سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
همزمان با ولادت با سعادت امام رضا(ع) و سفر رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید دروس خارج خود را فردا تعطیل اعلام کردند.

رسا نوشت:

همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم در سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) دروس خارج فقه و اصول مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در روز سه‌شنبه از سوی مراجع تقلید تعطیل اعلام شد.

براساس این گزارش، مراجع تقلید و اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم اعلام کردند که در جریان حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم به دیدار ایشان می‌روند.

این گزارش می‌افزاید؛ همچنین دروس خارج حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، جعفر سبحانی،‌ عبدالله جوادی آملی و سید موسی شبیری زنجانی فردا سه‌شنبه همزمان با ورود رهبر معظم انقلاب به قم تعطیل است.

همچنین برخی از مراجع تقلید که طبق سال‌های گذشته در روز میلاد امام رضا (ع) مراسم عمامه‌گذاری برگزار می‌کردند، به احترام سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم این برنامه را به تأخیر انداختند و اعلام کردند که در هفته آینده این مراسم برگزار خواهد شد.

این در حالی است که معاندان نظام و رسانه‌های وابسته در روزهای گذشته تمام توان و تلاش رسانه‌ای خود را به کار بسته‌اند تا با انتشار اخبار مسموم با حمایت برخی عناصر لندن‌نشین، به القای اختلاف میان رهبری و مرجعیت بپردازند و در این راستا تا جایی پیش رفتند که اعلام کردند برخی مراجع همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب قصد خروج از قم را دارند.

در این راستا حضرت آیت‌الله نوری همدانی که قرار بود 27 مهرماه برای دیدار با مردم و علمای خراسان شمالی به این استان سفر کند، برای ملاقات با رهبر معظم انقلاب و حضور در این مراسم، سفر خود را به تأخیر انداخت.

از سوی دیگر برخی از مراجع که در هفته گذشته خارج از قم به سر می بردند در روزهای گذشته به این شهر برگشتند و روزهای گذشته دروس خود را برگزار کردند و فردا نیز همزمان با سفر رهبر انقلاب دروس خود را تعطیل کرده اند.

همچنین حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که حضرت آیت الله مکارم شیرازی و دیگر مراجع تقلید اعلام داشته اند که با حضور رهبر معظم انقلاب به دیدار ایشان خواهند رفت تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب،حوزه علمیه قم پیشگام و پیشقدم بوده است و حالا که مطلوب و محبوب شهر مقدس قم به این خطه آمده است همگان خواهند دید که عاشقان ولایت چگونه از ایشان استقبال می کنند.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه به شهر مقدس قم سفر خواهند کرد و در مدت نه‌روز با مراجع تقلید، علما، طلاب، روحانیان، نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب غیرایرانی، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه ،مسولان استانی، جوانان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

یادآور می‌شود، مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز سه شنبه ساعت 8 صبح از خیابان 19 دی آغاز و تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت و سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور مردم ولایتمدار شهر مقدس قم در میدان آستانه انجام خواهد گرفت.
[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 3:34 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مختارنامه سریالی تاریخی عظیمی است به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح که در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای از صدا سیما پخش می‌شود.....

این پروژه‌ی عظیم به گفته حسن اسلامی‌مهر رییس مرکز "سیما فیلم" چه به لحاظ هزینه تولید، چه حجم بازیگران و عوامل، بزرگ‌ترین کار تاریخی، در تاریخ فیلمسازی قاره‌ی کهن آسیاست.....

 "ده نکته ناگفته از مختارنامه"

1- تدارکات اولیه برای ساخت سریال مختارنامه از مهر 1381 آغاز شد و از شهریور 1382 نیز سریال وارد مرحله پیش‌تولید شد و پس از 6 ماه پیش‌تولید، فیلمبرداری آن به شیوه 35 میلی‌متری در رمل‌ها و بیابان‌های کاشان آغاز شد.

2- هزار و 430 نفر نیروی انسانی درگیر این مجموعه بودند. برخی نیروها از شهرها و مکان‌هایی که فیلم‌برداری صورت می‌گرفت انتخاب می‌شدند.

3- چون رفت و آمد به مکان فیلم‌برداری زمان زیادی از کارگردان می‌گرفت و مسئله زمان‌بر و انرژی‌بری بود، داوود میرباقری در مقطعی در احمدآباد مستوفی منزلی اجاره کرد و همان جا مستقر شد تا وقت ویژه‌ای را روی فیلم‌نامه و کار بگذارد و با تمرکز بیشتری کار را انجام دهد.

4- داوود میرباقری به عنوان کارگردانی که سبک و سیاقی کلاسیک را در کارهایش دنبال می‌کند، همیشه بر استفاده از بازیگران حرفه‌ای اعتقاد و اصرار دارد. البته در مختارنامه گاه بنابه ضرورت افرادی مانند حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی نیز به دلیل فیزیک خاص مقابل دوربین رفتند. احمد ایراندوست یا همان غول برره هم دیگر بازیگری بود که انتخاب آن از سوی مختارنامه نگاه‌های زیادی را متوجه این سریال کرد.

5- محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر نقش ولید هم این اواخر به سریال مختارنامه پیوست و نقش محمد بن حنفیه را بازی کرد. به این فهرست می‌توان نام‌های دیگری را هم اضافه کرد. مثلا اکبر زنجانپور که در این سریال، نقش عموی مختار را ایفا کرده یا نسرین مقانلو که ایفاگر نقش همسر مختار بوده است. در این سریال نقش حضرت ابوالفضل (ع) هم توسط جوانی 20 ساله به نام کاوه فتوحی ایفا شده است. رضا کیانیان هم نقش عبدالله بن زبیر حاکم مکه را ایفا کرده است.

6- بهنوش بختیاری هم در نقش یک شاهزاده اشرافی مقابل دوربین رفته است و شهره لرستانی هم در این سریال در 2 نقش حضور یافته است؛ یکی در نقش زن کوفی که دوستدار امام حسین (ع) است و یک بار هم در نقش خواهر مختار...

7- بهناز جعفری نیز در این سریال نقش یکی از زنان شرور کوفه را ایفا کرده و همسر او نیز که در اغلب فعالیت‌هایش با او همکاری می‌کند، کسی نیست جز شهرام حقیقت‌دوست......

8- اغلب بازیگران یا سوارکاری و شمشیربازی را یاد داشتند یا در طول مدت فیلم‌برداری آموزش دیدند. آن‌ها سوارکاری را زیر نظر احمد نمازی و شمشیربازی و حرکات رزمی را زیر نظر محمود اردلان طراح حرکات رزمی آموزش دیدند. افتادن از اسب، ضربه خوردن با شمشیر و مواردی از این دست چند مرتبه برای بازیگران اتفاق افتاد. فریبرز عرب‌نیا و رضا رویگری چند بار در سر صحنه زخمی شدند. تهیه‌کننده هم دو بار به دلیل فشار کار سکته کرد!

9- فیلمبرداری این مجموعه، در آران و بیدگل، تهران، آبادان، شوشتر، شهریار، ورامین، تاکستان، قزوین و شاهرود انجام شده است.

10- در اواسط فیلمبرداری به علت فشار زیاد داوود میرباقری از حال رفت و راهی بیمارستان گشت و چندین روز بستری شد.....!

"سال‌شمار ساخت سریال مختارنامه"

فروردین 81: پس از موافقت میرباقری با کارگردانی این اثر، وی نگارش متن اولیه را آغاز می‌کند.

مهر 81: آغاز نگارش نهایی متن

اسفند 81: آغاز پیش‌تولید و سفرهایی برای بازبینی لوکیشن به مناطقی همچون جنوب کشور، شاهرود، سمنان، سبزوار و...

خرداد 82: آغاز ساخت دکورها

تیر 82: آغاز دوخت لباس‌ها

مرداد 82: آغاز آماده‌سازی لوازم صحنه

شهریور 82: آغاز انتخاب بازیگران

آذر 82: آغاز تست گریم بازیگران

فروردین 83: آغاز فیلمبرداری در کاشان

خرداد 84: آغاز تدوین همزمان

تیر 85: آغاز فیلمبرداری در ورامین

آذر 85: آغاز فیلمبرداری در آبادان

فروردین 86: آغاز فیلمبرداری در تهران

شهریور 86: آغاز فیلمبرداری در شاهرود

خرداد 87: آغاز فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس

تابستان 87: آغاز فیلمبرداری دوباره در احمدآباد مستوفی

زمستان 87: آغاز فیلمبرداری در شاهرود

بهار 88: پایان فیلمبرداری در شاهرود

تیر 88: پایان فیلمبرداری

اسفند 88: پایان تدوین اولیه




 

 

"برخی مشخصات"

 

تعداد بازیگر اصلی: بیش از 60 نفر

 

تعداد بازیگر فرعی: بیش از 140 نفر

 

تعداد سیاهی‌لشکر: بیش از 2000 نفر

 

تعداد نیروهای انسانی درگیر در طرح: بیش از 1430 نفر

 

تعداد لوکیشن‌های داخلی و خارجی: بیش از 122 لوکیشن

 

میزان ساخت دکور: 7 هکتار در زمینی به وسعت 24 هکتار

 

تعداد اسب مورد استفاده در طرح: بیش از 80 رأس

بازیگران اصلی:

مختاربن ثقفی: ابوالفضل عرب‌نیا

عبدالله بن‌زبیر: رضا کیانیان

سعد‌: مهدی فخیم‌زاده

ام‌ثابت همسر مختار‌: نسرین مقانلو

عمره دختر حاکم کوفه‌: فریبا کوثری

مسلم‌ابن عقیل‌: امین زندگانی

کیان‌: رضا رویگری

جاریه‌: ماه چهره خلیلی

نعمان ابن بشیر‌: داود رشیدی

ابن کامل‌: عنایت شفیعی، صعب ابن زبیر: جعفر دهقان

محمد ابن حنفیه‌: محمدرضا شریفی‌نیا

ابدومه الحسنا مادر مختار‌: ژاله علو

عبیدالله‌بن زیاد: فرهاد اصلانی

خولی‌: صدرالدین حجازی

 

منبع : کافه‌سینما

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 3:33 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری از آغاز عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در مناطق مرکز و جنوب کشور خبر داد.

علی اکبر صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اولویت کاری جدید سازمان انرژی اتمی گفت: ما پس از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر اولویت نخست خود را بر روی اکتشاف اورانیوم گذاشته ایم تا بتوانیم نیاز های خود را به طور کلی از داخل تامین کنیم.

وی افزود: در این خصوص عملیات فنی و اجرایی آغاز شده و حمایت های مالی و فنی نیز با مساعدت رئیس جمهور مهیا شده است و با همین حمایت ها میزان فعالیت ها نسبت به گذشته چند برابر شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تحقیقات گسترده زمین شناختی برای یافت اورانیوم گفت: در مکان هایی که پیش بینی می شد  دارای منابع اورانیوم هستند تحقیقات فراگیری را آغاز کرده ایم، ولی به لحاظ زمان بر بودن این تحقیقات نتایج فعلی را اعلام نمی کنیم  و به محض نهایی شدن آن به اطلاع عموم خواهیم رساند.

صالحی در پاسخ به این سئوال که تمرکز فعالیت تحقیقاتی در کدام مناطق است، گفت: کشور را به چند منطقه تقسیم کرده و در همه مناطق در حال کار تحقیقاتی هستیم ، ولی بیشتر فعالیت های اکتشافی را در مرکز و جنوب کشور متمرکز کرده ایم.


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 3:33 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رجانیوز ـ متن زیر دست نوشته شهید مرتضی احسانی، یکی از سه شهیدی است که خانواده احسانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند می باشد او بعد از خوابی که می بیند این چند سطر را برای مادرش می نویسد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«مادر»

آخ مادر من، مادر رنج دیده من.

چه خوابی دیشب دیدم، خواب دیدم که در جبهه می‌جنگم  همانند جوانان هموطنم در میدان جنگ زیر باران آتش جوانی جان می‌کندم تیری جگر سوز به قلبم اصابت کرده بود... در آخرین لحظات زندگی جوانمرده‌ام. نامه‌ای از تو بدستم رسید. درست بخاطر ندارم چه نوشته بودی . ولی خلاصه نامه‌ات را درخواب چنین به شعر در آوردم کجاست قبر تو جانم. کجا به خاک افتادی. پیام مرگ خودت را عزیز من. به که دادی. هرآنچه تا که بدن داشتن به نامه نهادم. چقدر نامه نوشتم. چرا جواب ندادی. نیمه شب وحشت زده و گیج از خواب پریدم و تمام شب را به تو به تو مادر عزیزم فکر کردم.


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 12:3 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
گزارش‌های مستندی که از حرکت امام در اختیار است توسط راویان موثقی چون ابوصلت هروی ثبت شده است.
 
به گزارش پیمانه به نقل از مهر، مسیری که مأمون تأکید داشت حضرت رضا(ع) را از آن عبور دهد یکی از راههای متداول آن زمان بود که از مدینه به بصره و از طریق سوق الاهواز (اهواز) به فارس و سپس از راه کویر و بیابان میان فارس و خراسان می‌گذشت و به مرو ختم می‌شد.
سفر امام رضا از مدینه تا مرو به 5 بخش تقسیم می‌شود: از مدینه تا بصره، از بصره تا فارس، از فارس تا یزد، از یزد تا خراسان و در نهایت امام در خراسان.




وداع با مرقد پیامبر(ص)


در پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی آمده است: وقتی که امام خود را از سفر به خراسان ناگزیر یافت، در چند نوبت، کنار مرقد پیامبر آمد و با شکل وداع خود با قبر پیامبر ناخرسندی و نگرانی خویش را از این سفر آشکار ساخت، تا دیگران نیز بدانند که امام(ع) بر انجام این سفر مجبور است.
محول سیستانی که از نزدیک شاهد ماجرا بوده است، چنین می‌نگارد: «هنگامی که فرستاده مأمون، وارد مدینه شد، من نیز در مدینه بودم. امام برای وداع با پیامبر وارد حرم شریف نبوی گردید. حضرت در حالی که با صدای بلند گریه می‌کرد، چند نوبت با پیامبرو مرقد پاک او خداحافظی کرد.
جلو رفتم و به امام(ع) سلام کردم. حضرت پاسخ سلام مرا داد. آنگاه امام را به خاطر سفری که در پیش داشتند، تهنیت گفتم، ولی آن حضرت فرمود: مرا به حال خود واگذار، که من از جوار جدم خارج شده و در غربت از دنیا خواهم رفت!

... گواه دیگر بر کراهت و ناخرسندی امام از این سفر مسیر تعیین شده از سوی دستگاه خلافت است، به گونه‌ای که در مواردی، امام از برخی مناطق مخفیانه عبور داده می‌شد و نیز از ورود و عبور حضرت به کوفه و قم، جلوگیری گردید.
از برخی نقل‌ها و مدارک تاریخی استفاده می‌شود که در این سفر امام(ع) تنها نبوده است و گروهی از علویان نیز از مدینه به خراسان احضار شده بودند...

از مدینه تا بصره

دو تن از مأموران مأمون به نامهای رجاء بن ضحاک و یاسر خادم به همراه نامه ایی دستور داشتند امام را برای انتقال امام از مدینه به مقر حکومتی همراهی کنند.
آن دو به منزل امام رفتند و نامه مأمون را به حضرت تسلیم کردند. امام با فرستادگان مأمون سخنی نگفت، با کراهت نامه را خواند و بنا به مصالح آن روز، پیشنهاد مأمون را پذیرفت و آماده سفر شد و در اولین گام قبل از آغاز سفر به سوی مرو، امام دست به اقداماتی زد که ماهیت پذیرش ولایتعهدی را آشکار ساخت.

امام رضا(ع) با اقداماتی چون وداع با مرقد مطهر رسول اکرم(ص)، تعیین جانشین و اعلام امامت امام جواد(ع) و وداع با خانواده به روشنی نشان دادند که ولایتعهدی ظاهری آراسته بر چهره تبعید و نفی بلد است.
منابع تاریخی و اولیه آغاز حرکت امام رضا را از مدینه به بصره ذکر کرده‌اند. اما برخی منابع نیز نوشته‌ اند: حضرت ابتدا به مکه رفته و در این سفر امام جواد نیز همراه ایشان بوده است ، امام با خانه خدا وداع کرده و سپس از مکه به سفر ادامه داده‌اند.

بصره تا فارس
از بصره تا سوق الاهواز
از دیار عرب (عراق) تا خوزستان دو راه وجود دارد، یکی از بغداد به واسط و از واسط به خوزستان و راه دیگر از بصره به خوزستان که کوتاهترین راه و فاصله میان ایران و عراق آن روز محسوب می‌شد.
امام هشتم از بصره به اهواز حرکت کرد ولی از جزئیات مسیر حرکت امام و منزلگاههایی که حضرت در آن توقف فرمود اطلاعاتی در اختیار نیست.
با ورود امام به اهواز، بیماری امام روی می‌دهد که منابع دلیل بیماری آن حضرت را هوای بسیار گرم و مرطوب این شهر عنوان می‌کنند، لذا می‌توان استنباط کرد که سفر امام در تابستان رخ داده است.

سه بقعه به نام امام رضا در شوشتر، دو بقعه به نام شاخراسون( شاه خراسان) در دزفول و شوشتر و دو بقعه دیگر به نامهای امام ضامن وجود دارد . این بناهای یادبود که تعداد آنها قریب به ده بنا است اگرچه از حیث کثرت، گذر امام رضا را در این شهرها قوت می‌بخشند اما به لحاظ اعتبار با ابهام روبرو بوده و چندان معتبر نیستند.


اهواز تا فارس

درباره ادامه مسیر حرکت امام به فارس منابع توضیحی ندارند که حضرت از کدام راه به سمت فارس و از آنجا به خراسان عزیمت کرده‌اند.
درباره خروج امام از اهواز خبر دقیقی وجود دارد که امام از پل اربق یا اربک عبور کرده‌اند . در ادامه مسیر پل اربک در شهر ارجان قدیم( بهبهان) قدمگاهی است موسوم به قدمگاه امام رضا.
وجود این قدمگاه در این مکان مسیر امام را روشن می‌کند. قدمگاه بعدی که در منابع تاریخ محلی به تناوب از آن یاد شده شهر ابرقو یا ابرکوه است که در منتهی الیه جاده شمالی شیراز به شهر یزد است.
منابع تاریخی اطلاع می‌دهند که امام رضا از اهواز و از طریق فارس و نه شهر شیراز به سمت خراسان رفته‌اند.


فارس تا یزد

با توجه به تأکید منابع به عبور آن حضرت از راه کویر به سوی مرو، بر اعتبار قدمگاه‌های موجود در یزد افزوده می‌شود.
البته باید توجه داشت که یزد در قرن دوم اسلامی نه یک شهر که یک منطقه بیابانی بوده و در منابع اولیه نیز به صراحت نامی از یزد به میان نیامده و تنها عبور آن حضرت از یک کویر و یا بیابان ذکر شده است.

برخی بر این باورند که امام ر ضا طی مسیر وارد شهر قم شده و در منزل یکی از اهالی این شهر منزل کرده‌اند که این مکان امروزه به مدرسه رضویه یا مأموریه شهرت یافته است.
اما این نکته نیز قابل توجه است که مأمون گذر امام از شهرهای محل تجمع شیعیان را ممنوع کرده بود. بنابراین حضور امام در این شهر سند محکمی ندارد، ضمن اینکه حضور و توقف امام در قم در منابع تاریخی معتبر تأیید نشده است.


یزد تا خراسان

به طور کلی تعیین خط مسیر دقیق سفر امام رضا به واسطه گزارش‌های متعدد و گاه متناقض منابع دشوار است. به همین سیاق تعیین مسیر حرکت امام رضا از یزد تا خراسان نیز با دشواری همراه است.
تنها نقطه روشن که در این مسیر از منابع اولیه به دست می‌آید اشاره ایی است که شیخ صدوق و سایر منابع معتبر به مسیر راه کویر و ورود آن حضرت به نیشابور کرده‌اند.


امام در خراسان

از ورود امام رضا به نیشابور گزارشهای متعدد و مستندی وجود دارد. به ویژه حدیث سلسلة الذهب که امام در این شهر ایراد فرموده‌اند به قوت گزارشهای ورود امام به نیشابور افزوده است.
مهمترین و معتبرترین گزارشی که از توقف آن حضرت در نیشابور ضبط شده روایت عبدالسلام بن صالح ابوصلت هروی است که حدیث مشهور و معروف سلسلة الذهب را از امام رضا در نیشابور نقل می‌کند.

چشمه کهلان که امام در آن غسل کرده و در کنار حوض آن به نماز ایستاده‌اند و همچنین قدمگاه نیشابور در 24 کیلومتری آن شهر، یادگارهای مستند و مستدل حضور امام رضا در این شهر است.
امام رضا پس از نیشابور به طوس، ده سرخ و کوه سنگی سفر کرده‌اند داستان‌های مشهور بین مردم این ناحیه خود گویای حضور امام در این منطقه است.
در ده سرخ امام به منظور دستیابی به آب جهت وضو زمین را به دست خویش اندکی حفر کرده، چشمه‌ای می‌جوشد که تا کنون موجود است.

در کوه سنگی، امام برکت سنگهای این ناحیه را که از آن دیگ‌ها و ظروف سنگی می‌تراشیدند طلب می‌کنند که تا امروز نیز همچنان این شغل در این ناحیه برجاست.
مرو، سمرقند، بخارا و خوارزم بخشهای شمالی خراسان بودند.

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 12:1 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
http://multi-download.com/2010/09/29/multidownload/funny2.jpg

44645_661.jpg

اشتباه نکنید، تصویر مربوط به مسابقه قوی‌ترین زنان ایران نیست

بلکه تصویر مربوط به کمبود گاز در گازی و نفتی ترین استان کشوره


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 12:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
 گزارش پیمانه به نقل از مشرق، روزنامه واشنگتن پست نوشت: "مالک اوباما"، برادر ناتنی "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا که 52 سال دارد با یک دختر جوان که بیش از سی سال از خودش کوچکتر است، ازدواج کرده است.


مالک گفته است که قرار است این دختر مدرسه را رها و با وی ازدواج کند.
وی در جمع خبرنگاران که مشروح آن بصورت یک نوار ویدئویی منتشر شده است، گفت: این دختر خودش تصمیم گرفته که رفتن به مدرسه را رها کند و با هم ازدواج کنیم؛ من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟


"شیلا آنیانیگو" سومین زن اوباما به شمار می‌رود اما وی هنوز زمان مراسم عروسی را که در کشورش کنیا برگزار خواهد شد اعلام نکرده است. 


"مری اوکو اوما" مادر دختر که از ترک تحصیل دخترش و ازدواج با مالک بشدت عصبانی است، دو سال پیش نیز با این ازدواج مخالفت کرده بود، اما به نظر می‌رسد این بار قادر به این کار نیست.
اوباما شش برادر ناتنی دارد که همگی آنها در زادگاه اصلی اش در کنیا زندگی می‌کنند.

http://mashreghnews.ir/Images/News/Smal_Pic/24-7-1389/IMAGE634228405294090000.jpg


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 11:59 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
2sarr.jpg



موجودات دو سر,انسان دو سر,2 سر,آدم دو سر

 

موجودات دو سر,انسان دو سر,2 سر,آدم دو سر

 

موجودات دو سر,انسان دو سر,2 سر,آدم دو سر

 

موجودات دو سر,انسان دو سر,2 سر,آدم دو سر

 

موجودات دو سر,انسان دو سر,2 سر,آدم دو سر

 

موجودات دو سر,انسان دو سر,2 سر,آدم دو سر

 


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 11:57 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تصویب مجدد ماده 22 لایحه حمایت از خانواده در این کمیسیون مبنی بر ثبت ازدواج موقت با تغییراتی جزیی خبر داد و گفت: نظر اکثر اعضای کمیسیون حذف ماده 24 از این لایحه است.

به گزارش پیمانه محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درخصوص روند بررسی مواد باقی مانده از لایحه حمایت از خانواده اظهارداشت: کار بررسی مواد باقی مانده هنوز در کمیسیون به اتمام نرسیده و تنها ماده 22 با تغییراتی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در بررسی دو ماده باقی مانده ما عجله ای نداریم و تلاش ما این است که با کار کارشناسی و بهره گیری از نظرات کارشناسانه به موضوع بپردازیم تا همکاران هم در مجلس نسبت به مصوبه کمیسیون توجیه شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: محتوای ماده 22 تغییر زیادی نکرد ، اما بندی به آن اضافه شد. بر این اساسعلاوه بر شرط بارداری زوجه و توافق طرفین برای ثبت ازدواج موقت ، شرط ضمن عقد نیز برای ثبت ازدواج موقت ، آن را الزامی می کند.

وی گفت: در ماده 23 هم ممکن است اصلاحاتی داشته باشیم . پیشنهاداتی نسبت به اصلاح این ماده درکمیسیون وجود دارد که بررسی خواهد شد.

دهقان یادآور شد: در بررسی ماده 24 که محتوای آن درخصوص تعیین مهریه متعارف و غیر متعارف است، نظر اکثر اعضای کمیسیون این است که به خاطر سوء تفاهمی که ممکن است نسبت به این ماده شود، بهتر آن است که حذف شود.

به گزارش مهر، بر اساس این ماده رئیس قوه قضائیه مهریه متعارف را مشخص می کند و در صورت عدم پرداخت از سوی مرد، وی به زندان می رود اما در مهریه غیر متعارف از آنجا که تشخیص برای تعیین غیر متعارف بودن آن ناممکن است و کار سختی است و همچنین به شرایط اقتصادی اجتماعی افراد در شهرهای مختلف بستگی دارد ، زندان برای آن تعریف نشده است.

نماینده چناران خاطرنشان کرد: از آنجا که معتقد به کار کارشناسی بیشتر هستیم بنابراین برای بررسی این مواد تعجیل نخواهیم کرد تا مصوبه کمیسیون به اندازه ای پخته باشد که در صحن مجلس هم مورد تصویب قرار گیرد.

به گزارش مهر، پس از آنکه سه ماده جنجالی لایحه حمایت از خانواده در مجلس موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرد، هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا این مواد مجددا در کمیسیون قضایی حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز به اصلاح، تغییراتی در آن گنجانده شود.

کمیسیون قضایی نیز پس از برگزاری جلساتی، کار را به کمیته حقوق خصوصی سپرد تا در این کمیته کار دقیق تری روی سه ماده مذکور انجام شود. این درحالی است که کار بررسی باقی مواد این لایحه در نیمه اول شهریور ماه در صحن مجلس به پایان رسیده است.
[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 11:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 11:53 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 1616146