سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

سرویس بین‌الملل ـ بار دیگر، یک روزنامه سعودی در حالی مدعی حضور خانواده بن لادن در تهران شد که وزارت امور خارجه کشورمان، بارها این موضوع را تکذیب کرده و آن را غیرواقعی دانسته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، در اخبار آنلاین خود مدعی شد: ده روز پیش، یکی از همسران «اسامه بن لادن»، وارد تهران شده و پس از اقامت در هتل استقلال تهران، موفق شده که از شش فرزند اسامه که در ایران هستند! تعدادی را راهی سوریه کند.
همچنین «ایمان»، آخرین دختر بن لادن که به مدت چند ماه در سفارت عربستان اقامت کرده بود، در حال انجام امور خروج از کشور بوده و در یکی دو روز آینده ایران را ترک خواهد کرد.

«الشرق الاوسط» که مدعی است، این اخبار را از «منابع خبری داخل ایران» نقل می‌کند، در ادامه افزود: همسر بن لادن، پس از ورود به تهران شناسایی و گذرنامه و تلفن همراه او مصادره و پس از بازجویی مدارک به او پس داده شده است.
البته در این باره باید گفت که تماس ما با سفارت عربستان در تهران بی نتیجه بوده؛ اما منایع خبری این روزنامه از داخل ایران درستی این اخبار را تأیید کرده‌اند.

این روزنامه سعودی سپس با افتخار می‌نویسد: الشرق الاوسط، نخستین روزنامه‌ای است که اخبار مربوط به حضور فرزندان بن لادن در ایران را اعلام و اخبار آزادی آنان را پیگیری کرده است.

تکرار چند باره این داستان از سوی رسانه‌های سعودی، سبب شده است که در افکار عمومی منطقه این موضوع به یک واقعیت بدل شود؛ همچنین منطق حکم می‌کند که وزارت امور خارجه کشورمان یکبار برای همیشه این موضوع را پایان دهد، چرا که این موضوع، فارغ از این است که فرزندان بن لادن به هر دلیل در ایران حضور دارند و یا نه، در واقع وزارت امور خارجه باید با در پیش گرفتن موضعی قاطعانه، درستی یا نادرستی این خبر و دلایل آن را بیان کند تا موضوع حضور فرزندان بن لادن در تهران دستاویزی برای خبرپراکنی علیه ایران و اینکه مثلا در سال‌های گذشته، روابط خاصی میان بن لادن و ایران وجود داشته است، نشود.


[ چهارشنبه 88/12/26 ] [ 2:43 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 1620280