97
کل بازدیدها: 1618290