سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
علمای مذهب مالکی الجزایر، از آنچه به نام هرج و مرج صدور فتوا از آن یاد کرده اند، به تنگ آمده و خواهان رسیدگی یک مرجع واحد به این آشفتگی دینی شدند.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «ایلاف» با طرح این موضوع نوشت: «شیخ شمس الدین» از علمای الجزایر، با انتقاد از وضعیت کنونی صدور فتوا گفته است، «سال هاست که در الجزایر مردم بر پایه مذهب مالکی، احکام خود را دریافت می کنند؛ اما اکنون، گروهی به ادعای پیروی از گذشته، اقدام به صدور فتواهایی می کنند که خارج از شریعت بوده و گمراهی مسلمانان را در پی خواهد داشت.»

این عالم دینی الجزایری افزود: گروهی پیدا شده اند که به نام اسلام و سنت، جوانان را جذب کرده و آنها را به کارهای خلاف دین نظیر تشکیل گروه های انتحاری دعوت می کنند و این گرو ه ها تا کنون به بیش از سیصد گروه رسیده و عملا ناامنی را در جهان اسلام شایع کرده اند و این مفسده ها ناشی از صدور انواع فتواهای بی پایه و منحرف کننده است.

بر پایه این گزارش، «عدة الفلاحی»، مشاور تبیلغی وزیر امور دینی الجزایر نیز گفت: در اوضاع کنونی، نمی توان آشفتگی صدور فتوا را کنترل کرد و باید هر چه سریعتر علمای اسلام تکلیف صدور فتوا را روشن کنند تا مسلمانان بیشتر از این سردرگم نشوند.

ذکر این نیز لازم است، در پنج سال گذشته، انواع فتواهای عجیب از سوی برخی علمای وهابی در عربستان، مصر و امارات صادر شده که هیچ سندیت علمی و دینی نداشته و جنجال هایی نیز در پی داشته است.

فتوای «رضاع کبیر» (محرمیت مرد بالغ بر اثر شیر خوردن از زن نامحرم)، فتوای «ازدواج مسیار »، فتوای رقص زنان برای نامحرمان در صورت تحریک نشدن مردان و فتوای محرمیت زنان و مردان کارمند، تنها در ساعات اداری، تنها بخشی از فتواهای عجیبی است که برخی داعیه داران دینی وهابی و مفتی ها به صدور آن اقدام کرده اند.
[ چهارشنبه 89/6/31 ] [ 8:3 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 131
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617921