سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

هر چه گوشمان در ماه های اخیر به شنیدن اخبار تلخ حوادث دانش آموزی عادت کرده باشد، خبر لبخند زدن «مریم» به زندگی می تواند کام را شیرین کند؛ بازگشت بازمانده یک حادثه دلخراش، با ده ها جان باخته، به زندگی.

به گزارش «تابناک»، مریم باباخانیان، دانش آموز بروجنی که دو ماه گذشته را در پی واژگونی اتوبوس حامل وی و همکلاسانش در مسیر بازگشت از اردوهای راهیان نور در کما به سر برده بود، روز گذشته به زندگی بازگشت تا پرونده آخرین مصدوم آن حادثه تلخ نیز به زودی در بیمارستان بسته شود.

وی که بیست و نهم مهرماه به محض واژگونی اتوبوس در محور دهدز به لردگان به کما فرو رفته بود، در شرایطی به زندگی لبخند زد که 26 تن از همراهان وی در آن حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند و سایرین نیز مدت هاست بیمارستان را ترک گفته اند اما طی مدت سپری شده، تغییر خاصی در سطح هوشیاری مریم مشاهده نشده بود و به دلیل وضعیت ناپایدار، در بخش آی سی یو و تحت مراقبت های ویژه نگهداری می شد.



این در حالی است که وی با عنوان "مجهول الهویه"، یکی از هجده نفر مصدوم این حادثه بود که توسط تیمهای امدادی جهت مداوا به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شده بود که هفت نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و باقی مصدومین جهت درمان‌های تخصصی در این بیمارستان بستری شده و تلاش مجموعه پزشکی استان برای بهبود ایشان آغاز شد.

البته در روزهای بعد، هفت تن دیگر از مصدومان این حادثه با پرواز اختصاصی به مقصد چهار محال بختیاری اعزام شدند تا دکتر حی بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز بگوید: هفت نفر از مصدومین این حادثه بعد از چندین عمل جراحی که بروی آنان انجام شد به لطف خدا امروز از لحاظ پزشکی ترخیص هستند و فقط نیازمند مراقبت و استراحت پزشکی در منزل هستند.

بدین ترتیب مصدومان یکی پس از دیگری مراحل درمان را طی کرده و به آغوش خانواده باز می‌گشتند اما نشانه های بهبود در این دانش آموز دوم دبیرستانی -که دیگر به مدد شناسایی همکلاسان به هوش آمده "مجهول الهویه" نبود،- به رغم تغییرات اندکی که در سطح هوشیاری وی رخ می‌داد، به چشم نمی‌خورد اما کماکان پزشکان و خانواده مریم امیدوار به بازگشت وی بودند.


دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این باره به خبرنگار وب دا خوزستان، می گوید: مریم باباخانیان در روز حادثه و زمانی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد، از سطح هوشیاری بسیار اندکی برخوردار بود و در حالت کما قرار داشت؛ چراکه بر اثر این حادثه، به مغز وی شوک وارد شده بود و به رغم اینکه مشکل بوجود آمده در حدی نبود که نیاز به عمل جراحی داشته باشد، ولی چند جراحی کوچک با موفقیت روی مغز این مصدوم انجام صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمان انتقال مریم باباخانیان به بیمارستان، علاوه بر شوک مغزی، شکستگی‌های متعددی در بدن وی وجود داشت، می‌گوید: از زمان انتقال مصدومان به بیمارستان، تیم‌های پزشکی در تخصص‌های مختلف بر بالین ایشان حضور یافته و جراحی‌های لازم را صورت داده اند و در مورد این بیمار هم مراقبت های خوبی صورت گرفت تا سطح هوشیاری وی که در زمان انتقال به بیمارستان حدود چهار بود (سطح هوشیاری یک فرد سالم 15 است) به مرور افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می افزاید: به لطف خدا و با اقداماتی که در مدت حضور این فرد مصدوم در بیمارستان انجام شد، خوشبختانه از بروز عوارض جانبی مانند انواع عفونت‌ها و زخم بستر جلوگیری شد و در حال حاضر نیز سطح هوشیاری مریم به پانزده رسیده و وی هوشیاری کامل خود را به دست آورده و شناخت کافی نسبت به اطراف خود دارد.


مریم در کنار پدر و مادرش

حدود بیست روز بعد از وقوع حادثه، رییس بیمارستان گلستان اهواز وضعیت «مریم باباخانیان»، را اینگونه گزارش داد: در چند روز گذشته مریم با بالا بودن تب مواجه بود که خوشبختانه تب بیمار کاهش یافته و در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار دارد؛ مریم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی و پرستاری است و علاوه بر تیم درمانی کامل، مشاوره تغذیه ویژه I. C. U و درمان فیزیوتراپی نیز برای این بیمار در حال انجام است و امیدواریم وی از وضعیت کما خارج شده و بهبود کامل بیابد؛ مریم بیش از هر چیز به لطف خدا و دعای مردم نیاز دارد چرا که شرایط این گونه بیماران را نمی‌توان از لحاظ پزشکی پیش‌بینی کرد.

گفتنی است در این مدت دو ماهه، برخی از مسئولان از جمله وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و همچنین استاندار خوزستان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عیادت مریم باباخانیان و دیگر مصدومان این سانحه رفته بودند تا از نزدیک در جریان روند درمان آن‌ها قرار بگیرند.






[ سه شنبه 91/9/28 ] [ 12:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 139
کل بازدیدها: 1617958