سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

با توجه به شرایط جغرافیایی کشورمان که در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار دارد، اخیرا مصرف مواد روان‌گردان و الکل توسط جوانان خطر جدیدی برای موج سوم ایدز است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، تاکید دارد مصرف مواد روان‌گردان به طور کاذب سبب افزایش میل جنسی در افراد می‌شود و توانایی تصمیم‌گیری و تفکر را از آنها می‌گیرد بنابراین افرادی که این مواد را مصرف می‌کنند، به سمت رفتارهای پرخطر هدایت می‌شوند.

ایدز

دکتر صداقت توضیح می‌دهد: «اگر نتوانیم با مداخله مناسب، افزایش ابتلا به بیماری ایدز را در کشور کنترل کنیم، باید منتظر موج سوم ایدز از طریق جنسی طی ? سال آینده باشیم.»

رییس اداره ایدز با اشاره به باور غلطی که در مورد انتقال ایدز از خارج از کشور وجود داشته است، می‌گوید: «این راه انتقال بسیار کمرنگ است و نباید بر آن تاکید کرد فقط لازم است افرادی که مسافرت‌های طولانی به کشورهای دیگر دارند از نحوه مراقبت از خود در برابر این بیماری آگاه باشند.»

وی عمده‌ترین راه انتقال ایدز را این‌گونه شرح می‌دهد: «انتقال ویروس ایدز از طریق خون آلوده به ویروس ایدز و دیگری از طریق ارتباطات جنسی محافظت‌نشدهصورت می‌گیرد. دست دادن، روبوسی کردن، تحصیل کردن در یک مکان، کار کردن در یک مکان، شنا کردن در یک استخر، حمام کردن در یک حمام و همچنین نیش پشه، هرگز سبب انتقال ویروس ایدز از فردی به فرد دیگر نمی‌شود. این در حالی است که جوان‌ها باید آگاهی کافی از دو راه اصلی انتقال ایدز داشته باشند و از خود محافظت کنند.» حتما شما هم شنیده‌اید که وسایل دندان‌پزشکی در صورتی که بهداشت خوبی نداشته باشد، می‌تواند سبب انتقال ویروس ایدز شود. رییس اداره ایدز وزارت بهداشت در این باره توضیح می‌دهد: «تاکنون حتی یک مورد ابتلا به ایدز از طریق دندان‌پزشکی در کشور گزارش نشده است. این ویروس در محیط‌های خشک بیشتر از چند ساعت باقی نمی‌ماند و در محیط‌های مرطوب و خونی ممکن است چند روز زنده بماند. بنابراین با ابزار و مواد ضدعفونی‌کننده، این ویروس از بین می‌رود.»..

نوشته شده توسط رضا پورعلی در ?? آذر ???? در دسته عفونی


[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 11:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 197
کل بازدیدها: 1619265