سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
بعد از ظهر جمعه گذشته پنج جوان تونسی از ساکنین شهر القصرین در اعتراض به بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی اقدام به خودکشی دسته‌جمعی کردند.
اقدام پنج جوان تونسی برای خودکشی دسته‌جمعی در اعتراض به بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی تونس را به لرزه درآورد و بار دیگر خودسوزی بوعزیزی و شعله‌ور شدن آتش انقلاب در این کشور را به اذهان تداعی کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، بعد از ظهر جمعه گذشته پنج جوان تونسی از ساکنین شهر القصرین در اعتراض به بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی اقدام به خودکشی دسته‌جمعی کردند.

این جوانان تونسی که دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و بالا در رشته‌های تاریخ و جغرافیا و زبان عربی و زبان فرانسه و حسابداری بودند، با نصب چوبه‌های دار در یکی از خیابان‌های منتهی به وزارت آموزش تونس اقدام به خودکشی کردند.

اظهارات این جوانان پیش از خودکشی در فیس‌بوک بر این نکته تاکید می‌کند که آنها به شدت در معرض ظلم و تبعیض این وزارتخانه قرار گرفته و باوجود پای گذاشتن به سن چهل سالگی هنوز از داشتن شغلی ساده محروم هستند.

این جوانان ادعا کردند، وزارت آموزش و دولت تونس سیاست انتقامجویانه‌ای را در قبال شهر قصرین که آتش انقلاب از آن شعله‌ور گردید، اتخاذ کرده‌اند.

انتشار خبر این خودکشی دسته‌جمعی از رسانه‌های تونس ضجه‌ای را درمیان تونسی‌ها به راه انداخته‌ و بار دیگر یادآور حادثه خودسوزی بوعزیزی و شعله‌ور شدن آتش انقلاب در تونس شده است.

[ دوشنبه 90/6/28 ] [ 2:25 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620358