سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
رییس‌جمهور با حضور در جمع نخبگان و فرهیختگان استان چهار محال و بختیاری ضمن دیدار و گفت‌وگو با آنان نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف و مشکلات این استان را از زبان آنان شنید.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر روز پنجشنبه در چارچوب سومین دور سفر استانی خود به استان چهار محال و بختیاری در جمع نخبگان و فرهیختگان این استان حضور یافت و دیدگاه‌های آنان در خصوص مسائل مختلف و مشکلات استان را شنید.

پس از سخنرانی چند تن از نخبگان و فرهیختگان استان، رییس‌جمهور نیز در پاسخ به برخی از نخبگان در مورد بحث توسعه صنعتی استان چهار محال و بختیاری، گفت: در چهار سال دولت نهم 370 کارخانه در این استان ایجاد شده که سرمایه‌گذاری بالغ بر 850 میلیارد تومان را در بر داشته است و هم‌اکنون نیز 700 کارخانه در مرحله‌ طراحی و ساخت ماشین‌آلات قرار دارد که شش برابر دولت‌های گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: برای حمایت از بحث توسعه صنعتی استان 100 میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه نیز برای حمایت از ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در نظر گرفته شده است.

وی در همین زمینه از وجود نداشتن مشکل و محدودیت برای تخصیص تسهیلات و حق آب برای طرح‌های کشاورزی خبر داد و افزود: استان چهار و محال بختیاری استانی کشاورزی است و اگر کسی بنای ایجاد صنایع تبدیلی دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

احمدی‌نژاد خطاب به استاندار چهار محال و بختیاری، گفت: در این زمینه اگر کسی کارشکنی می‌کند می‌توانید با اولین مورد او را عزل کنید.

وی ادامه داد: در برنامه پنجساله‌ پنجم برای کل کشور پیش‌بینی شده که هشت میلیون هکتار از اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری و تجهیز شود.

رییس‌جمهور در پاسخ به اظهارات یکی دیگر از حضار در مورد بحث صیانت فرهنگی نیز، گفت: ما ارزش‌های فرهنگی استان را نه تنها باید صیانت کنیم بلکه باید منتشر و آن را به جهان صادر نماییم.

در این جلسه پس از سخنان فرهیختگان، حضار نیز به طور مکرر از جای خود برخاسته و نظرات و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف را مطرح می‌کردند که رییس‌جمهور نیز با شنیدن آن‌ها نقطه‌نظرات خود را مطرح و یا برای حل آن‌ها افراد را به مسوولان مربوطه ارجاع داد.

حضور در جمع نخبگان آخرین برنامه‌ سفر استانی رییس‌جمهور به چهار و محال و بختیاری بود و رییس‌جمهور تا ساعاتی دیگر شهرکرد را به مقصد تهران ترک می‌کند.
[ شنبه 89/3/29 ] [ 9:2 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1620444