سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

اظهارنظرها و موضع گیری های مثبت مقامات آمریکایی درباره مواضع جدید ایران در عرصه سیاست خارجی و هسته ای، همچنان ادامه دارد. در جدیدترین و مهمترین این موضع گیری ها، سخنگوی کاخ سفید برای نخستین بار اعلام کرده باراک اوباما آمادگی دارد به طور مستقیم و رو در رو با رئیس جمهور ایران به گفت و گو بنشیند.

به گزارش «تابناک»، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفته در صورتی که ایران نشان دهد نسبت به حل و فصل موضوع هسته ای خود دارای جدیت است، باراک اوباما آمادگی دارد هفته آینده در نیویورک با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ملاقات کرده و به گفت و گو بنشیند.

خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار این خبر اشاره می کند که طی چند روز اخیر، بحث هایی درباره احمال دیدار «تصادفی» اوباما و روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح بوده است. در این میان، هرچند جی کارنی طی این چند از پاسخ قطعی به این موضوع طفره رفته، اما در نهایت ساعاتی پیش اعلام کرده احتمال دیدار دو رئیس جمهور وجود دارد؛ هرچند هنوز برنامه ای در این زمینه تدوین نشده است.

وی در این زمینه گفته: «این احتمال وجود دارد و البته چنین احتمالی همیشه وجود داشته است... از زمانی که رئیس جمهور سوگند یاد کرده، همواره دست دوستی خود را به سوی ایران دراز کرده است».

کارنی همچنین با اشاره به مصاحبه شب گذشته روحانی با شبکه خبری «ان بی سی»، گفته در این مصاحبه موارد مثبتی مطرح شده، اما «اقدامات عملی مهمتر از جملات هستند».

وی در ادامه، بار دیگر تأکید کرده اوباما تمایل دارد در صورتی که ایران نسبت به حل و فصل نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای خود جدی باشد، مذاکرات دوجانبه ای را با ایرانی ها به انجام برساند. وی افزوده: «این موضعی است که ما امروز داریم». 


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 2:29 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 127
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617917