سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

 

در گوانگژو، مرکز استان گوانگدونگ در جنوب چین مردی پس از بحث با همسرش به سمت پنجره رفت و دخترش را از پنجره آویزان کرد.
به گزارش روزگار نو، به نقل از دیلی میل، در حالی که دختر بچه به شدت جیغ می زد، همسایه ها آتش نشانی را در جریان گذاشتند.سپس پلیس وارد آپارتمان می شود و با مرد که گفته می شد مواد مخدر استفاده کرده است صحبت کردند.آنها موفق شدند دختر را از دست پدر نجات دهند و این پدر سنگدل را دستگیر کنند.

[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

روز 17 خردادماه سال جاری همسایه‌های مادر و دختر در سرخس با پلیس تماس گرفتند و از گمشدن مرموز آنها خبر دادند. این زن همسایه به مأموران پلیس گفت: در همسایگی ما زنی 60 ساله و دختر جوانش زندگی می‌کنند که چند روزی می‌شود از خانه بیرون نیامده‌اند و نگران غیبت طولانی آنها هستیم.

به گزارش ایران با این ادعاها مأموران وارد این خانه مرموز شدند و خود را در برابر صحنه‌ای هولناک دیدند، مادر و دختر هر دو قربانی توطئه‌ای شوم شده و از پای درآمده بودند.

تحقیقات میدانی نشان داد که عامل جنایت با قربانیان آشنایی داشته و بدون هیچ مقاومتی از سوی مادر و دختر دانشجو وارد قتلگاه شده و به اجرای نقشه بی‌رحمانه‌اش دست زده است.
با همین فرضیه کارآگاهان تحقیق‌های خود را روی آشنایان مادر و دختر متمرکز کردند و دریافتند پسرخاله این پیرزن که به خاطر قتل در زندان وکیل‌آباد مشهد به سر می‌برد با مرخصی از آنجا بیرون آمده و دیده شده است به خانه مادر و دختر رفته بود و از سوی دیگر پسر خانواده که معتاد بود نیز مدنظر گرفته شد.

ابتدا پسر خانواده تحت بازجویی قرار گرفت و ادعا کرد به خاطر مصرف موادمخدر با خانواده‌اش درگیر شده و از سالها پیش خانه را ترک کرده است.
کارآگاهان در تحقیق از این پسر افیونی دیدند که وی نمی‌توانسته قاتل مادر و خواهرش باشد و این در حالی بود که تحقیق از همسایه‌های قربانیان کلید این معما را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.
یکی از همسایه‌ها به مأموران گفت: چندی پیش زن همسایه به خانه ما آمد و از من کمی زردچوبه خواست. به وی گفتم ساعت 11 شب است! می‌خواهی شام درست کنی؟
وی گفت: مهمانی دارم که از مدت‌ها پیش به خاطر قتل در زندان است و حالا به مرخصی آمده و می‌خواهم برایش شام خوبی درست کنم.

ادعای این زن همسایه سرنخ اصلی قاتل را در اختیار مأموران قرار داد و این جوان 29 ساله تحت تعقیب قرار گرفت.

حمیدرضا وقتی در مراسم تدفین مادر و دختر در قبرستان بود، شناسایی و از سوی پلیس به دام افتاد.

این مرد پذیرفت که شام آخر را نزد قربانیان بوده و وقتی می‌شنود دخترخاله‌اش اصرار دارد تا با دختر دانشجوی وی ازدواج کند از کوره در رفته و دست به جنایت زده است.

گفت و گو با قاتل

«حمیدرضا» وقتی از زندان آزاد شد تصور نمی‌کرد با دو قتل دیگر به سلول خود برمی‌گردد؛ شوک گفت‌وگویی اختصاصی با این جنایتکار انجام داده که می‌خوانید:

چند سال دارید؟
29 ساله‌ام.

چه جرمی داشتی؟
قتل.

چطور و کجا؟
بچه بودم که پدر و مادرم به اتهام مواد مخدر دستگیر شدند و به زندان افتادند که البته الآن هر دو دیگر زنده نیستند. تا کلاس اول ابتدایی درس خواندم و بعد برای امرار معاش درس را رها و سراغ کار رفتم. 10 سال پیش با دختری آشنا شدم که فکر می‌کردم همسر آرزوهایم است و به وی علاقه‌مند شدم. یک سال از آشنایی ما می‌گذشت که مردی مزاحم نامزدم شد. آن زمان غیرتی شدم و این مرد مزاحم را کشتم.

چند ساله زندان هستی؟
9 سال بدون هیچ مرخصی در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی بودم.

کی آزاد شدی؟
8 ماه پیش با وثیقه آزاد شدم.

اعتیاد داری؟
نه! به هیچ مخدری اعتیاد ندارم و قرار بود با همان دختر مورد علاقه‌ام ازدواج کنم.

چرا دخترخاله‌ات و دخترش را کشتی؟
اصرار داشت با دخترش ازدواج کنم.

ازدواج نمی‌کردی، چرا آنها را کشتی؟
نمی‌دانم چطور اتفاق افتاد. از کار خودم پشیمانم.

از روز حادثه بگو؟
روز 11 خرداد از مشهد به سرخس رفتم و شام در خانه آنها مهمان بودم. پس از شام دخترخاله‌ام اصرار کرد که با دخترش ازدواج کنم. اما من نامزد داشتم و تمایلی به ازدواج با این دختر نداشتم. با وی جر و بحث کردم و او سیلی محکمی به گوشم زد. من از کوره در رفتم و دخترخاله‌ام را به قتل رساندم.
می‌خواستم از خانه بیرون بروم که دخترش وارد شد و با دیدن جسد مادرش شروع به داد و فریاد کرد. من نیز وی را هل دادم و سپس او را به قتل رساندم.

با جنازه‌ها چه کردی؟
تا بعدازظهر روز بعد آنجا ماندم سپس اجساد را رها و در خانه را قفل کردم و به پمپ بنزین خروجی شهر سرخس رفتم.
کلید خانه دخترخاله‌ام را به گوشه‌ای پرت کردم و با خودروی سمند به مشهد برگشتم.

سر مزار آنها دستگیر شدی، آنجا چه می‌کردی؟
پس از قتل دچار عذاب وجدان شدم. وقتی فهمیدم جسد دخترخاله و دخترش را به پزشکی قانونی مشهد برده‌اند خودم دست به کار شدم و همه کارهای پزشکی قانونی و ترخیص جنازه‌ها را انجام دادم.

پس از تحویل جنازه‌ها در بهشت رضا به همراه جنازه‌ها به سرخس رفتم. خیلی از کاری که کرده بودم پشیمان بودم. سرانجام در قبرستان وقتی که مشغول دفن جنازه‌ها بودیم مأموران من را دستگیر کردند.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
ک

معاون سازمان بهزیستی کل کشور روز گذشته دست پری در ارایه آمار‌های کمتر مطرح‌شده داشت. اگرچه طی سال‌های اخیر اختلاف معنادار میان پژوهش‌های دانشگاه‌‌ها و آمار‌های دولتی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی راه را برای حل برخی آسیب‌های اجتماعی به بیراه کشانده است اما اذعان سازمانی دولتی برای ارایه آماری در رابطه با فرزندخواندگی، کودکان مبتلا به ایدز، اختلال هویت جنسی، کودکان کار و آزار جنسی آنان، دختران فراری و ازدواج کودکان، کارشناسان و برنامه‌ریزان اجتماعی را برای ادامه برنامه‌ریزی در جهت حل این مسایل به تب راضی می‌کند.

در این رابطه «محمد نفریه» معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روز گذشته با اعلام خبر اخذ استیذان (کسب نظر و اجازه) مقام معظم رهبری و تایید کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست، توسط شورای نگهبان گفت: لایحه برای رفع ایرادات جزیی در کمیسیون اجتماعی مجلس به سر می‌برد و با تصویب این لایحه روند فرزندخواندگی در کشور تسهیل می‌شود. او افزود: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی نسبت به تعداد فرزندان در مراکز سازمان بهزیستی 5/7 به یک است، و بیش از 85‌درصد کودکان و نوجوانان حاضر در مراکز سازمان بهزیستی کودکان و نوجوانان بدسرپرست هستند و این امر روند اعطای این کودکان به فرزندخواندگی را با مشکل مواجه کرده است و سازمان بهزیستی تلاش کرده با استفاده از خانواده‌های جایگزین و فرزندخواندگی موقت، زمینه حضور کودکان را در خانواده‌ها فراهم کند.

نفریه در ادامه با بیان اینکه بیش از 9‌هزار کودک در مراکز شبه‌خانواده سازمان بهزیستی وجود دارند، عنوان کرد: 12‌هزار و 187 کودک نیز امدادبگیر سازمان بهزیستی بوده و در خانواده‌های اقوام خود به سر می‌برند. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 1200 کودک از مراکز شبه‌خانواده سازمان بهزیستی به فرزندخواندگی رفتند، عنوان کرد: در زمینه اعطای کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی، مشکلی وجود ندارد و عمده مشکل برای اعطای کودکان بدسرپرست است و امیدواریم با تصویب لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست» بیش از 50‌درصد این کودکان در مراکز شبه‌خانواده کاهش یابد. وی در ادامه عنوان کرد: اغلب خانواده‌های متقاضی مایل هستند که نام و نام خانوادگی کودکان پس از واگذاری به آنها تغییر کند و این در حالی است که طبق اصول شرع، چنانچه کودکی دارای نام و نام خانوادگی باشد، لازم است نام و نام خانوادگی او حفظ شود و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

وجود 21 کودک مبتلا به ایدز در مراکز شبه‌خانواده

وی در زمینه واگذاری «کودکان آلوده به ایدز» به خانواده‌های متقاضی گفت: سیاست سازمان مبنی بر این است که با همکاری کلینیک‌های مثلثی وزارت بهداشت، کودکان مبتلا به ایدز به خانواده‌های مبتلا به ایدز متقاضی فرزند که دارای صلاحیت لازم باشند، واگذار شود؛ ضمن اینکه در حال حاضر 21 کودک مبتلا به ایدز در مراکز شبه‌خانواده سازمان بهزیستی وجود دارد و سیاست سازمان همراهی کودک مبتلا با دیگر کودکان در مراکز است. نفریه در ادامه عنوان کرد: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی نسبت به تعداد فرزندان در مراکز سازمان بهزیستی 5/7 به یک است و 9‌هزار درخواست فرزندخواندگی به طور میانگین در هر سال به سازمان بهزیستی ارایه می‌شود.

ماموران اورژانس به افشانه و شوکر مجهز می‌شوند

وی در ادامه با بیان اینکه طرح اورژانس اجتماعی بزرگ‌ترین طرح در دفتر امور آسیب‌های اجتماعی این سازمان است، عنوان کرد: این طرح در چهار سطح و از طریق 144 مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی، 198 تیم سیار اورژانس اجتماعی، 106 شهرستان بهره‌مند از خط تلفن اورژانس اجتماعی و 101 پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 99‌هزار تماس مرتبط منجر به مداخله با اورژانس اجتماعی برقرار شده است، عنوان کرد: سیاست اصلی سازمان بهزیستی گسترش طرح اورژانس اجتماعی در شهرهای بزرگ و شهرهایی است که آسیب‌های اجتماعی در آنها بروز و ظهور بیشتری دارد.

حمایت از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی

حمایت از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی سیر خبری متفاوتی در چند سال اخیر با توجه به تکذیب‌های صورت‌گرفته از سوی مسوولان کشور و مختل شدن برنامه‌های سازمان بهزیستی داشت. با این حال معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «کمیته افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی» هیچ‌گاه در سازمان بهزیستی مختل نشده و کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: نیاز به حمایت وزارت تعاون و رفاه و بیمه‌پذیر شدن هزینه‌های این افراد داریم.

بیش از 5100 کودکان کار و خیابان در کشور

اعلام آمار کودکان کار بخشی دیگر از تناقض‌های آماری از سوی دولت است. پیش از این برخی کارشناسان این حوزه از جمله عضو هیات‌مدیره انجمن حمایت از کودکان با استناد به گزارش مرکز آمار ایران از وجود بیش از دومیلیون‌و500هزار کودک کار در ایران خبر می‌دهند که در معرض کودک‌آزاری جسمی و جنسی و اعتیاد قرار دارند.

ازدواج کودکان زیر 7 سال بررسی می‌شود

از سوی دیگر حمایت و علاقه مسوولان وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه با ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان دختر با واکنش سازمان بهزیستی نیز مواجه شده است. نفریه در ادامه با اشاره به آمارهای ثبت احوال در زمینه ازدواج کودکان حتی در سنین زیر هفت‌سال نیز گفت: در این زمینه بررسی‌های لازم انجام می‌شود، اما به نظر می‌رسد در سنین زیر هفت‌سال شاید بحث محرومیت مطرح بوده است تا ازدواج رسمی که مدنظر است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام حضور پایگاه‌های مداخله‌ای سازمان بهزیستی در 140 دادگاه خانواده در سراسر کشور، گفت: این در حالی است که در ابتدای اجرای این طرح، پایگاه‌های سازمان بهزیستی را به دادگاه‌ها راه نمی‌دادند و اعلام آمادگی می‌کنیم تا جایی که ممکن است از طریق خرید خدمت از بخش غیردولتی، پایگاه‌های خود را در دادگاه‌ها افزایش دهیم. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شهرهای بزرگ، شهرهای صنعتی و شهرهایی که حاشیه‌نشینی دارند، شهرهایی که در آنها آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد بیشتر است، ارتباط تنگاتنگی با آسیب‌های اجتماعی دارند و باید گفت جایی که کانون جمعیتی وجود دارد، آسیب اجتماعی نیز وجود دارد. نفریه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از «دختران فراری» گفت: بیشترین پذیرش دختران فراری مربوط به استان تهران و خراسان‌رضوی است.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:59 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در این دیدار لی یوچنگ درخواست داشت که از همین حالا زمان و مکان دور بعدی مذاکرات مشخص شود که این درخواست مورد موافقت نماینده هسته ای ایران قرار نگرفت.

امروز نماینده چین با معاون جلیلی دیدار داشت که در این دیدار بر حق هسته ای ایران و بر تداوم گفت وگوها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مسکو،  نماینده چین که در این دور مذاکرات تغییر کرده است، امروز با باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار داشت که در این دیدار نکات مهمی در خصوص مذاکرات مطرح شد.

در این دیدار لی یوچنگ درخواست داشت که از همین حالا زمان و مکان دور بعدی مذاکرات مشخص شود که این درخواست مورد موافقت نماینده هسته ای ایران قرار نگرفت.

کارشناسان این حوزه معتقدند تداوم بی مبنای این گفت وگو ها و تاکید طرف غربی بر مواضع قبلی خودش و عدم توجه به رعایت اصول گام به گام باعث می شود ادامه مذاکرات هیچ دستاورد مثبتی برای ایران نداشته باشد.

بر همین اساس  ایران معتقد است که تعیین زمان برای ادامه گفت وگوها پیش از برگزاری نشست، تائیدی بر روش گفت وگو برای گفت وگو است و ادامه این مسیر بی نتیجه است. طرف ایرانی تصمیم برای ادامه مذاکرات را به عصر سه شنبه موکول کرده است.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:57 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
پیشتر‌ها این اتفاق رخ می‌داد که روزنامه‌های یک جناح، تیترهای یکسانی را برای یک خبر برمی‌گزیدند و این موضوع در برخی از موارد جنجال‌‌آفرین می‌شد، ولی امروز به طرز جالبی، دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و اعتماد از یک تیتر برای دو خبر متفاوت بهره برده‌اند.
کد خبر: 252157
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1391 - 10:40

پس از پایان روز نخست مذاکرات هسته‌ای در مسکو و در حالی که این مذاکرات امروز هم ادامه خواهد یافت، صفحات روزنامه‌های صبح امروز پوشیده از تصاویر و اخبار مربوط به این مذاکرات است؛ تصاویری از جلیلی و اشتون ـ که این بار لباس او، موضوع دندان‌گیری برای رسانه‌های داخلی نداشت ـ در کنار تصاویر نشست روز گذشته در صفحه نخست بیشتر روزنامه‌های صبح امروز به چشم می‌خورد.

این در کنار اشاره روزنامه‌ها به پیشنهاد پنجگانه ایران در این نشست و چشم‌هایی که به روز دوم این مذاکرات و پاسخ 1+5 دوخته شده، موضوع گزارش‌های صفحات نخست روزنامه‌ها بود. رسالت از مذاکرات مسکو به عنوان یک گام رو به جلو یاد کرد و از پیشنهاد پنجگانه ایران در مسکو نوشت و شرق، امروز را روز پاسخ اشتون به پیشنهاد پنجگانه ایران خواند.

روزنامه جوان از مهلت خواستن 1+5 تا ظهر امروز خبر داد و مدعی شد که غرب مذاکره روز نخست مسکو را بی‌نتیجه گذاشت. جهان صنعت با تصویری از اشتون و جلیلی از تیتر صفر ـ صفر برای گزارش خود بهره برد و ملت ما نیز در گزارش یک خود، تداوم مذاکرات را در گرو انعطاف 1+5 دانست و از کارشکنی مثلث شوم علیه مذاکرات خبر داد.

پیشتر‌ها این اتفاق رخ می‌داد که روزنامه‌های یک جناح، تیترهای یکسانی را برای یک خبر برمی‌گزیدند و این موضوع در برخی از موارد جنجال‌‌آفرین می‌شد، ولی امروز به طرز جالبی، دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و اعتماد از یک تیتر برای دو خبر متفاوت بهره برده‌اند، «یک بستر و دو رویا»، تیتری بود که اعتماد برای گزارش خود در مذاکرات هسته‌ای مسکو برگزیده بود و شرق آن را به عنوان تیتر یک خود درباره انتخابات مصر برگزیده است.

پایان دور دوم انتخابات مصر و پیروزی اسلامگرایان در این انتخابات هم «محمد مرسی» و مردم مصر را به صفحات روزنامه‌های امروز ایران کشاند. پیروزی نامزد گروه اخوان‌المسلمین با 52/5 درصد آرا در برابر رقیبش، احمد شفیق که 47/5 درصد آرا را از آن خود کرده بود، باعث شد تا مردم مصر دیشب را هم تا صبح در خیابان‌های قاهره بگذرانند و این بار در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی بپردازند.

ملت ما با اشاره به کارشکنی‌های شوراب نظامی نوشته است: «کاندیدای اخوان رئیس جمهور مصر شد» و کیهان از جشن و پایکوبی مردم مصر در پی پیروزی اسلامگرا‌ها در این کشور خبر داد.

جام جم نیز از ریاست جمهوری در دستان اخوان خبر داد.

شرق اما در این باره آورده است، هر دو کاندیدا اعلام پیروزی در انتخابات کرده‌اند.

بیانات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث در جمع مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در صفحات روزنامه‌های صبح امروز داشت؛ اشاره ایشان به ریشه مشکلات بشری و اینکه علت‌العلل آن، دوری از دو مسأله اساسی مبعث یعنی «فکر و اندیشه» و «تزکیه نفس» است.
در کنار سخنانشان درباره تفرقه‌افکنی در میان اهل تشیع و تسنن بنا به خواست سرویس‌های جاسوسی سلطه‌گران توسط افرادی که اصلا اسلام را قبول هم ندارند، از مهمترین فرازهای سخنان ایشان بود که در صفحات روزنامه‌های امروز منتشر شد.

اما تصمیم دولت برای آزادسازی یارانه 28 هزار تومانی در پی انتقاداتی که از گرانی نان شده بود هم به چشم روزنامه‌های صبح امروز جذاب آمد. تهران امروز از «آزادسازی ناگهانی یارانه 28 هزار تومانی» نوشت؛ رخدادی که فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها از آن به عنوان عیدی دولت به مردم یاد کرد. به این ترتیب ده روز پس از گران شدن بهای قوت بیشتر مردم، دولت اجازه برداشت مابه‌التفاوت یارانه نقدی مرحله اول و دوم ـ که در عید نوروز به حساب‌ها واریز شده بود ـ صادر کرد.

بهروز مرادی، سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره گفته است: ما افزایش یکباره بهای نان را که باعث نگرانی مردم شد، احساس کردیم به مردم فشار وارد شد. به این منظور با نظر رئیس‌جمهور و توافق رئیس مجلس، قرار است افزایش هزینه تحمیلی به مردم جبران شود.

روزنامه جهان صنعت در گزارشی به این موضوع پرداخته و در حاشیه آن، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را همچنان در هاله‌ای از ابهام دانسته بود. این روزنامه «برداشت یارانه 28 هزار تومانی فاز دوم هدفمندی بابت گرانی نان و عدم افزایش قیمت بنزین در تیر ماه» را دو دلیلی دانسته بود که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه را دست‌کم تا پایان نیمه دوم سال به تعویق خواهد انداخت.

دو روزنامه اصلاح‌طلب آرمان و آفتاب یزد هم محمد رضا عارف، نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان عکس یک خود برگزیده بودند؛ آرمان با طرح پرسش «توصیه‌های عارف انتخاباتی بود؟» از قول او نوشت: «قهر معنا ندارد، راهی جز تفاهم ملی نداریم» و آفتاب هم با بیان انتقاد عارف از تلاش برخی برای حذف یک جریان، همین سخن وی را به عنوان تیتر یک برگزیده بود.

سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع فعالان فرهنگی تهران و شهر ری که گفته بودند، «مردم مستحق زندگی بهتری هستند» ـ که در روزنامه آرمان به آن پرداخته شده بود ـ در کنار انتشار سخنان احمدی‌نژاد ـ که به قول روزنامه آفتاب یزد، اظهارات معاون اول را تکمیل می‌کرد ـ درباره اینکه «سطح رفاه مردم در حال افزایش است» هم از نکات جالب توجه این دو روزنامه بود.

البته ناگفته نماند که امضای قرارداد کریم انصاری فرد با پرسپولیس، این تیم را به عنوان تیم کهکشانی امسال معروف کرده و حرف و حدیث‌های فراوانی درباره هزینه‌های این باشگاه و مدیر عاملش در روزنامه‌ها به راه انداخته است.

روزنامه هفت صبح در گزارش یک خود به این موضوع پرداخته است و بی.‌ام. دبلیوی ایکس 6 (هدیه باشگاه پرسپولیس به بازیکنانش) را به عنوان قهرمان اصلی فصل نقل و انتقالات دانسته است و در آن اشاره کرده که پرسپولیس 91 راه، استقلال 90 و سپاهان 89 را در پیش گرفته‌اند؛ این با با کمک بی.‌ام.دبلیو.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:57 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک نیزه به طول 18 اینچ از سر یک نوجوان ساکن فلوریدا، از سر وی با موفقیت خارج شد.این نیزه از دو اینچ بالای چشم راست وی فرو رفته و از پشت سرش بیرون آمده بود.پزشکان احتمال زنده بودن وی را قبل از عمل، تنها 87 درصد تخمین زده بودند.

ساعاتی پیش یک نیزه به طول 18 اینچ از سر یک نوجوان ساکن فلوریدا، از سر وی با موفقیت خارج شد.

به گزارش روزگارنو، این نوجوان که یاسر لوپز نام داشت، دو هفته پیش هنگام ماهیگیری با دوستانش به طور اتفاقی یک نیزه ماهیگیری به سرش فرو رفته و به طرز معجزه آسایی از خطر مرگ حتمی جان سالم به در برد.

این نیزه از دو اینچ بالای چشم راست وی فرو رفته و از پشت سرش بیرون آمده بود.

طی این دو هفته گذشته، پزشکان حازق جراح مغز و اعصاب در حال مشورت و تبادل اطلاعات برای انجام یک عمل موفقیت آمیز بودند.

سرانجام نیمه شب گذشته در بیمارستان جکسون این عمل به وقوع پیوست و این نوجان زنده ماند.

پزشکان احتمال زنده بودن وی را قبل از عمل، تنها 87 درصد تخمین زده بودند.

همچنین پزشکان اعلام کردند که تقریبا تمامی رگهای خونی مغر در نیمکره راست از بین رفته بود که با مهارت پزشکان حاضر توانستند انها را پیوند بزنند.

دکتر جورج گارسیا، یکی از معروفترین جراحان مغز دنیا نیز در این عمل حضور داشته و اکنون حال عمومی وی را خوب اعلام کرده اند.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:54 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اگر شما با از جمله کاربرانی هستید که با مشکل کندی سرعت اینترنت مواجه هستید، می توانید در چنین شرایطی به راهکارهای زیر عمل کنید تا شاید این مشکل شما برطرف شود

وبگردی 20:30،همیشه دلیل کند بودن شبکه مربوط به خدمات اینترنتی ISP   و مخابرات نیست بلکه ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که با انجام راهکارها وترفند های مختلف قابل حل باشد . که ما به ذکر چند نمونه از این راهکارها می پردازیم:

استفاده از دستور Ping:

اگر در اتصال به اینترنت دچار مشکل شده اید ابتدا باید مطمئن شوید که اتصال شما با اینترنت برقرار است یا خیر. برای این کار به سراغ کادر فرمان بروید و عبارت cmd را در آن تایپ کنید؛ حال در پنجره باز شده دستور Ping را به عنوان مثال به صورت ping google.com بنویسید تا متوجه شوید که آیا هیچ پاسخی از طرف ISP دریافت می شود یا خیر. اگر پاسخی دریافت شد به این معناست که به اینترنت متصل هستید و مشکل از جای دیگری است.

غیرفعال کردن کانکشن اینترنت:

اگر با زدن دستور بالا پاسخی دریافت نکردید، با غیر فعال کردن کانکشن اینترنت و دوباره فعال کردن آن اتصال های بی سیم خود را کنترل کنید. این کار بیش از آن که فکر کنید در حل مشکلات موثر است.

Windows network troubleshooter:

اگر کار بالا هم جواب نداد، از برنامه رفع مشکل شبکه ویندوز (Windows network troubleshooter)، با راست کلیک کردن روی آیکن اتصال بی سیم و پیگیری مراحل استفاده کنید.

اما اگر هنوز هم دچار مشکل بودید، احتمال زیادی وجود دارد که اتصال به اینترنت شما به طور سخت افزاری یا از شبکه دچار مشکل شده باشد.

بارگذاری کند صفحات:

بعضی مواقع مشکل قطع بودن اتصال به شبکه نیست بلکه پاسخ کند در زمان وبگردی است که کاربر را دچار مشکل می کند.

در این حالت بعد از کند بودن اینترنت سراسری ،احتمال دیگری که وجود دارد این است که مرورگر شما دچار مشکل است و مدام هنگ می کند. در این حالت یا این مرورگر را RESET کنید و یا به روزرسانی کنید تا مشکل برطرف شود.

امید است که مورد استفاده قرار گرفته باشد.


[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
اگر منزل مشتری بالاتر از میدان انقلاب باشد اقدام به فرستادن ماساژور می کنند. جالب اینکه این ماساژورها هم خانم هستند و هم آقا. نیز در برخی موارد امکان انتخاب مرد یا زن بودن ماساژور نیز برای مشتریان با سابقه وجود دارد.

رویداد: این روزها از هر گوشه و کنار شهر تهران یک کلاس آموزشی سربرآورده است. از کلاس های عرفانهای نوظهور گرفته تا تعلیم سگ های خانگی و آموزش ماساژ همراه با حکم مربّی گری!

علاوه بر تعدّد این دست کلاس ها، مدتی است که مراکزی تحت عنوان تعاونی ها و موسسات، با اهداف ترسیمی پوچ و مسخره ای چون تعاونی ماساژ موفّق به اخذ مجوز شده اند. به قول قدیمی ها همه کارمان آراسته است و تنها کهنه کاردمان بی دسته مانده که در میان این همه فقدان های آموزشی و خدماتی اولویت را به ماساژ آن هم در منزل می دهیم.

این تعاونی ها معمولا تمرکز خود را بر فضاهای بالای شهر گذاشته اند و پس از گرفتن نشانی منزل تماس گیرند? متقاضی ماساژ، اگر منزل وی بالاتر از میدان انقلاب باشد اقدام به فرستادن ماساژور می کنند. جالب اینکه این ماساژورها هم خانم هستند و هم آقا. نیز در برخی موارد امکان انتخاب مرد یا زن بودن ماساژور نیز برای مشتریان با سابقه وجود دارد.

در اینکه ماساژ یک فرایند آرامش بخش است و گاهی دارای خواص درمانی نیز می تواند باشد شکی نداریم. امّا بلاهت امر، متوجّه مسئولینی است که بدون هیچ نظارتی به هر کسی مجوّز شرکت تعاونی و موسس? خدماتی و آموزشی می دهند. اینطور که پیداست هر دم از این باغ بری می رسد.

حضرات محترم باید توجه داشته باشند که اجتماع ما به حدّ وافی از حیث رفتاری دارای عوارض متعدد هست. لذا مسئولین امر اگر نوش نیستند نیش هم نباشند. به عبارتی اگر در راستای رفع این عوارض گامی بر نمی دارند لااقل با صدور چنین مجوزاتی عارضه آفرین هم نباشند.

براستی آیا جامع? کلان شهرهای ما نیازمند آموزش و خدمات مهمتری با فوریت های بالا نیست که چنین مراکزی مورد حمایت قرار می گیرند؟ اگر شما هم برای اخذ مجوّز یک تعاونی آموزشی و خدماتی با رویکردهای اصلاحگرانه و اسلامی بوده اید یا برای تأسیس یک موسسه با اهداف برون رفت از چالشهای اجتماعی اقدام کرده باشید به خوبی می دانید که با چه موانع سختی از حیث حقوقی مواجه خواهید شد و بعید است که از هفت منزل رستم سای این دوستان با سلامت کامل موفق به گرفتن مجوّز شوید. در چنین شرایطی براستی چگونه این تعاونی ها و موسسات غیر ضروری و گاه منافی اخلاق اسلامی و عفت عمومی به این سهولت و تعدّد مشغول به فعالیت می شوند. چه می شود گفت! شاید خود دوستان مسئول امر هم به دلیل جهد وافرشان در راه حل بحران های اجتماعی نیازمند ماساژ درمانی باشند.


[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
استاد کلام حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات پیامبر اعظم(ص) به جهان بشریت، ماجرای مسلمان‌شدن فرد مسیحی به واسطه اخلاق حسنه پیامبر(ص) را بیان کرد.
وبگردی 20:30، به مناسبت مبعث پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی اعتمادی از شاگردان علامه جعفری و مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی العالمیه انجام دادیم که متن آن از نظر می‌گذرد.

حذف برده‌‌داری از خدمات بزرگ پیامبر اعظم(ص)

اعتمادی در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که پیامبر اعظم(ص) ارائه کردند، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) با یک برنامه‌ریزی دقیق اجتماعی، بردگی را از صحنه روزگار ریشه‌کن کرد. یک دسته از انسان‌ها در این فرآیند دائماً در حال زر اندوزی بودند و اجتماعی را به وجود می‌آورند و یک دسته هم همیشه ذلیل و زیر پای چکمه‌پوشان بودند. پیامبر اکرم نقشه‌ای را عملیاتی کردند که در مدت بیست سال بخش اعظمی از بردگی از بین رفت، بدون اینکه صدمه‌ای به مشاغل اجتماعی وارد شود.

وی گفت: اگر صاحبان برده‌ها، یکباره آن‌ها را رها می‌ساختند جامعه با شمار زیادی افراد بیکار و بی‌خانمان مواجه می‌شد و نیز دارایی‌های صاحبان برده، به طور کلی از دست می‌رفت و این یک ضربه بزرگ اقتصادی برای سرزمین وسیع عربستان بود که آن زمان مرکز مبادلات اقتصادی بزرگ به شمار می‌رفت.

اعتمادی تاکید کرد: اگر این کار امروزه توسط یک فرد نخبه صورت می‌گرفت، ما همه ساله برای او بزرگداشت و کنگره برگزار می‌کردیم؛ زیرا این کار خدمت بزرگی برای جهان بشریت است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

احیای جایگاه دختران و زنان

استاد حوزه علمیه قم گفت: زنده به گور کردن دختران یک اصل خدشه‌ناپذیر در روزگاران قبل از بعثت بود. پیامبر اکرم(ص) با طرحی نو، علاوه بر اینکه این سنت زشت را از بین برد، با اکرام و عزیز دانستن دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خط بطلانی بر همه آن تفکرات پوچ و باطل کشیدند.

وی با اشاره به روایتی درباره زنده به گور کردن دختران ادامه داد: شخصی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد یا رسول‌الله! در زمان جاهلیت گناه بزرگی مرتکب شده‌ام که امید بخشش ندارم. پیامبر فرمودند: خداوند گناه تو را می‌بخشد. شخص عرض کرد که گناه من خیلی بزرگ است. پیامبر از او درباره گناهش سؤال فرمودند: آن مرد عرض کرد که خداوند به من دختر بچه‌ای عطا کرده بود بسیار زیبا. مادرش از ترس من او را مخفی کرده بود، بعد از چند سال به خیال اینکه حس پدری من باعث می‌شود که به آن کودک کاری نداشته باشم، خبر وجود آن دختر را به من داد. از همسرم خواستم تا آن کودک را نزد من بیاورد تا من او را ببینم، وقتی دختر بچه را دیدم، به دروغ به همسرم گفتم که لباس‌های کودک را بپوشان تا با خود به میهمانی ببرم، اما دخترک را به دامنه کوهی بردم و در آنجا گودالی حفر و او را زنده به گور کردم.

اعتمادی افزود: پیامبر از شنیدن این خبر چنان ناراحت شدند که در بعضی از کتاب‌های تاریخی آمده است که فرمودند: ای مرد! از من دور شو که می‌ترسم گناه تو مرا هم در برگیرد، چه‌قدر قساوت دل داری!

حل مشکل جنگ‌های چندین ساله بین قبایل عرب

استاد فلسفه و کلام حوزه علمیه قم گفت: اعراب با کوچکترین مسئله‌ای جنگ‌های چندین ساله به راه می‌انداختند و بالتبع انسان‌های زیادی از بین می‌رفت. مهمترین آنها جنگ بین دو قبیله اوس و خزرج بود که تقریباً 200سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: روزی نماینده یکی از این دو قبیله نزد ابوجهل آمد و گفت که ما با شما پیمان داریم، هر وقت قبیله ما به خطر افتاد شما باید به ما کمک کنید و هرگاه که قبیله شما به خطر افتاد ما به حمایت از شما برخیزیم. ابوجهل به او گفت: امسال ما نمی‌توانیم به شما کمک کنیم به دلیل اینکه امسال شخصی به نام «محمد» از قبیله خودمان ادعای پیامبری می‌کند و ما فعلاً درگیر این مسئله و جنگ داخلی هستیم.

اعتمادی اضافه کرد: فرستاده قبیله با خود گفت حالا که ما تا اینجا آمده‌ایم، برویم ببینیم که این محمد کیست؟ نزد پیامبر رفت و دید که پیامبر با عده‌ای از افراد در حال صحبت کردن هستند؛ چند کلامی را شنید و با خود گفت: عجب کلام زیبایی! حل کننده مشکل ما اینجاست.

وی گفت: او چنان تحت تأثیر قرار گرفت که مسلمان شد، سپس به سوی قبیله خود رفت و آن‌ها را نیز به اسلام دعوت کرد. قبیله دیگر هم که دیدند رقیبشان روحیه جنگ‌افروزی ندارد علت را جویا شدند و وقتی که شنیدند این قبیله مسلمان شده است آنها هم مسلمان شدند، و این جنگ طولانی به برکت اسلام و پیامبر صلی الله علیه و آله به کلی از بین رفت.

اعتمادی با اشاره به خطبه 192 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) که به خطبه «قاصعه» مشهور است، از یادآوری این موضوع در آن خبر داد.

حذف سنت‌های باطل و هدایت هنرها به سوی تعالی

اعتمادی در بخش دیگری از گفت‌گوی خود با فارس به برخی سنت‌های باطل اعراب جاهلی اشاره کرد و گفت: یکی از این کارها آنها سرودن شعرهای به ظاهر عاشقانه و به واقع جاهلانه بود تا جایی که تمام همت و هزینه خودشان را صرف سرودن شعرهای باطل می‌کردند.

وی افزود: با نزول کلام آسمانی قرآن که معجزه پیامبر(ص) به شمار می‌رود، این شعرها از صحنه خارج شد. پیامبر با حذف سنت‌های باطل، بیهوده و مضر و پویایی و هدایت هنرهای موجود به سوی تعالی و تکامل گام برداشتند.

حذف مرزهای جغرافیایی و ملیتی

مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه گفت: پیامبر اعظم(ص) انسان‌ها را تحت لوای کلمه «لا اله الا الله» جمع کردند. ایشان نه تنها تمام اختلافات قومی و قبیله‌ای را برداشتند بلکه محبت و عاطفه و دوستی را جایگزین آن کردند. سلمان فارسی از ایران، بلال حبشی از آفریقا، اویس قرنی از یمن و ابوذر غفاری از عربستان و همه را کنار هم جمع کردند و از قید بندگی اعتباریات بدون ثمر، به فطرت انسانی بازگرداندند که همان پرستش خداوند تبارک و تعالی است.

القای ریشه‌های اخلاقی در کالبد جامعه انسانی

این پژوهشگر علوم اسلامی گفت: یکی از مهمترین برنامه های پیامبر(ص) القای ریشه‌های اخلاقی در کالبد جامعه انسانی بوده است. .

وی افزود: پیامبر با اخلاق حسنه وصف‌ناپذیر، صفاتی به جهان انسانی آموخت که حضرت عیسی(ع) آرزوی آن را داشت، به طوری که تمام ادیان و مذاهب با تمام اختلافاتشان درباره اسلام، نحوه معاشرت و زندگی را از اسلام یاد گرفتند و مبعث باعث شد بسیاری از مذاهب اشکالاتشان را اصلاح کنند.

وی گفت: اگر مبعث نبود حیات مسیحیت هم به خطر می‌افتاد زیرا چنان از روح اخلاقیات و فرامین الهی فاصله گرفته بودند که روز به روز به انحطاط و نابودی نزدیک‌تر می‌شدند.

اعتمادی یادآور شد: اخلاق حسنه پیامبر(ص) در معاندان و دشمنان سرسخت رسول الله نیز تأثیر به سزایی داشت تا جایی که میان فرزندان و خانواده آنها تمایل به اسلام به وجود آمد.

معرفی الگوهای کامل انسانی

اعتمادی به یکی دیگر از خدمات بزرگ پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر به معرفی الگوهای انسان کامل برای نسل‌های بعد از خود پرداختند. هدیه مهم پیامبر برای بشریت بعد از خود، معرفی اولیاء الهی یعنی ایثارگران عرصه انسانیت بود. ایشان کار خود را ابتدا نگذاشتند؛ بلکه برای صحنه انسانی افرادی را معرفی کردند که این افراد همیشه خودشان را فدای احیای اصول اخلاقی می‌کردند، زیرا زنده ماندن سنت‌های حسنه همیشه تاوان می‌خواهد.

فرد مسیحی چگونه مسلمان شد

مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی(ص) العالمیه گفت: انسان ذاتاً زیبایی طلب است، وقتی زیبایی‌های کلام و اخلاق پیامبر را می‌دیدند ایمان می‌آوردند. اخلاق حسنه هم جزو زیبایی‌های مورد نظر همه انسان‌هاست.

اعتمادی افزود: روزی یک فرد مسیحی به مدینة النّبی آمد و میان مردم درخواست کمک و غذا کرد. عده‌ای صلیب او را دیدند و از او دوری کردند، ولی پیامبر(ص) او را به خانه خویش بردند؛ مقداری شیر تهیه کردند و برای فرد مسیحی آوردند. فرد مسیحی گفت: ای مرد این غذا مرا سیر نمی‌کند. پیامبر(ص) فرمودند: برای تو غذای دیگری فراهم می‌کنم. فرد مسیحی شب میهمان پیامبر شدند. هنگام سحر، پیامبر برای ادای فریضه نماز صبح و عبادت به مسجد رفتند، زمانی که به منزل بازگشتند، متوجه شدند، میهمان از آنجا رفته است ولی صلیب خود را در خانه پیامبر جا گذاشته است.

وی ادامه داد: حضرت متأثر شدند و به دنبال فرد مسیحی می‌گشتند تا صلیب او را پس دهند. چند روز بعد پیامبر، فرد مسیحی را به طور اتفاقی در کوچه‌های مدینه دیدند، پیامبر فرمودند: کجا رفتی؟ من در فکر غذای بهتری برای تو بودم! چرا صلیب را هم در خانه من جا گذاشتی؟

این استاد حوزه ادامه داد: فرد مسیحی سؤال کرد یا محمد! تو این سجایای اخلاقی را از کجا آموختی؟ من یک شب میهمان تو بودم نه تنها صلیب بلکه قلبم را هم در خانه تو جا گذاشتم. هر چقدر خواستم از خانه تو فاصله بگیرم، دیدم، جانم نمی‌رود. حضرت فرمودند: اینها، دستورات الهی است. انسان باید میهمان را گرامی بدارد. فرد مسیحی عرض کرد: چگونه می‌توانم مسلمان شوم؟ پیامبر شهادتین را به او آموختند و او مسلمان شد.

[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

موج گرایش هنرمندان عرصه سینما به سمت موسیقی ادامه دارد و از قرار معلوم محبوبیت و گستردگی مخاطب دنیای موسیقی، ولع حضور هنرمندان عرصه سینما در این وادی را بیش از پیش افزایش داده است.

 

پس از امین حیایی، محمد رضا گلزار، شهاب حسینی، نیکی کریمی و… در تازه ترین تجربه هنرمندان در دنیای موسیقی ، «مهناز افشار» به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه ها در آلبوم جدید روزبه نعمت اللهی حضور یافته و این عرصه را نیز تجربه کرد.

 

این در حالی ست که از مدت ها قبل خبر حضور این بازیگر توانا در آلبوم «بهران رادان» به گوش می رسید که با تائید این خبر از سوی مدیر هنری آلبوم رادان ، خبر حضور افشار در آلبوم روزبه نعمت اللهی می تواند جالب توجه باشد.

 

آلبوم نعمت اللهی «رویای روزهای بارانی» نام دارد که با 13 قطعه با اشعاری از مولانا، نیما یوشیج، اخوان ثالث، میثم یوسفی، لیلا رضایی، حسین غیاثی، مسرور نعمت الهی و شاهکار بینش پژوه و حضور موزیسین هایی چون رضا تاجبخش، فردین قره گزلو، پیام قربانی و مرتضی ساعدی در آخرین مراحل تولیدی اش به سر می برد و تا اواخر آبان ماه در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.


[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 1617410