سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
اقدام برخی از شهروندان لبنانی به حذف مذهب از شناسنامه هایشان با هدف رهایی از دایره طایفه گرایی و تغییر قانون کشور به یک قانون لائیک در لبنان برای آنها دردسر ساز شده است .   
به گزارش ایرنا از بیروت، البته این امر، یعنی لغو مذهب از شناسنامه، برای فرزندان برخی از لبنانی ها مشکلاتی را به بار آورده اند چراکه این دسته از جوانان قادر به گرفتن شناسنامه برای فرزندان خود نیستند.

ذکر نام مذهب در شناسنامه لبنانی از لحاظ قانونی ضروری است و حذف آن مشکلاتی رابرای شهروندان به وجود می آورد.

یک شهروند لبنانی به نام "عصام الحاج" اخیرا دچار این مشکل شده است. وی قبل از ازدواج با همسرش به نام "احلام" و بعد از مشورت با کارشناسان حقوقی لبنان اقدام به حذف نام مذهب از شناسنامه خود و همسرش نموده است.

عصام الحاج اقدام خود را که زیر نظر کارشنان حقوقی انجام داده قانونی می داند و حتی او در انتخابات اخیر لبنان نیز شرکت نموده و با مشکلی روبرو نشده است ولی مشکل زمانی ایجاد شد که وی برای گرفتن شناسنامه برای فرزند خود "جاد" به سازمان رسمی مربوطه مراجعه می کند که با پاسخ منفی آنها روبر می شود و علت را در عدم ذکر نام مذهب در شناسنامه والدین عنوان کرده اند چراکه در صورتی که مشخصات شناسنامه که یکی از آنها مذهب است، ناقص باشد، برای نوزاد شناسنامه جدید صادر نمی شود.

[ شنبه 89/3/29 ] [ 9:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 111
بازدید دیروز: 197
کل بازدیدها: 1619302