سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
مردم شهر الخالص تاکید کردند که اجساد کشف شده در این گورستان‌ها متعلق به شماری از کشاورزان و مخالفان رژیم صدام است.

پس از کشف سه گور دسته جمعی در اردوگاه اشرف در روزهای گذشته، مسوولان عراقی از احتمال وجود گورها و زندان‌های سری دیگر در این اردوگاه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، این گورهای جمعی همزمان با انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد و ورود نیروهای امنیتی به بخش‌های مختلف این اردوگاه صورت گرفت.

مردم شهر الخالص تاکید کردند که اجساد کشف شده در این گورستان‌ها متعلق به شماری از کشاورزان و مخالفان رژیم صدام است.

عدنان السراج، عضو فهرست ائتلاف اتحاد ملی مجلس عراق در گفت‌وگو با العالم اظهار کرد: انتظار می‌رفت که با خروج عوامل این گروهک، بسیاری از اسرار این اردوگاه بر ملا شود. کشف این گورهای جمعی را می‌توان بخشی از رویکرد خونبار این گروهک ارزیابی کرد. در این اردوگاه چندین زندان سری و گور دسته جمعی وجود دارد.

او علت کشف چنین پدیده‌هایی در این زندان را فعالیت‌های کاملا بسته این گروهک و پافشاری آنان برخارج نشدن از این مکان دانست.

از سوی دیگر مرکز پلیس استان دیاله فاش کرد که حکم بازداشت شماری از مسوولان گروهک تروریستی منافقین را از اینترپل دریافت کرده است. پلیس بین‌الملل آن‌ها را به دست داشتن در جنایت‌های قتل و آدم‌ربایی متهم می‌کند.

عبدالزهره آل ماجد، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در این‌باره گفت: از سال 2009، تعداد 38 حکم بازداشت برای اعضای گروهک تروریستی منافقین صادر شد که رییس این گروهک و همسرش در راس این فهرست قرار دارند.

او پیش‌بینی کرد که با توجه به جنایاتی که این افراد در حق ملت عراق مرتکب شده‌اند، فهرست طولانی‌تری از افراد تحت پیگرد وابسته به این گروهک تهیه شود.

این در حالی است که قوه قضاییه عراق با صدور حکمی، اراضی اردوگاه اشرف را به کشاورزان، صاحب این اراضی در شهر الخالص بازگردانده است.


[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 11:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 210
بازدید دیروز: 139
کل بازدیدها: 1618139