سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
وزیر اطلاعات گفت: هر بیرق عشایر عرب نشانه ای از امنیت کشور جمهوری اسلامی است.
  
به گزارش ایرنا حجت الاسلام "حیدر مصلحی "چهارشنبه در آیین یادواره شهدای حماسه عشایر غیور عرب درمنیور جنگ جهانی اول در یادمان این شهیدان افزود: این بیرقهای برافراشته به دنیا نشان می دهد که غرب و استکبار به رغم صرف بودجه های میلیاردی وتوطئه های سنگین علیه ایران تمام اقشار ایران اسلامی اماده دفاع از تمامیت کشور و نظام اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: فرزندان عشایر غیوری که حدود یکصد سال پیش با دست خالی دربرابر استعمار پیرانگلیس دردفاع از اسلام و وطن خود به ندای مرجعیت لبیک گفتند امروزآماده پیروی از رهبر خود هستند.

وی گفت: این بیرق ها جمعیت بزرگی از بسیجیان و سربازان امام زمان را درزیر لوای خود دارند که نوادگان همان مجاهدان بزرگی هستند که حماسه عشایر غیور عرب را آفریدند.
وی ادامه داد: این جمعیت به فریب خورده های استکبار می گویند که در پیروی از ولایت فقیه ودفاع از دین و مذهب و ملیت و کیان و ناموس و شرف وعزت خود کاملا آماده و هوشیار درصحنه هستند.

وزیر اطلاعات گفت: این روحیه نتیجه تربیت دینی و الهی است که مردم این خطه درنتیجه تلاشهای علمای استان وبزرگوارانی دارند که دربخش های مختلف فرهنگی فعال هستند .

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به تلاشهای استاندار خوزستان ومجموعه اجرایی استان دررفع محرومیت وتبعیض افزود: فتنه ای که دراین سال پشت سرگذاشتیم به دنبال تثبیت تبعیض های سنگینی بود که در دوران دولتهای گذشته در لوای حکومت دینی بروز کرده بود ولی در دولت نهم و دهم با عنایات ویژه رهبری و با شعار عدالت محوری و رفع تبعیض حرکت های خوبی صورت گرفت.

وی با تقدیر از سفرهای استانی رییس جمهوری گفت: همین جریان فتنه با این سفرها مخالفت می کردند وآن را توزیع فقر می نامیدند زیرا جلوی انباشت ثروت آنها را می گرفت.

وزیر اطلاعات تاکید کرد:دراین سفرها که مورد تایید مقام معظم رهبری هم هست اعتبارات خوبی در مناطق محروم وبرای رفع نیازهای این مناطق توزیع شده است،ولی جریان فتنه می خواست جلوی اجرای عدالت را بگیرد.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه خوشبختانه مردم با بصیر ت با این فتنه و غائله روز عاشورا برخورد کردند "گفت: بایدمتوجه فتنه ها و توطئه های جدید دشمن باشیم ومقابله با این تحرکات هوشیاری و بصیرت می خواهد که همه عشایر غیور ماازآن برخوردارند.

وی با اشاره به حماسه عشایرغیور عرب درمقابله با دشمنان تاریخی ایران وخیال خام انگلیس برای تصرق خوزستان وغارت ثروت ها و منابع این منطقه ازایران گفت: امروز هم غرب و امریکا و انگلیس به بهانه دستگیری یک تروریست در منطقه حضور گسترده یافته اندوهنوز پس از گذشت چندین سال حضور آنها درمنطقه غیر از ایجاد ناامنی ومصائب بسیار برای مردم حاصلی دربر نداشته است .

وزیر اطلاعات با اشاره به تفقد رهبری ازعشایر عرب خوزستان و عنایت ویژه ایشان به این قشر ازملت ایران سلام ویژه ایشان را به اهالی و عشایر عرب خوزستان ابلاغ کرد.

دراین برنامه عشایر اهواز یک "دله قهوه "(ظرف مخصوص دم کردن قهوه مخصوص عشایر عرب)را به طور نمادین به وزیر اطلاعات اهدا کردند.

یادواره حماسه شهدای گمبوعه امروز در یادمان این شهدا در روستای گمبوعه اهواز که حدود 15کیلومتری این شهر واقع و محل خاکسپاری شهدای این حماسه است برگزار شد.

حماسه گمبوعه به سال 1292هجری شمسی ( 1914 میلادی ) برمی گردد که درآن عشایرعرب با فتوای "سید محمد کاظم یزدی" رییس وقت حوزه نجف اشرف علیه نظامیان متجاوز انگلیس به مقابله پرداختند. مقر نظامیان انگلیسی درآن موقع درمنطقه امانیه اهواز بود .

دردرگیری که بین عشایرمنطقه گمبوعه و انگلیسی ها رخ داد حدود 500نفر از عشایر دلاور و غیور توسط نیروهای متجاوز انگلیسی به شهادت رسیدند .

به دستور مقام معظم رهبری سه سال پیش یادمانی درمحل تدفین رزم آوران عشایر غیور عرب منطقه گمبوعه اهواز احداث گردید و امسال اولین یادمان شهدای حماسه گمبوعه دراین محل برگزارشد.

[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 139
کل بازدیدها: 1618969