سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

دکترمجید ابهری در مطلب تازه خود به موضوع سرمایه اجتماعی و آسیب دیدن اعتماد عمومی پرداخته است.

این استاد جامعه شناسی دانشگاه در این یادداشت نوشته است: ”  یکی از مفاهیمی که در سالهای اخیر وارد حوزه های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده سرمایه اجتماعی است که در اشکال گوناگونش یکی از مهمترین مفاهیم ظهور یافته در دوران ماست. سرمایه اجتماعی دارای محورهایی اساسی به نامهای اعتماد اجتماعی، مشارکت و آگاهی است که در جامعه اسلامی ما ایمان نیز به آن اضافه می شود.

 

 از میان اجزای سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی اصلی ترین و مهمترین محوری است که با ایمان ارتباط مستقیم دارد و با کاهش باورهای دینی و ارزشهای اخلاقی، اعتماد اجتماعی نیز کمرنگتر میشود.

 اعتماد اجتماعی یعنی پایبند بودن به هنجارها و ارزشهایی که مورد قبول آحاد جامعه بوده و باعث رشد فرهنگی و بالندگی اقتصادی میشود. با بالا رفتن آگاهی، مشارکت اجتماعی افزایش می یابد همانگونه که با بالا رفتن ایمان، اعتماد عمومی به یکدیگر در میان مردم، اعتماد به نهادهای مردمی و دولتی و مشارکتهای داوطلبانه در تشکلهای غیردولتی در شبکه های ارتباط اجتماعی افزایش می یابد.

اعلام خبرهایی مثل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نه تنها باعث شوک اجتماعی میشود بلکه اعتماد اجتماعی را نیز کاهش میدهد. وقتی یک قاچاق فروش به خاطر آلوده کردن و به مخاطره کشیدن اجتماع اعدام میشود، فرد یا افرادی که با چنین حرکاتی باعث ایجاد بدبینی به نظام اجرایی میشوند نیز باید اعدام شوند. این موضوع ربطی به خشونت یا حقوق بشر ندارد. کمرنگ شدن اعتماد مردم به سیستم بانکی و باور کردن ضعف نظام اجرایی باعث به خطر افتادن آن جامعه شده و در کنار کمرنگ شدن اعتماد اجتماعی، فساد اقتصادی و اداری، اضطراب اجتماعی نیز افزایش می یابد چرا که مردم از خود میپرسند با این پول چند مدرسه و بیمارستان و مسجد میتوان درست کرد؟ چند خانه برای افراد مستعد ازدواج یا خانواده های بی سرپناه میتوان بنا کرد؟ و حالا عوامل این اختلاس چند سالی در زندان می مانند و بعد از آزادی با خیال راحت این سرمایه غارت شده را خرج میکنند.

به اینها اضافه کنید مشکلاتی را که بسیاری از افراد برای تامین شهریه مدرسه یا دانشگاه فرزندانشان با آن رو به رو هستند. در نظر بگیرید پدری را که برای تامین شهریه فرزندانش، خورد و خوراک خانواده‌اش، تامین جهیزیه دخترش و یا تامین یک سرپناه مجبور به فروش کلیه خود میشود؛ در حالی که همین فرد برای گرفتن یک وام بانکی حتی با مبالغ نه چندان زیاد با موانع زیادی رو به رو است و در آخر هم به بهانه های مختلف همین مبلغ کم از او دریغ میشود.

 برای بدبین کردن مردم به نظام اجرایی چه خیانتی از این بالاتر میتواند باشد؟ آیا جرم این افراد از جاسوسها کمتر است؟ اینکه اینگونه مفاسد در جامعه آشکار میشوند جای خوشحالی است که هیچ خائن اقتصادی در حاشیه امن نیست اما این موارد که این پول در چه مدت، توسط چه افرادی و چگونه از سیستم بانکی خارج شده و چه کسانی از عوامل اختلاس در هنگام اجرای نقشه شوم آنها حمایت میکرده اند خود جای تعمق دارد.

 از نگاه رفتارشناسی، برای تقویت اعتماد اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی، شفاف سازی در مورد اشخاص و اقدامات آنها که منجر به این فاجعه اخلاقی شده لازم است و پنهان کردن چهره و نام آنها بعد از محاکمه و قطعی شدن و اکتفا به چند سال زندان در رابطه با مجازاتشان فقط دادن چراغ سبز به افزایش اینگونه ناهنجاری های رفتاری و اقتصادی است.

گردآوری : یک قدمی


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

زمان متوسط آشنایی به هر رابطه بستگی دارد. می‌تواند از چند ماه باشد تا چند سال اما برای همه یکسان نیست زیرا هر رابطه با دیگری فرق دارد.

نمی‌ توانید یک چارچوب زمانی یک ماهه برای خود در نظر بگیرید. درواقع، حتی یک سال هم برای گرفتن چنین تصمیم مهمی که بر بقیه عمرتان و همه جوانب زندگیتان اثر دارد، کم است.

این به آن بستگی دارد که شما و طرف‌مقابلتان هر دو به توافق برسید و مسئولیت‌هایی که هر دو باید با آن روبه‌رو شوید را مشخص کرده باشید.

ازدواج مترادف با همیشگی است. قرار است تا پایان عمر با یک نفر باشید.

متاسفانه، فرهنگ‌های مدرن معنا و مفهوم آن را تغییر داده‌اند زیرا هدف آن کم‌ارزش شده است. کسانی را می‌بینیم که ظرف چند ماه ازدواج می‌کنند و بعد از چند سال از هم جدا می‌شوند، درحالیکه قرار است ازدواج تا پایان عمر باشد.

وقتی از دیدگاه واقعبینانه به ازدواج نگاه کنیم، باید مهمترین رابطه یک فرد در طول زندگی‌اش باشد. زن و شوهر باید بهترین دوستان یکدیگر باشند. یعنی تا پایان عمر عمیق‌ترین و صمیمی‌ترین لحظات را با کسی که دوستش دارید بگذرانید.

ازدواج یعنی زندگیتان را به فردی دیگر بدهید. یعنی دو نفر یکی شوید.

تصمیم به این عظمت باید قبل از وارد عمل شدن خیلی خوب بررسی شود. زیرا وقتی ازدواج کردید، تنها راه خروج از آن مرگ یا طلاق است و هر دوی آنها تصمیمات بسیار سختی هستند که زخم‌های بدی بر جای می‌گذارند و این زخم‌ها به طرز وحشتناکی زندگی افراد را تغییر می‌دهند.

ازدواج یعنی بدون نگاه کردن به عقب، رابطه را به بالاترین حد ممکن برسانید. به همین دلیل است که مدت زمان مناسب برای آشنایی قبل از ازدواج باید به خوبی در نظر گرفته شود.

اما این زمان تنها فاکتوری نیست که باید مدنظر قرار گیرد.

عوامل دیگر عبارتند از:

اعتماد میان دو طرف چه میزان است

سلامت رابطه

بالغ بودن دو طرف

امکانات اقتصادی

تایید اعضای خانواده دو طرف

 

همانطور که می‌بینید، فقط مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج مهم نیست. باید ببینید چه زمان موقعیت و شرایط لازم برای رساندن رابطه به بالاترین حد ممکن فراهم می‌شود.


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:25 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

اخبار رسیده از شهر پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که یک هنرمند فرانسوی مراکشی تبار بنام «مهدی جرج لحلو» برای شرکت در نمایشگاه آثار هنری، در اقدامی بی سابقه آیات کلام الله مجید را بر روی بدن خود نوشت.

در همین راستا تعدادی از جوانان مراکشی با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی جهان عرب و سایت های اینترنتی فرانسوی زبان، «مهدی جرج لحلو» را به شدت مورد انتقاد قرار داده و او را به مرگ تهدید کردند.
تاتو قرآن

گفتنی است این جوانان مراکشی این اقدام «مهدی جرج لحلو» توهینی به قرآن تلقی کردند و او را از شرکت در این نمایشگاه بر حذر داشتند. آنان همچنین از مقامات مسئول در مراکش و فرانسه خواستند با وی به شدت برخورد کنند زیرا این اقدام او موجب تحریک احساسات مسلمانان می شود. این نمایشگاه قرار است 30 سپتامبر تا سوم اکتبر برگزار شود.

گفته می شود موضوع «مهدی جرج لحلو» آن را تابلوی هنری نامیده، ارتباط دین با بدن انسان است. 

گردآوری: تهران98


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:24 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

بعضی وقتا بهتره مال شما کوچیکتر باشه !!! + عکس......

 

 

 

*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
بعضی وقتا بهتره مال شما کوچیکتر باشه !!! + عکس%
خیلی منحرفی

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:21 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 

به گزارش برنا به نقل از نیویورک تایمز، خرید و فروش دختران نیویورکی در خیابان های این شهر پدیده ای کاملا رایج است.

نیویورک تایمز در این باره نوشت: هنگامی که از خرید و فروش انسان در کشورهایی مانند هند وکامبوج خبر می رسد، قلب هر انسانی به درد می آید. اما به نظر می رسد همه چشم هایشان را به روی رواج این پدیده در ایالات متحده بسته اند.

در کشورهای فقیر قربانیان اغلب پس از آدم ربایی و زندانی شدن به شیوه برده ها به فروش می رسند، اما در آمریکا دختران بدون آن که زندانی شوند خرید و فروش می رسند.

در واقع قاچاق انسان در آمریکا در ظاهر به شکل خودفروشی دختران دیده می شود، اما اغلب این افراد توسط گروه های خشنی سازمان دهی می شوند که هرگز با برخورد پلیس یا مقام های قضایی مواجه نمی شوند.
 
خرید و فروش دختران در خیابانهای این شهر +عکس
اعتراض به قاچاق کودکان به شیوه یک مؤسسه فعال حقوق بشر


خرید و فروش دختران در خیابانهای این شهر +عکس

در واقع ساختار قضایی آمریکا امکان دفاع این دختربچه ها از حقوق شان را به آنها نمی دهد زیرا ثابت کردن پرونده های دلالی در این کشور کار بسیار دشواری است و قضات نیز  به شنیدنسخنان این دخترها که ظاهرا مجرم هستند اما خود قربانی شده اند، علاقه ای ندارند.
 
خرید و فروش دختران در خیابانهای این شهر +عکس

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:20 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
این حادثه در خیابان پونه گلشهر کرج روی داد و اجرای حکم قصاص نیز در همین محل انجام شد.
قاتل روح‌الله داداشی قهرمان ایران و جهان در رشته پرورش اندام در ساعات اولیه صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج پس از طی مراحل قانونی قاتل روح الله داداشی که علی‌رضا نام دارد، بامداد امروز در محل وقوع جرم با حکم قاضی دادگاه و حضور خانواده شاکی قصاص شد.

قاتل، جوانی است که در تاریخ بیست و ششم تیر ماه 90 یعنی دو ماه و چهار روز قبل در یک نزاع، با ضربات چاقو قهرمان ایران و جهان را به قتل رسانده بود.

این حادثه در خیابان پونه گلشهر کرج روی داد و اجرای حکم قصاص نیز در همین محل انجام شد.

در زمان اجرای حکم جمع کثیری از شهروندان البرزی و همچنین ورزشکاران حضور داشتند.

این حکم پس از قرائت کیفرخواست و حکم صادره از سوی قاضی پرونده در ساعت پنج و 15 دقیقه صبح امروز چهارشنبه سی‌ام شهریور ماه سال 90 اجرا شد.

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:13 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در روزهایی که خبر رسید تیم امید ایران به دلیل استفاده از بازیکن2 اخطاره فرصت حضور در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی المپیک را از دست داده هیچ یک از ما خبر نداشتیم که اهمال کاران، یکی از شانس های ایران برای برگشتن ورق به سمت خود را نیز از دست داده است.
شکایت فدراسیون فوتبال از تیم المپیک عراق به دلیل استفاده از بازیکن صغرسن بی نتیجه باقی مانده است تا شانس دوباره ایران برای حضور در المپیک 2014 از دست برود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهایی که خبر رسید تیم امید ایران به دلیل استفاده از بازیکن2 اخطاره فرصت حضور در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی المپیک را از دست داده هیچ یک از ما خبر نداشتیم که اهمال کاران، یکی از شانس های ایران برای برگشتن ورق به سمت خود را نیز از دست داده است.

درست در همان بازی برگشت که امیدهای ناامید ایران مقابل عراق صف آرایی کرده بودند کاپیتان تیم عراق با وجود صغر سن به مصاف امیدهای ما رفته بود.

طبق قانون فیفا تیمی که متوجه شود رقیب از بازیکن صغر سن استفاده کرده تا 2 ساعت بعد از بازی این فرصت را دارد اعتراض خود را به ناظر بازی ارائه کند اما در ادامه اهمال کاری در تیم امید هیچ مسئولی از ایران با وجود اینکه می دانستند چنین مسئله ای در تیم رقیب رخ داده این اعتراض را نکرده و پس از اینکه نامه اعتراض خود را فردای بازی به فیفا ارسال می کنند کمیته انضباطی فیفا این درخواست را رد می کند.

فدراسیون ایران در مرحله بعدی 48 ساعت فرصت داشته تا اعتراض دوباره ای به این مسئله کند و همین اتفاق هم رخ می دهد و حتی فدراسیون فوتبال هم برای نتیجه گرفتن وکیل هم استخدام می کند.

کمیته انضباطی فیفا پس از اعتراض دوم ایران این پرونده را بررسی می کند و از فدراسیون عراق می خواهد تا مدارک خود را به فیفا ارائه کند اما جالب اینجاست که AFC و فدراسیون عراق تا امروز در ارائه مستندات به کمیته انضباطی فیفا معطلی سوال برانگیزی داشته اند و مسابقات مقدماتی المپیک در مرحله گروهی به زودی آغاز می شود و شکایت ایران هم در کمیته انضباطی فیفا در حال خاک خوردن است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "استاد الدوحه نت" به نقل از منابع خبری خود اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران در خصوص استفاده تیم المپیک عراق از مثنی خالد بازیکن این تیم در دوره مقدماتی المپیک لندن که دارای صغر سنی است، به فیفا شکایت کرد.

این منابع اعلام کردند که فدراسیون ایران شکایت خود را تسلیم کرده است و امیدوار است که این مسئله برای روشن شدن حقیقت بررسی شود.

این پایگاه خبری به نقل از این منابع تاکید کرد که در سن این بازیکن دستکاری شده است و وی سنی بیشتر از حد مجاز داشته است. این شکواییه به فدراسیون عراق رسیده است ولی فدراسیون این کشور، این موضوع را تاکنون مخفی نگاه داشته است.

به گفته این منابع در صورت ثابت شدن این موضوع، تیم المپیک عراق از ادامه بازی‌ها محروم خواهد شد و این به معنای خروج عراق از دور مسابقات مقدماتی المپیک لندن است.

به گزارش فارس، اینکه در صورت محرز شدن این موضوع تا چه حد به نفع فوتبال ایران است بی اطلاعیم. سؤال اینجاست که چرا فدراسیون فوتبال چنین مسئله مهمی را تاکنون پنهان کرده است!

اکنون سایت های عربی این خبر را تایید می کنند و اگر موضوع رسانه ای تر می شد و پیگیری ها جدی می شد شاید شانس امید ایران برای حضور در مسابقات المپیک 2014 زنده تر می شد، اما این اتفاق رخ نداد و ایران نتوانست از این فرصت طلایی برای سفر به لندن بهره بگیر

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نظر کارشناسی خود را در مورد طرح کاهش روزهای آموزشی در مدارس موسوم به طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشها، دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز با اشاره به بخشنامه مورخه 5/12/1389 وزارت آموزش مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها در مقطع ابتدایی و همچنین پیامدها و تبعات ناشی از این اقدام در مدارس عادی و تجارب مربوط به اجرای چنین سیاستی در مورد دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی 1379 ــ 1378، ابتدا به تشریح مزایای این طرح پرداخت و خاطرنشان ساخت که رضایتمندی معلمان و دانش آموزان از تعطیلی پنج شنبه ها، افزایش مشارکت معلمان در دوره‌های دانش افزایی ضمن خدمت، افزایش فعالیت فوق برنامه‌ای و پرورشی و آموزش خانواده با تعطیلی پنج شنبه‌ها و نداشتن ممنوعیت قانونی از جمله مزایای احتمالی این طرح به شمار می‌روند.

مرکز پژوهشها در ادامه به تشریح معایب طرح پرداخت و افزود: عدم تحقق هدف تحول آفرینی و کیفیت بخشی، عدم آموزش مهارت‌های زندگی، عدم هماهنگی با اسناد بالادستی، کاهش بازده ساعت پنجم فعالیت روزانه، عدم تناسب با طرحهای دیگر، فراهم ساختن زمینه بلاتکلیفی و ابهام، ایجاد نارضایتی مردمی و مشکل آفرین شدن تعطیلی پنجشنبه‌ها برای تعدادی از والدین، ایجاد مشکل برای مدارس ابتدایی شیفت عصر و از همه مهمتر کاهش ساعات درسی از جمله پیامدهای منفی این طرح خواهند بود، ضمن این‌که با تسری طرح به مقاطع راهنمایی و دبیرستان مشکلات دیگری نیز بروز خواهند کرد.

بنابراین با در نظر گرفتن ساعات درسی در مدارس ایران و شرایط موجود، کاهش ساعات درس به خصوص کاهش یک روز درسی به لحاظ کارشناسی قابل پذیرش نیست، هر چند می‌تواند رضایت معلمان، دانش آموزان و برخی از اولیا را به همراه داشته باشد کما این‌که تجربه ناموفق قبلی در زمینه کاهش ساعات درس مدارس استثنایی نیز موید این مطلب است به همین دلیل در این شرایط توقف اجرای طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش بسیار ضرورت دارد و بدیهی است که مجلس شورای اسلامی نیز در این باره یا باید از طریق تعامل لازم با وزارت آموزش و پرورش و نهایتا با اقدام داوطلبانه این وزارت‌خانه برای تاخیر در اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اقدام کند و در غیر این صورت چاره‌ای جز ارائه یک طرح دو فوریتی و یا سه فوریتی برای توقف طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها از سوی نمایندگان محترم مجلس و تصویب ماده واحده‌ای در این باره وجود نخواهد داشت.

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:12 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به نظر می رسد پس از افشای تجاوز مهدی فلاحتی و جمشید چالنگی دو تن از مجریان شبکه صدای آمریکا به 2 مجری زن این شبکه به نام های "ا.س" و "ن.م"، اکنون بحران تجاوز جنسی به بی بی سی فارسی رسیده باشد.
برخی اخبار درباره تجاوز صادق صبا به یک مجری زن شبکه بی بی سی فارسی حکایت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی منابع طی 2 روز گذشته از تجاوز مدیر بخش فارسی بی بی سی به یکی از مجریان زن این شبکه به نام "پ.ق" خبر دادند؛ وسعت این خبر و سکوت سنگین 2 نفر دخیل در این ماجرا تا آنجا پیش رفت که حتی رسانه های ضدانقلاب مجبور به انتشار این خبر شدند و خبر دادند که این مجری از شبکه بی بی سی حذف شده است.

در برنامه "نوبت شما" نیز یکی از مخاطبان بی بی سی فارسی پس از لحظاتی در حال بیان ماجرای این تجاوز بر روی آنتن زنده بود که مجری برنامه مذکور بلافاصله سخنان آن مخاطب را قطع و تاکید کرد که مجبوریم "به خاطر رعایت حال آن مجری!" چنین تماس هایی را قطع کنیم.

بر اساس گزارش پایگاههای خارجی طبق آخرین بررسی های اینترنتی در مورد عدم حضور چندین باره خانم "پ ق" در برنامه های شبکه بی بی سی طی روزهای گذشته، صحت خبر تجاوز صادق صبا مدیر بخش فارسی بی بی سی به این مجری زن مشهود است و طفره رفتن سیاوش اردلان از پاسخگویی به این سوال گواه این ماجراست. ضمن اینکه این مجری (پ.ق) نیز در صفحه فیس بوک خود هیچگونه واکنشی به این خبر نشان نداده و کاملا سکوت کرده است.

به نظر می رسد پس از افشای تجاوز مهدی فلاحتی و جمشید چالنگی دو تن از مجریان شبکه صدای آمریکا به 2 مجری زن این شبکه به نام های "ا.س" و "ن.م"، اکنون بحران تجاوز جنسی به بی بی سی فارسی رسیده باشد.

< classid="CLSID:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6" width="320" height="290" codebase="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/MediaPlayer/">

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:10 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]



























































عکس: سعید کریمی نژاد

[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:8 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 1617462