سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
 یکی از هموطنان ایرانی که در مولهایم آلمان زندگی می کند تصاویری از محل کار خود ارسال نموده که در آن با توجه به برخی فشارهای وارده از سوی برخی اعراب ساکن مولهایم بر وی، همچنان نام زیبای persian golf خودنمایی می کند.




[ چهارشنبه 89/5/6 ] [ 8:42 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مسن ترین مرد هرمزگانی که در روستای کشمیران سندرک شهرستان میناب زندگی می کرد، در سن 157 سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، این پیرمرد به نام محمد اخلاصی طبق شناسنامه اش که به رویت خبرنگار ما رسید، متولد 1232 هجری شمسی بود.

بنا به اعلام بستگان وی، مرحوم اخلاصی دارای یک همسر و چهار فرزند دختر و پسر و 80 نوه، نبیره و نتیجه بود و هرگز در عمر خود به دکتر و دارو نیاز پیدا نکرد و برای سلامتی خود بیشتر از داروهای گیاهی منطقه استفاده می کرد.

تمام دارایی این شخص یک باغ مرکبات و نخیلات است و تاتوان داشت خود به آبیاری این باغ می پرداخت.

بخش سندرک از توابع میناب در 160 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
[ چهارشنبه 89/5/6 ] [ 8:41 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بزرگترین شکوفه گل شناخته شده در جهان در باغی گیاه شناسی توکیو باز شد.

به گزارش سایت ماینیچی از ناحیه کویچیکاوا  این گل از نوع تایتان آروم بوده که اصلا متعلق با جنگلهای اندونزی بوده اما گیاه شناسان ژاپنی توانسته اند آنرا در 6 نقطه از ژاپن به عمل آورند و این اولین باری است که شکوفه آن باز می شود. آروم یک گونه از گل های نادر جزیره سوماترای اندونزی است که همانطوری که در عکس دیده می شود مانند ساقه ای بنفش بیرون آمده است.

دانشگاه توکیو برای اولین بار در سال 1991 این گل را از اندونزی به ژاپن آورد. تخم اصلی گل باز شده توسط محقق امریکایی در سال 1993 به ژاپنی ها اهدا شده بود. گفتنی است پس از وقت صد ها ساعت تحقیق روی این گل گیاه شناسان موفق شدند هفته پیش گل یک و نیم متری را باز کنند. هر روز 7 شب غنچه کاملا باز می شود که فقط خود غنچه حدود 80 سانتی متر قد دارد.

ویژگی اصلی و نه چندان خوشایند تایتان آروم این است که برای جذب حشرات گرده افشان از خود بوی بسیار نامطبوعی که مانند گوشت فاسد شده است را از خود ساطع می کند.

[ چهارشنبه 89/5/6 ] [ 8:40 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
محسن غرویان، عضو هیأت علمی مدرسه عالی امام خمینی (ره) در یادداشتی نوشت:

در تعریف «حکم حکومتی» آمده است: آن حکم و دستوری است که حاکم و ولی‌فقیه براساس آنچه که مصلحت و شرایط جامعه‌ی اسلامی و مسلمین اقتضاء می‌کند، آن را صادر می‌کند. البته این حکم براساس ذوق و سلیقه‌ی ‌ولی‌فقیه نیست، بلکه مبتنی بر پایه‌های فقهی و ارکان اصولی است و باید در مجموعه‌ی احکام شریعت مبنایی برای توجیه و مشروعیت آن وجود داشته باشد. در واقع حاکم بر مبنای سلیقه شخصی حکم حکومتی را صادر نمی‌کند، بلکه این حکم بر مبنای تشخیص مصالح دارالمسلمین از سوی ولی‌فقیه صادر شده که در چارچوب قواعد فقهی و اصولی صورت می‌گیرد.

اگر حکمی از جانب حاکم بیان شود که جنبه‌ی حکومتی داشته باشد، با اینکه یک نظر در کنار نظرات دیگر و غیر حکومتی مطرح گردد کاملاً متفاوت است. اینجا قرائن است که به ما نشان می‌دهد که این یک نظر است و جنبه‌ی حکومتی ندارد و حکم حکومتی تلقی نمی‌شود. بنابراین از روی قرائن و شرایط ما تشخیص می‌دهیم که چه حکمی دستور حکومتی است که باید اجرا شود و کدامیک نظری است در کنار نظرات دیگر.

اما درباره‌ی استفتاء از رهبر معظم انقلاب درباره‌ی التزام به ولایت فقیه و پاسخ ایشان باید گفت که ایشان به خوبی چارچوب التزام به ولایت فقیه را برای همه روشن نمودند؛ یعنی عمل به احکامی که جنبه‌ی حکومتی دارد و ولی‌فقیه آن‌ها را صادر می‌کند. اگر کسی آن را اجرا کرد و ملتزم به اجرای دستورات حکومتی بود در این مجموعه قرار دارد. در حوزه‌ مسائل عبادی مانند نماز و روزه مجتهدین دیگر نظر و فتوی می‌دهند که ممکن است با هم متفاوت باشد و مقلدین نیز بر اساس فتاوی مرجع خود عمل می‌کنند، اما در مسائل سیاسی همان طور که پیشتر ذکر شد، اگر مسئله‌ای از سوی ولی‌فقیه مطرح شده و جنبه فعلیت و اجرا و حکومتی داشته باشد، آنجا التزام به ولایت فقیه معنایش همین است که انسان به همان حکمی که از جانب حاکم داده شده است، ملتزم و پایبند بماند.


[ سه شنبه 89/5/5 ] [ 10:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
برنج یکی از محصولات اصلی و اساسی استان مازندران به شمار می‌رود و سالانه 240 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت این محصول قرار می‌گیرد.

به گزارش «همشهری آنلاین»، در این میان سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار تن شلتوک و 950 هزار تن برنج سفید در مازندران برداشت می‌شود. این محصول از پس رنج‌ها و مشقت‌ها و به دنبال تلاش‌های بی‌وقفه کشاورزانی بدست می‌آید که شاید خود نتوانسته برنج درجه یک و حتی نیمه مرغوبش را مصرف کند.

زراعت برنج از آن جا که گیاه آن باید سر در آفتاب و ریشه در آب داشته باشد، نسبت به محصولات دیگر کشاورزی با مشکلات بیشتری در مراحل مختلف تولید همراه است.

تصاویر زیر گوشه‌ای از تلاش کشاورزان سخت‌کوش یکی از روستاهای سواد کوه از توابع استان مازندران است.




















آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.


[ سه شنبه 89/5/5 ] [ 10:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
شیرین عبادی فردی که در پوشش حقوقدان طراحی‌های محافل غربی علیه مردم ایران را تئوریزه می‌کند، در اظهاراتی که امروز به نقل از وی منتشر شده، با توهین به مردم ایران، توجیه جالبی برای بازنگشتن به کشور و دائم السفر بودن در امریکا و اروپا بیان کرد.

به گزارش رجا، عبادی با سیاه‌نمایی اوضاع ایران به مردم کشورمان توهین کرده و گفته است که بخاطر بدبختی و پریشانی مردم ایران دائم در حال سفر است و می‌کوشد وضعیت بد این کشور را به دنیا نشان دهد.

وی در واکنش به پخش مستندی از سیما که در آن جواد توسلیان همسر وی به رفتارهای غیرانسانی وی و ارتباطات او با عوامل بیگانه افشاگری کرده بود، با اعتراف‌گیری خواندن این اظهارات مدعی شده که همسرش تحت فشار مسائلی را گفته است.

عبادی در این گفت‌وگو با روزنامه الجزایری نیز نقش وکیل مدافعی فرقه ضاله بهاییت را فراموش نکرده و هرگونه ارتباط متهمان بازداشت شده در ایران با امریکا و اسرائیل را رد کرده و می‌گوید که همه پرونده آن‌ها را خوانده است و چنین چیزی در آن وجود ندارد.
[ سه شنبه 89/5/5 ] [ 10:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
وطن امروز: زن 25 ساله‌ای که در مشهد با جوانی به صورت موقت ازدواج کرده بود، پس از اختلاف با همسر خود، موجودی حساب بانکی او را خالی کرد.

مرد جوانی با در دست داشتن شکایت‌نامه‌ای مبنی بر سرقت کارت عابربانک و برداشت مبلغ 2 میلیون تومان از حساب بانکی‌اش به کلانتری 37 مشهد مراجعه کرد.

وی مدعی شد: 2 خانم جوان که با هم خواهر هستند را سوار خودروی شخصی‌ام کرده بودم اما وقتی آنها از خودرو پیاده شدند فهمیدم کارت عابر بانک مرا از داخل کیف دستی‌ام که روی صندلی عقب خودرو قرار داشت، سرقت کرده‌اند.

شاکی این پرونده مشخصات متهمان را به پلیس داد و تیم آگاهی کلانتری سیدی با این فرضیه که چون این فرد مشخصات 2خواهر را می‌داند احتمال وجود رابطه یا اختلاف حسابی بین آنها وجود دارد، پیگیری تخصصی پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

ماموران انتظامی با توجه به در دست داشتن سرنخ‌های موجود، 2 خواهر جوان را دستگیر کردند.

پدر زن جوان در زمان دستگیری فرزندش گفت: دخترم دیروز مبلغ 800 هزار تومان پول به من داد و گفت وام گرفته‌ام. متهم اصلی پرونده که زن 25 ساله‌ای است پس از تحویل دادن پول‌ها به پلیس، به همراه خواهرش به کلانتری انتقال یافتند.

وی در تحقیقات گفت: مدتی قبل با فردی آشنا شدم و ما به صورت موقت با هم ازدواج کردیم اما این فرد به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی‌کرد و فقط قصد سوء‌استفاده داشت.

زن جوان افزود: من هر موقع می‌خواستم در این باره حرفی بزنم او تهدیدم می‌کرد که آبرو و حیثیت تو را می‌برم، به همین خاطر با او قرار گذاشتم و همراه خواهرم سوار خودروی شخصی‌اش شدیم. لحظه‌ای که دیدم کیف دستی‌اش روی صندلی عقب خودرو افتاده است ناگهان نقشه سرقت کارت عابر بانک او به سرم زد و کارت را برداشتم. من در چند مرحله با مراجعه به باجه‌های خود‌پرداز حدود مبلغ 2 میلیون تومان وجه نقد از حساب بانکی‌اش برداشت کردم تا با هم تسویه حساب کنیم. خواهرم ازموضوع سرقت کارت عابر بانک خبر نداشت و من خواسته بودم همراهم بیاید تا اتفاقی برایم نیفتد.
[ دوشنبه 89/5/4 ] [ 2:17 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
روزنامه رسالت نوشت:

پس از کسب عنوان افتخار آمیز و غرور آفرین "بزرگ‌‌ترین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه" که با تلاش یک گروه خاص از زنان کشورمان حاصل شد، به تازگی عده ای از زنان تهرانی(البته بانوان برخی از مناطق شمال شهر) که استفاده از این حجم لوازم آرایشی نیز نتوانسته آنان را به زیبایی مطلوب خود برساند! اقدام به استخدام آرایشگران مرد کرده اند تا شاید با سپردن اصلاح سر و صورت خود به دست این افراد بتوانند به آرزوی دیرینه خود برسند.

بدین ترتیب آرایشگران مرد در برخی نقاط شمالی شهر علاوه بر اصلاح موی مردان، به آرایش موی سر زنان نیز می پردازند.

البته این آرایشگران عمدتا در داخل منازل پذیرای مشتریان زن هستند که برای هر بار اصلاح نیز مبلغ ناقابلی در حدود یکصدهزار تومان دریافت می کنند.
[ دوشنبه 89/5/4 ] [ 2:16 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک سخنگوی نظامی عراق امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی "وزیر دفاع " گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق " وابسته به شبکه القاعده را به همراه دو سرکرده دیگر این شبکه در شمال عراق دستگیر کردند.

به گزارش فارس ، سرتیپ "محمد العسکری " سخنگوی وزارت دفاع عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای امنیتی "سلیم خالد عباس الزوبعی " وزیر دفاع گروه موسوم به دولت اسلامی عراق را اواخر چهارشنبه گذشته دستگیر کردند.

وی افزود: این عملیات بنابر اطلاعات دریافتی در منطقه جنوب بغداد اجرا شد.

این سخنگو گفت: الزوبعی اولین طراح حمله انتحاری در هجدهم ماه جاری میلادی به نیروهای شورای بیداری در منطقه "الرضوانیه " در جنوب بغداد بود که در آن دست‌کم 45 نفر کشته و 46 نفر دیگر زخمی شدند.

سرتیپ العسکری گفت: دو نفر از سرکردگان شبکه القاعده نیز در عملیات مستقلی در مرکز شهر تکریت دستگیر شدند.

وی افزود: نیروهای عراقی این دو برادر به نام‌های "جابر خمیس " و "قدوری خمیس " را که از سرکردگان القاعده و مسئولان حملات این شبکه در استان دیالی هستند، در خانه‌ای در مرکز تکریت دستگیر کردند.
[ دوشنبه 89/5/4 ] [ 9:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مجلس ضوابط پیش فروش ساختمان را تعیین کرد که با این تصمیم نمایندگان مردم،  پیش‌فروش ساختمان جنبه قانونی پیدا خواهد کرد

به گزارش همشهری آنلاین براساس مصوبه مجلس هر قراردادی با هرعنوان که به موجب آن، مالک ‏رسمی زمین (پیش فروشنده) متعهد به احداث یا ‏تکمیل واحد ساختمانی مشخص در آن زمین شود و ‏واحد ساختمانی مذکور با هر نوع کاربری از ابتدا یا در ‏حین احداث و تکمیل یا پس از اتمام عملیات ‏ساختمانی به مالکیت طرف دیگر قرارداد،

پیش خریدار ‏درآید از نظر مقررات این قانون قرارداد پیش فروش ‏ساختمان، محسوب می‌شود. ‏با تصمیم روز گذشته مجلس از این پس در قرارداد پیش فروش باید اسم و مشخصات طرفین قرارداد اعم از حقیقی یا ‏حقوقی، پلاک و مشخصات ثبتی و نشانی وقوع ملک ‏ و امکانات واحد ساختمانی مورد معامله و نظایر آن مشخص شود.

این گزارش می‌افزاید: قرارداد پیش فروش و ‏نیز قرارداد واگذاری حقوق و تعهدات ناشی از آن باید از طریق تنظیم سند ‏رسمی نزد دفاتر اسناد رسمی و بادرج در سند ‏مالکیت و ارسال خلاصه آن به اداره ثبت محل صورت ‏گیرد.

با تصویب مجلس،  چنانچه پیش فروشنده ‏در تاریخ مقرر در قرارداد، واحد پیش فروش شده را ‏تحویل پیش‌خریدار ندهد و یا به تعهدات خود عمل ‏نکند،  فرد پیش‌فروش‌کننده جریمه مالی خواهد شد و حتی در مواردی حق فسخ قرارداد با پرداخت خسارت از سوی فروشنده به خریدار امکان پذیر خواهد بود.

ازاین‌رو چنانچه مساحت بنا تا 5 درصد افزون بر زیربنای ‏مقرر در قرارداد باشد هیچ‌کدام از طرفین حق فسخ ‏قرارداد را ندارند و درصورتی‌که بیش از 5 درصد ‏باشد صرفا خریدار حق فسخ قرارداد را دارد. ‏این مصوبه تصریح دارد: اگر مساحت واحد تحویل شده کمتر از ‏95 درصد مقدار توافق شده باشد پیش خریدار ‏حق فسخ قرارداد را دارد یا می‌تواند خسارت وارده را ‏بر پایه قیمت روز بنا وبراساس نظر کارشناسی، از ‏پیش فروشنده مطالبه کند. ‏

براساس تصمیم مجلس،  در تمامی مواردی که به‌دلیل ‏تخلف پیش فروشنده، پیش خریدار حق فسخ خود ‏را اعمال می‌کند، پیش فروشنده باید خسارت وارده ‏را بر‌مبنای مصالحه طرفین یا برآورد کارشناسی مرضی ‏الطرفین به پیش خریدار بپردازد اما درصورت عدم‌توافق طرفین،

پیش فروشنده باید ‏تمام مبالغ پرداختی را براساس قیمت روز بنا طبق ‏نظر کارشناس منتخب مراجع قضایی همراه سایر ‏خسارات قانونی به پیش خریدار برگرداند. این مصوبه تصریح دارد:در پیش فروش ساختمان نحوه پرداخت اقساط بهای ‏مورد قرارداد برمبنای توافق طرفین خواهد بود ولی حداقل ‏10 درصد از بها همزمان با تنظیم سند قطعی قابل ‏وصول خواهد بود و طرفین نمی‌توانند برخلاف آن توافق ‏کنند.

‏بر این اساس چنانچه پیش فروشنده حداکثر ظرف 10‏روز پس از اعلام دفترخانه از انتقال رسمی مال پیش ‏فروش شده خودداری کند، دفترخانه با تصریح مراتب ‏مبادرت به تنظیم سند رسمی به‌نام پیش خریدار یا ‏قائم مقام وی خواهد کرد و اداره ثبت اسناد و املاک محل ‏وقوع ملک مکلف است به تقاضای ذینفع نسبت به ‏تفکیک  یا افراز ملک پیش فروش شده اقدام کند.
[ دوشنبه 89/5/4 ] [ 9:6 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 1617564