سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
زنان ستم دیده با کوبیدن بر طبل دردشان را تسکین می دهند.

مارگوت والستورم، نماینده ویژه سازمان ملل در امور خشونت‌های جنسی در جنگ، چندی پیش جمهوری دموکراتیک کنگو را «پایتخت تجاوز دنیا»‌ نامید. گروهک های مسلح در قسمت شرقی کنگو جولان می‌دهند و همگی به خشونت‌های شدید جنسی علیه زنان متهم‌ هستند. این بخشی از آسیبی ا‌ست که توسط افرادی نظیر امانوئل که زمانی کودک-سرباز بوده و اکنون ?? سال دارد، به وجود آمده است. او یکی از جنگجویان گروه شورشی «حزب ناسیونال دموکراتیک کنگو» بوده است. امانوئل می‌گوید (به زنان) تعرض می‌کردند تا خشم خود را از نادیده گرفته شدن‌ به مقامات نشان دهند. او می‌گوید: «سربازان و شورشیان اغلب به دلیل انزوا، مرتکب تجاوز می‌شوند. ما حقوق‌مان را دریافت نمی‌کنیم، اگر هم چیزی دریافت کنیم، سر وقت نیست.» در کنگو از خشونت جنسی همراه با سبعیت غیرعادی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌شود. تجاوز گروهی رواج دارد.
در شهر گوما در شرق کنگو، مرکزی برای مراقبت های پزشکی و مداوای قربانیان تجاوز وجود دارد که همواره زنان زیادی از دهکده های همجوار در آن اقامت دارند.
این زن های زجرکشیده برای درمان درد روحی شان که حتی از آسیب های جسمی هم مهلک تراست، به نواختن طبل روی آورده اند. یک زن ?? ساله با تمام قدرت طبل می‌نوازد. تجربه او نمونه آشکار بلایی ا‌ست که این جنگ خانمان‌سوز بر سر زنان آورده است.

او توسط ?? شورشی گروه «پیکارجویان هوتو» که به نسل کشی در رواندا متهم هستند، ربوده و به مدت یک سال از او به عنوان برده‌ سوءاستفاده شده است. آنها هر وقت که مایل بودند چیزی برای خوردن به او می‌دادند و گاهی مجبورش می‌کردند که از چکمه‌های لاستیکی‌شان آب بنوشد.

دکتر لوسی کاسرکا از بیمارستان «هیل» آفریقا می‌گوید:«عدالت به ندرت اجرا می‌شود. حتی وقتی که افراد مظنون دستگیر می‌شوند، زندان مناسب یا حتی گاهی نماینده دستگاه قضایی وجود ندارد.»

هر چند فرانسوا روکوگوزا، وزیر ایالتی دادگستری و حقوق بشر کنگو عقیده دارد اگر کشورش بتواند از شر گروه‌های مسلح خلاص شود، تجاوز امری مربوط به گذشته خواهد بود، اما زنانی نظیر ایوون ?? ساله هرگز از گذشته خود رهایی نخواهند یافت. همسرش را مجبور کرده بودند که تماشاگر صحنه تعرض های مکرر به او باشد. اکنون همسرش به طور کامل نسبت به او بی اعتنا شده و تنها از سر ترحم و دلسوزی از وی نگهداری می‌کند. گویا تنها زن‌هایی چون خودش، او را درک می‌کنند.

ایوون از جانب همه‌ آنها می‌گوید: «من نمی‌توانم متجاوزان را ببخشم، آنها زندگی مرا نابود کردند. گاهی حس می‌کنم دیگر شوقی به زندگی روی این کره خاکی ندارم.» گزارشات نمایندگان حقوق بشر نشان می‌دهد زنان درکنگو حتی در منازل خود هم امنیت ندارند و هر لحظه باید منتظر هجوم متجاوزان باشند.

[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 1:26 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
شیر اول، محله‌ای در بندرعباس








































[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 1:25 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایش‌ها و تحقیقات به فرانسه منتقل شود.

هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست، بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.http://mechristian.files.wordpress.com/2008/09/bucaille.jpg

پس از اتمام مراسم، جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستان‌شناس به همراه بهترین جراحان و کالبدشکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد را داشتند او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب، نتایج نهایی ظاهر شد؛ بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده‌اند. اما مسئله‌ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالم‌تر از سایر اجساد باقی مانده، درحالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.
پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن از دریا) بود که یکی از حضار در گوشی به یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند، چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است.

ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.

در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است.


تصویر منتسب به فرعون زمان حضرت موسی علیه‌السلام

حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898میلادیکشفشده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟

چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟

موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر می‌‌کرد که چگونه قرآن مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی‌که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اما از نجات جسد هیچ سخنی بمیان نمی‌آورد و با خود می‌گفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟

و آیا ممکن است که حضرت محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟

او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم گرفت به کشورهای اسلامی سفر کند تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل نماید.

یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:

{فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ} [یونس:92]

ما امروز پیکرت را [از آب‏] نجات می‌دهیم تا عبرت آیندگان شوى، و همانا بسیارى از مردم از آیت‏هاى ما بى‏خبرند
این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: "من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم."

موریس بوکای با تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده در عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد.

و بر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد (لا یأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه تنزیل من حکیم حمید).

حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتاب "قرآن و تورات و انجیل و علم بررسی کتب مقدس در پرتو علوم جدید" بود.


[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 11:39 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
در حاشیه جشنهای سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی (یوم النکبه از نظر فلسطینی ها)، عکس خبرنگار فرانس پرس از آزار شش جوان به یک زن فلسطینی در حومه شرقی بیت المقدس، توجه محافل رسانه ای در غرب را برانگیخته است.

به گزارش الف، احمد قرابیل، عکاس فرانس پرس در توضیح این عکس نوشته، خانه این زن فلسطینی توسط یهودی ها اشغال شده و جوانهای یهودی مشهود در عکس، در همسایگی این زن در منطقه شیخ جراح سکونت دارند.

نظرات کاربران:

[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 10:57 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز کشور به این شرح است.

آفرینش:
تاریخ و مدارک لازم ثبت نام آزمون مدیریت دفاعی 2 کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 89 اعلام شد
متکی: شانسی برای تصویب هیچ قطعنامه ای وجود ندارد
تقدیر از نیم قرن تلاش دکتر فرهنگی در دانشگاه آژاد اسلامی واحد تهران مرکز

ایران :
با ابلاغ مصوبه کارگروه انتقال کارمندان دولت از پایتخت تعیین شد؛ ضرب الاجل ترک تهران به 163 شرکت دولتی
ریگی در جدیدترین اعترافات خود از ملاقات با نمایندگان آمریکا و اسرائیل پرده برداشت؛ دیدار در کازابلانکا برای ترور در تهران
سامان حج و زیارت اعلام کرد؛ نامنویسی در کاروانهای حج تمتع از 6 خرداد

ابرار:
با تلاش آمریکا؛ پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی دیگری به شورای امنیت رفت
صالحی: ارائه پیش نویس تحریم آخرین تلاش غربیها است
تصویب فوریت اصلاح آیین نامه مجلس در خصوص بیانیه ها

ابتکار:
وکیلی راد پس از ورود به ایران: 18 سال را در جهنم گذراندم
از سوی دو نماینده اصولگرا و اصلحا طلب بیان شد؛ پشت پرده نامه نمایندگان به رئیس قوه قضائیه
اعترافات جدید ریگی: قرار بود ترورها را به تهران بکشانیم
وزیر اطلاعات: فتنه سرکوب شده است

اسرار:
لاریجانی: غربی ها حتی به فرستندگان خود (ترکیه و برزیل) کم توجهی کردند
وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران: آزادی کلوئید ریس و وکیلی راد ارتباطی با یکدیگر ندارند
معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد؛ 163 شرکت و سازمان دولتی باید ازت هران بروند

اطلاعات:
میزان افزایش حقوق کارکنان دولت هفته آینده اعلام می شود
ضرب الاجل برای خروج 163 شرکت دولتی از تهران
آمریکا پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی را به شورای امنیت برد

پول:
فقط 2 نماینده با نظارت بر شستا مخالفت کردند؛ جنجال حقوقهای 10 میلیون تومانی در مجلس
دولت فرزنانش را از ارث پایتخت محروم کرد
یک ماه فرصت برای خروج 163 شرکت از تهران
جاسبی: به میز نچسبیده ام

تهران امروز:
غرب علیه بیانیه تهران
آمریکا پیش نویس قطعنامه خصمانه ای علیه ایران را به شورای امنیت ارائه کرد
گام مجلس برای وقت دانشگاه آزاد

جام جم :
وکیلی راد پس از آزادی از زندان فرانسه: جهنم را گذراندم
بزرگترین شرکتهای دولتی ازتهران می روند
دستگیری دومین قاتل سریالی زنان در قزوین

جوان:
فهرست اخراجیهای دولت از تهران اعلام شد
کسایی زاده هم رفت
حقله تغییرات مدیران نفتی کامل می شود
علی وکیلی راد از جهنم به بهشت آمدم

جمهوری اسلامی:
میزان افزایش حقوق کارمندان به زودی اعلام می شود
رئیس مجلس: نباید گول فریبکاری غربیها را بخوریم
علی مطهری: خواست غربیها این بود که اورانیوم غنی شده از ایران خارج شود

حمایت:
غربیها به دست و پا زدن افتادند؛ پاسخ غیر منطقی غرب به بیانیه تهران
خروج 163 شرکت و سازمان دولتی از تهران
کانون وکلا نیازمند ارتباط عمیق با دستگاه قضایی

دنیای اقتصاد:
به رغم حسن نیت ایران، طرح جدید آمریکا به شورای امنیت رفت
واکنش به زمزمه تحریمهای جدید
در گفتگوی دنیای اقتصادی با محمد رضا لطفی بررسی شد؛ خلاء های اقتصاد موسیقی در ایران
طرح جدید دولت برای بازار اجاره

سیاست روز:
پروژه ناتو برای ترور در تهران
همایش پر از تعارف حول "توسعه دریا محور"
از سوی پلیس فرانسه صورت گرفت؛ سرکوب پرستاران معترض در پاریس

شرق:
گزارش شرق از پرداخت دیه به جان باختگان یک سقوط
حق شکایت از توپولف را ندارید
انتقاد باهنر از حذف احزاب اصلاح طلب

فرهنگ آشتی:
مصلحی: وضعیت فتنه با سرکوبی که پیدا کرده نمی تواند حرکتی داشته باشد
افزیش حقوق کارمندان
نشست در میدان منیریه هنوز ادامه دارد
افزایش 15 درصدی شهریه مدارس غیر انتفاعی

فرهنگ و عدالت:
وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛ ارائه گزارش پارتی بازیها در کشور
طی روزهای آینده اعلام می شود؛ خبرهای خوش دولت از افزایش حقوق کارمندان
تلاش آمریکا برای ارائه چهارمین قطعنامه علیه ایران: تحریم قانع کننده ترین پاسخ به توافق تهران است!
وزیر امور خارجه ترکیه: ایالات متحده چشمان خود را باز کرده و بیانیه را دقیق بخواند

کاروکارگر:
با تصویب 177 نماینده؛ مجلس از سازمان تامین اجتماعی تحقیق و تفحص می کند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: کارخانجات شهرک صنعتی بردسکن در آستانه تعطیلی قرار دارند
در پی آتشبازی نیروهای ارتش رهبران مخالف در تالیند تسلیم شدند

کیهان:
دیروز منتشر شد؛ تازه ترین اعترافات ریگی دریافت لیست ترور از موساد و سیا
خروج 163 شرکت و انتقال پادگانها برنامه های دولت برای تمرکززدایی از تهران
سید حسن نصرالله: بیانیه تهران پیروزی بزرگ سیاسی و معنوی ایران بود

همشهری:
قالیباف در مراسم تقدیر از برگزار کنندگان کاروانهای راهیان نور ولایت: اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه از مهمترین آرمانهای انقلاب است
دولت اعلام کرد؛ اسامی شرکتها و موسسات دولتی که باید از تهران بروند
تهران در تدارک پذیرایی از 2 میلیون زائر

هدف واقتصاد:
163 شرکت و سازمان دولتی باید از تهران بروند
اعلام اسامی اخراجیهای دولت از پایتخت
طی روزهای آینده اعلام می شود؛ خبرهای خوش دولت از افزایش حقوق کارمندان
[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 10:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مادران سه بازداشت شده آمریکایی در ایران پس از ورود به تهران اعلام کردند :برای دیدار با فرزندانشان آمده اند.
 
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سه زن آمریکایی دیشب با پرواز امارات از دبی به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران وارد شدند در حالی که گروه زیادی از تصویربرداران و عکاسان داخلی و خبرگزاریهای خارجی منتظر آنان بودند.

یکی از مادران در سخنانی کوتاهی در هنگام ورود به خبرنگار ما گفت: من برای دیدار فرزندم آمده ام.

مادر دیگری گفت: ‌امیدواریم هر چه زودتر فرزندانمان را ببنیم،‌ ما آنها را ده ماه است که ندیده ایم، دیگری هم ابراز امیدواری کرد که فرزندش را بتواند با خود به خانه ببرد.

"سارا شورد " ، " جاش فتال" و " شان باور " سه آمریکایی هستند که حدود 9 ماه قبل از طریق مرز عراق به صورت غیرقانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.


 

[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 10:55 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]



[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:55 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رادیو آزاد اروپا با وجود تایید منابع امنیتی فرانسه مبنی بر همکاری "کلوتید ریس " برای جمع آوری اطلاعات برای فرانسه در جریان اغتشاشات بعد از انتخابات ایران، در مصاحبه‌ای با "رکسانا صابری " تلاش به بی گناه نشان دادن وی کرده است.

به گزارش فارس "رکسانا صابری " خبرنگار آمریکایی که به جرم جاسوسی پنج ماه در ایران بازداشت بود از آزادی "کلوتید ریس " تبعه فرانسوی که به جرم شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات ایران دستگیر شده بود، ابراز خوشحالی کرد.

رکسانا صابری گفته است: من از اینکه "کلوتید ریس " توانسته به آغوش خانواده و دوستانش در فرانسه برگردد بسیار خوشحالم.

وی مدعی شد: من درک می کنم که وقتی فردی به اتهام غیر واقعی به زندان می افتد چه حسی دارد.

روزنامه فرانسوی "لو فیگارو " به نقل از "پیر سیرامی " معاون سابق مدیرکل دستگاه اطلاعاتی فرانسه با افشای جاسوسی "کلوتید ریس " شهروند فرانسوی بازداشت شده در ناآرامی‌های سال گذشته تهران نوشت که وی در راستای جمع‌آوری اطلاعات از ایران در مورد مسایل مربوط به سیاست داخلی و مسایل مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران کار می‌کرد و شماره‌ای ثبت شده در سازمان جاسوسی فرانسه در بخش خارجی داشته است.

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع امنیتی فرانسه مدعی شد که این فرد خودش بعد از رسیدن به ایران به سفارت فرانسه در تهران مراجعه کرده و خدمات خود را به این سفارت عرضه کرده است.

بر اساس این گزارش مقامات محلی ایران از طریق کنترل نامه‌های الکترونیکی این فرد پیش از بازداشت وی، پی به ماهیت او بردند.

کلوتید ریس 24 ساله که از روز یکم ژوئیه سال گذشته به‌اتهام شرکت در ناآرامی‌های پس از انتخابات ایران بازداشت شده بود و تاکنون در سفارت فرانسه به‌سر می‌برد، روز شنبه بنا به حکم دادگاه ایران آزاد شد.

اقدام علیه امنیت ملی از طریق حضور در تجمعات و اغتشاشات مورخه 25 و 27 خرداد ماه و همچنین جمع‌آوری اخبار، اطلاعات و تهیه تصاویر از این اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمی سفارت فرانسه از جمله اتهامات ریس بود.
[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به گفته محققانی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، سوئیس و چین، تی‌شرت‌های معمولی می‌توانند تبدیل به زره قابل پوشیدن شوند.

به گزارش ایسنا، این محققان با ترکیب کربن موجود در کتان و بور، سومین ماده‌ سخت در جهان، میکروالیاف کربنی روکش‌داده‌شده با نانوسیم‌های کاربید بور ساخته‌اند.

آنها با این ساختار هیبریدی استحکام تی‌شرت‌های کتانی را به شدت افزایش داده‌اند. نتیجه کار این محققان یک تی‌شرت کتانی سبک تقویت‌شده با نانوسیم‌های کاربید بور است. کاربید بور همان ماده‌ای است که برای حفاظ از تانک‌ها استفاده می‌شود.

زیاادانک ‌لی، از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی و یکی از این محققان گفت: زره‌های کاربید بور کنونی مستحکم می‌باشند، اما انعطاف‌پذیر نیستند و بسیار سنگین می‌باشند. ما با یک روش متفاوت سعی در حل این مشکل کردیم. در این روش از تی‌شرت‌های کتانی استفاده کردیم. کاربید بور بعد از الماس و دیگر مواد مبتنی بر بور سومین ماده‌ سخت در جهان است. پارچه‌های کتانی نیز نرم، قابل‌تنفس(راحت) و ارزان هستند.

این محققان با یک بسته پنج دلاری از تی‌شرت‌های سفیدرنگ شروع کردند. سپس این تی‌شرت ها را به نوارهای نازکی بریدند. آنها این نوارهای کتانی سفید را داخل محلول سیاهی از بور غوطه‌ور کردند. بعد از یک ساعت، این نوارها را از محلول خارج کرده و در دمای بیش از 1000 درجه سلسیوس برای یک ساعت قرار دادند. این گرما هر چیزی غیر از بور و کربن را از نوارهای کتانی خارج کرد و این دو عنصر را با هم ترکیب کرده و به نانوسیم‌های کاربید بور تبدیل کرد.

پارچه حاصله با مواد اولیه در شروع این فرآیند، بسیار متفات است. این پارچه سبک‌تر، قوی‌تر، سفت‌تر و سخت‌تر از کتان اولیه می‌باشد و در عین حال بر خلاف زره‌های کاربید بور معمولی، انعطاف‌پذیر می‌باشد و می‌تواند خمیده شود.

لی گفت: خواص فیزیکی این پارچه جدید هنوز در حال بررسی می‌باشند، اما نتایج اولیه ما بسیار بسیار نوید‌بخش بوده‌اند. ما انتظار داریم که این پارچه مبتنی بر نانوسیم‌های کاربید بور ضد گلوله باشد.

او ادامه داد: این تی‌شرت‌ همچنین می‌تواند در مقابل تابش نور ماوراء بنفش خورشید که سرطان‌زا است و نوترون‌های انتشار‌یافته از مواد رادیواکتیو که تهدیدکننده زندگی هستند، همانند یک سد عمل کند.

این محققان نتایج خود را در مجله‌ Advanced Materials منتشر کرده‌اند
[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مایکروسافت در مورد یک آسیب‌پذیری خطرناک در ویندوز 7 که منجر به اجرای کد از راه دور می‌شود، به کاربران هشدار داد.

به گزارش ایلنا، مایکروسافت در راهنمایی امنیتی که دیروز 28 اردیبهشت ماه منتشر کرده است در مورد یک آسیب‌پذیری خطرناک در ویندوز 7 که می‌تواند منجر به حملات انکار سرویس و اجرای کد از راه دور شود، هشدار داد.

این آسیب‌پذیری که تنها بر روی ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 تأثیر دارد، به تفصیل در راهنمایی امنیتی مایکروسافت مورد بحث قرار گرفته است.

شرکت مزبور اعلام کرده است تا به حال گزارشی را مبنی بر سوءاستفاده و یا حمله از طریق آسیب‌پذیری مذکور دریافت نکرده است.

این آسیب پذیری مذکور در( Canonical Display Driver (cdd.dllقرار دارد که توسط desktop برای ترکیب( Windows Graphics Device Interface(GDI و DirectX به کار گرفته می‌شود.

بنا بر گفته مایکروسافت در برخی سناریوهای حمله، مهاجمی که بتواند یک سوءاستفاده موفق از آسیب‌پذیری مذکور داشته باشد می‌تواند مانع از پاسخگویی سیستم قربانی شده و باعث شود به صورت اتوماتیک راه‌اندازی مجدد شود.

مایکروسافت در حال آماده کردن یک اصلاحیه برای این آسیب پذیری است و به محض آماده شدن آن را منتشر خواهد کرد.

کاربران ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 لازم است تا قبل از آماده شدن اصلاحیه Windows Aero Theme را در سیستم عامل خود غیر فعال سازند تا از حمله‌های احتمالی جلوگیری کنند.

برای غیر فعال سازی Windows Aero با تغییر Theme ، می توانید گام‌های زیر را اجرا کنید:

1- دکمه start را کلیک کنید، control panel را انتخاب کرده و بر روی Appearance and personalization کلیک کنید

2- در بخش personalization بر روی Change the Theme کلیک کنید.

3- تا آخر لیست پایین آمده و یکی از theme های Basic and High Contrast را انتخاب کنید.

به این ترتیب رایانه خود را از آسیبهای جدی محافظت خواهید کرد.
[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:53 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 1617377