سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
شهید احمد رضا احدی ، نفر اول کنکور رشته تجربی به سال 1364 ، آخرین وصیت خود را در چند جمله کوتاه خلاصه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، شهید احمد رضا احدی ، نفر اول کنکور رشته تجربی به سال 1364 ، آخرین وصیت خود را در چند جمله کوتاه خلاصه کرده است.

وصیت نامه شهید احمدرضا احدی


احمدرضا احدی به تاریخ آبان سال 1345 در اهواز متولد شد . همزمان با آغاز جنگ تحمیلی ، به عنوان مهاجر جنگی همراه خانواده به ملایر بازگشت و در رشته ی علوم تجربی در دبیرستان دکتر شریعتی به ادامه ی تحصیل پرداخت ، تا آن که در سال 63 موفق به کسب دیپلم گردید. در سال 64 در کنکور سراسری تجربی رتبه اول را کسب کرده و در رشته ی پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و در آن جا به ادامه ی تحصیل پرداخت .


شهید احمدرضا احدی (نفر سمت چپ)- نفر اول کنکور تجربی سال 1364

شهید احمدرضا احدی (نفر سمت چپ)- نفر اول کنکور تجربی سال 1364


وی نخستین بار بار در سال 61 به جبهه رفت و در عملیات رمضان شرکت کرد و در همین عملیات مجروح شد .

احمد رضا احدی سر انجام در شب دوازدهم بهمن ماه سال 65 به شهادت رسید و پس از پانزده روز که پیکر آن شهید میهمان آفتاب بود به شهرستان ملایر بازگردانیده شد و در آرامگاه عاشورای ملایر به خاک سپرده شد.
متن تنها وصیت نامه به جا مانده از شهید احمدرضا احدی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

فقط :نگذارید حرف امام به زمین بماند همین

حدود یک ماه روزه قرض دارم تا برایم بگیرید و برایم از همگی حلالی بخواهید

والسلام

کوچکترین سرباز امام زمان(عج)

احمدرضا احدی

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
گروهی از دانشمندان آمریکایی درحال توسعه نوع جدیدی از چاپگرهای سه بعدی هستند که می‌تواند وعده غذایی روزانه را چاپ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان لابراتوارهای سنتز رایانه‌ای دانشگاه کورنل با هدف ارائه دستگاه نوآورانه‌ای برای عرضه تجاری، درحال توسعه نوعی چاپگر سه بعدی هستند که می‌تواند غذا چاپ کند.

این چاپگر که 3D food printer (چاپگر سه بعدی غذا) نام دارد با استفاده از «جوهر» مواد اولیه غذایی خام، شام و یا ناهار شما را به همراه انواع دسرهای خوشمزه چاپ می‌کند.

این چاپگر در قالب پروژه‌ای به نام fab&home درحال توسعه است. این پروژه یک همکاری منابع باز بر روی فناوری چاپگر سه بعدی است که مشغول کار بر روی توسعه «چاپگرهای غذا» برای مصارف خانگی است.

در این چاپگر، «جوهرهای مواد لازم تهیه غذا» به صورت سرنگهای جوهرافشان در دستگاه قرار می‌گیرند، سپس یک نرم افزار به نام FabApp طرز تهیه غذای مورد نظر را بارگذاری کرده و دستگاه غذا را چاپ می‌کند.

براساس گزارش گیزمودو، در حال حاضر، جوهرهای چاپگر غذا بسیار محدود هستند و تنها شامل مایع شکلات، مایع خمیر کلوچه، مایع پنیر و مایع خمیر کیک می‌شوند. این محققان تاکنون موفق شده اند کلوچه و شکلات را با این مواد چاپ کنند اما این تیم درحال کار بر روی افزایش جوهرها هستند و شاید در آینده‌ای نزدیک بتوانند خوراک بوقلمون شب کریسمس را چاپ کنند.



جوهر مواد لازم برای چاپ غذا




جوهرها درحال چاپ غذا هستند

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دندانهای خارپشت دریایی یکی از تیزترین و برنده ترین موادی است که در جهان یافت می شود و روزی می تواند منجر به ساخته شدن چاقوهایی شوند که هرگز نیازی به تیز شدن دوباره نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این جاندار دارای دندانهای خود تیز شونده ای است که می تواند با آنها حتی سنگها را بجود و به این شکل این موجود دریایی می تواند برای خود در سواحل سنگی مسیرهای پنهانی حفر کند.




دانشمندان اکنون دریافته اند خارپشتهای دریایی چگونه دندانهای خود را تیز نگه می دارند و معتقدند فناوری که بر پایه این شیوه بنا شود را می توان در ساخت ابزارهای تیغه داری به کار گرفت که دوام تیزی تیغه در آنها همیشگی باشد.

بررسی دندانهای خارپشت دریایی بنفش کالیفرنیا نشان می دهد بر روی دندانهای این جاندار ساختاری پیچیده از لایه های کریستالی کلسیت وجود دارد که به واسطه سیمان طبیعی بسیار قدرتمندی به یکدیگر وصل شده اند. در میان این کریستالها لایه هایی ضعیفتر از این مواد زیستی قرار گرفته و با هر بار تضعیف شدن و خرد شدن لایه های کریستالی، این لایه های جدید بیرون آمده و جایگزین لایه های از بین رفته خواهند شد و به این شکل دندانهای این خارپشت دریایی برای همیشه تیز باقی خواهد ماند.

"پوپا گیلبرت" از دانشگاه ویسکونزین مدیسون می گوید این لایه های زیستی حلقه های ضعیفتر در این زنجیره هستند و هر دندان از نقطه شکست از پیش تعیین شده ای برخوردار است که با قرار گرفتن در این نقطه لایه های سخت دندان خرد شده و مواد نرمتر جایگزین آن می شوند. این چرخه به دو شکل مختلف رخ می دهد، صفحه ای و رشته ای و مواد نرمتر پس از جایگزینی لایه های کریستالی سخت و برنده می شوند.

بر اساس گزارش تلگراف، به گفته گیلبرت اکنون که روند تیز شوندگی دندانهای این جاندار آشکار شده است، می توان با استفاده از آن شیوه هایی جدید و کارامد را برای تنظیم و ساخت دستگاه هایی با تیغه های خود تیز شونده ارائه کرد.

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:49 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
طی چند وقت اخیر آزار و اذیت و سوء استفاده جنسی از مجریان و کارکنان شبکه های ماهواره ای جهان عرب به شدت افزایش یافته به طوری که هر از چند گاهی یکی از اخبار مربوطه در این زمینه به جنجالی بین المللی یا یک رسوایی اخلاقی برای یک شبکه ماهواره ای تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، به نقل از صفحه عربی تابناک، در جدید ترین خبر در این باره خانم "رجاء قصابنی" مجری سرشناس شبکه ماهواره ای روتانا که یکی از سرشناس ترین شبکه های ماهواره ای تخصصی موزیک در جهان عرب است، مورد آزار و اذیت جنسی مدیران ارشد این شبکه قرار گرفت از همین رو برای فرار از دست آنان این شبکه را ترک کرد.

وی که یک مراکشی تبار است، پس از خروج از روتانا طی گفتگویی به حمله شدید و انتقاد از مدیران این شبکه ماهواره ای پر بیننده پرداخت و گفت: تنها عاملی که به خاطر آن روتانا را ترک کردم، رفتارهای غیر اخلاقی مدیران این شبکه بوده است.

"رجاء قصابنی" در گفتگو با مجله "لاله فاطمه" چاپ مراکش، گفت: آزار و اذیت جنسی تنها یک بار و توسط یک مدیر انجام نگرفت بلکه بسیاری از مدیران روتانا به کرات رفتارهای غیر اخلاقی از خود نشان می دادند به گونه ای که دیگر تحمل آن فضا برایم محال شد. در این اواخر حتی برخی از آنان از من خواستند که در برخی سفرها آنان را همراهی کنند. اهدافی که داشتند کاملا برایم روشن بود.

وی افزود: البته من هر بار بهانه ای می آوردم و درخواست آنان را رد می کردم زیرا به دلیل سرشناس بودن در صورت ارتکاب کوچک ترین رفتار غیر متعارف، همگان متوجه می شدند و من از این مسأله به شدت نگران هستم.

گفتنی است شبکه ماهواره ای روتانا یکی از چندین شبکه ماهواره ای متعلق به شاهزاده "ولید بن طلال" است. وی ثروتمند ترین شاهزاده سعودی و ثروتمند ترین مرد جهان عرب و یکی از ده فرد ثروتمند جهان به شمار می رود. شبکه خبری العربیه نیز یکی دیگر از شبکه های ماهواره ای وابسته به این شاهزاده سعودی است.

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:47 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
از این هفته مهرداد نظام آبادی جای عموقناد را در برنامه فیتیله گرفت. قناد برای واگذاری اجرای برنامه فیتیله دلایل خاص خود را دارد. او در این باره به «جام‌جم» گفت: من از برنامه فیتیله نرفته‌ام و همچنان تهیه‌کنندگی این برنامه را به عهده دارم. از 2 سال پیش تصمیم گرفتیم در برنامه فیتیله تغییراتی ایجاد کنیم.
مجید قناد از جمع عموها‌ی فیتیله‌ای رفت! این خبر دیروز به اصطلاح مثل توپ ترکید و از طریق رسانه‌ها در همه جا منتشر شد. بعد از شنیدن این خبر اولین سوالی که به ذهن رسید این بود که قناد چرا رفت؟ مجری که سالیان سال است برای کودکان برنامه اجرا می‌کند و بالا رفتن سن و سال نتوانسته محبوبیت او را نزد بچه‌ها کم کند.

حالا بزرگ‌ترهایی که کودکی خود را با عمو قناد سپری کرده‌اند ذهن خود را با یک افسانه وفق داده‌اند که می‌گوید برخی آدم‌ها آب حیات می‌خورند به همین دلیل پیر نمی‌شوند. اما این گفته را ما به عنوان یک واقعیت باور نداریم. چون می‌دانیم آنچه باعث شده عمو قناد چندین سال بتواند به عنوان مجری برنامه کودکان دوام بیاورد به یک کنش روانشناختی برمی‌گردد؛ قناد توانسته کودک درون خود را زنده نگه دارد. او به یاد دارد که چگونه با زبان کودکان با آنها سخن بگوید و همین فن و شیوه او را برای بچه‌های همه دوران‌ها به پای تلویزیون نگه داشته است.

از این هفته مهرداد نظام آبادی جای عموقناد را در برنامه فیتیله گرفت. قناد برای واگذاری اجرای برنامه فیتیله دلایل خاص خود را دارد. او در این باره به «جام‌جم» گفت: من از برنامه فیتیله نرفته‌ام و همچنان تهیه‌کنندگی این برنامه را به عهده دارم. از 2 سال پیش تصمیم گرفتیم در برنامه فیتیله تغییراتی ایجاد کنیم.

این تغییرات با اضافه شدن بازیگرانی مانند حسین محب‌اهری و رضا فیاضی به برنامه همراه شد اما به دلایلی تداوم پیدا نکرد تا این‌که امسال تصمیم گرفتیم روی تغییرات اساسی برنامه جدی فکر کنیم. برای رسیدن به این هدف من به عنوان تهیه‌کننده از خودم شروع کردم!

قناد معتقد است که همه برنامه‌ها به مرور زمان به نوعی دچار تکرار می‌شوند و اگر گردانندگان برنامه نتوانند تنوع را به بخش‌های برنامه خود وارد کنند، بعد از مدتی آنها نیز از ردیف برنامه‌های پر بیننده حذف خواهند شد.

با همه این تفاصیل پرسش این‌جاست که تهیه‌‌کننده برنامه فیتیله برای ایجاد تنوع چرا ابتدا از مجری شروع کرده است؟ مجری که ستون برنامه است و قناد تاکنون نشان داده که می‌تواند با استفاده از تجربیات خود برنامه‌ را سرپا نگه دارد؟

قناد در پاسخ به این پرسش گفت: اگر تغییرات را از دیگر عوامل برنامه شروع می‌کردیم شاید سوءتفاهماتی پیش می‌آمد اما اکنون چون خودم را از اجرای برنامه کنار کشیدم، سوءتفاهمی هم شکل نمی‌گیرد.

در این وانفسای مجری خوب و کاربلد آیا مهرداد نظام آبادی می‌تواند جایگزین مناسبی برای قناد باشد؟

تهیه‌کننده برنامه فیتیله با تاکید برکار گروهی در پاسخ به این سوال هم از روش فروتنانه استفاده کرد و گفت: گروه سازنده فیتیله در همه کارها با هم مشورت می‌کنند.این انتخاب هم گروهی صورت گرفت و ما امیدواریم مجری جدید بتواند خیلی زود با مخاطبان برنامه فیتیله ارتباط برقرار کند.


اما همه مردم که صبح‌‌های جمعه از خواب بیدار می‌شوند و کانال تلویزیون خود را روی شبکه 2 تنظیم می‌کنند و به تماشای برنامه فیتیله می‌نشینند، می‌دانند که سازندگان این برنامه محور کار خود را روی تنوع متمرکز کرده‌اند! تنوعی که متن‌های قوی آن را حمایت می‌کند. اما آیا با این همه تنوع بازهم قرار است، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی دچار تغییرات اساسی شود؟

قناد برای پاسخ دادن به این پرسش از یک مثال استفاده کرد و گفت: بیشتر مردم ایران از کودک گرفته تا بزرگسال قورمه سبزی را دوست دارند. اما اگر هر روز به همین مردم قورمه سبزی داده شود آنها از این غذای دلخواه، دلزده می‌شوند.این اتفاق دقیقا برای برنامه‌های تلویزیونی هم رخ می‌دهد. اگر قرار است برنامه فیتیله همچنان طرفداران خود را حفظ کند چاره‌ای ندارد جز این‌که تنوع را اساس کارش قرار دهد. بنابراین مخاطبان برنامه فیتیله باید منتظر تغییرات اساسی در دکور، متن‌ها، سرودها و... باشند.

برنامه فیتیله یکی از شادترین برنامه‌های تلویزیونی است؛ برنامه‌ای که می‌توان آن را در ردیف برنامه‌‌های موزیکال قرار داد. سرودهای شاد همراه با موسیقی‌های رنگارنگ و پر انرژی باعث شده تا بچه‌ها و حتی بزرگ‌تر‌ها از دیدن برنامه فیتیله لذت ببرند اما مدتی است که در کنار همه نقدهای مثبتی که درباره برنامه فیتیله گفته، شنیده و چاپ می‌شود، انتقاداتی هم به گوش می‌رسد. برخی بر این باور هستند که سازندگان فیتیله برای اجرای سرودهای خود از برنامه‌ها و کلیپ‌هایی الگو می‌گیرند که در خارج از کشور ساخته می‌شوند.

قناد این گفته را قبول ندارد و معتقد است که در شکل اجرایی سرودها از نمونه‌های خارجی الگوبرداری نشده است اما بر این باور است که سرودهای برنامه باید بار آموزشی بیشتری داشته باشند.

تهیه‌کننده برنامه فیتیله با تاکید بر این نکته که فیتیله در شکل و ساختار جدید بازهم شاد شاد خواهد بود، گفت: ما از همه انتقادات در جهت بهتر شدن کار استفاده می‌کنیم. این انتقادات می‌تواند از طرف مدیران تلویزیون یا مردم و مخاطبان برنامه باشد. ما آماده‌ایم که تغییرات سازنده را در جهت رضایتمندی مردم از برنامه فیتیله اجرا کنیم. به همین دلیل مدام داریم فکر می‌کنیم تا به روش‌های بهتر برای ساختار و محتوای برنامه فیتیله برسیم.

برنامه فیتیله را بچه‌ها و بزرگ‌ترها دوست دارند چون مجریان و بازیگران آن باورپذیر هستند. اگر بازیگر مثلا 40ساله این برنامه که آقا هم هست، لباس مادربزرگ می‌پوشد و با گریم نقش بزرگ خانواده را بازی می‌کند، این نقش را چنان خوب اجرا می‌کند که بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها او را قبول می‌کنند. مخاطبان می‌دانند مثلا عمو فروتن دارد نقش مادربزرگ را بازی می‌کند اما این قدرت او به عنوان بازیگر است که مردم را مجاب می‌کند او را به عنوان مادربزرگ قبول کنند. فیتیله‌ای‌ها اساس کار خود را بر تنوع گذاشته‌اند. تنوع، خلاقیت لازم دارد و این گروه تاکنون نشان داده‌اند که خلاقیت لازم را برای اجرای برنامه‌ کودکان دارند. بنابراین مخاطبانی که این گروه را دوست دارند برای نگه داشتن فیتیله روی آنتن شبکه 2 باید از آنها حمایت‌ کنند و بهترین حمایت شاید این باشد که کمی سعه‌صدر داشته باشیم و به جای بزرگنمایی ضعف‌های کوچک، توانایی‌های بزرگ را ببینیم و با پیشنهادهای خود فیتیله‌ای‌ها را در تغییرات خلاقانه کمک کنیم.

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:45 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

عملیات صدور صورت‌حساب و چاپ قبوض تلفن همراه هر دو ماه یک بار و در ابتدای ماه‌های فرد توسط یک سیستم کاملا مکانیزه اجرا می‌شود و درواقع مدیریت شارژینگ و محاسبات هزینه‌ها در شبکه موبایل وظیفه جمع‌آوری اطلاعات مکالمه مشترکان، نرخ‌گذاری و تهیه صورت‌حساب و ارایه خدمات به موقع را برای مشترکان برعهده دارد.امروزه با ایجاد یک شبکه گسترده در سطح کشور امکان تهیه صورت‌حساب مشترکان به صورت آنلاین میسر شده است.
ارسال اطلاعات صورت‌حساب دوره‌ای به چند صورت انجام می‌شود که در ارسال قبض از طریق پست، هر دو ماه یک بار از طریق پست قبض دوره‌های صورتحساب به آدرس مشترکان ارسال می‌شود.

 ارسال پیامک شناسه قبض و شناسه پرداخت هم به این شکل است که پس از پایان هر دوره صورت‌حساب و چاپ شدن آن، پیامکی با محتوای شناسه قبض و پرداخت برای فرد ارسال می‌شود، علاوه بر آن چنانچه فرد نیاز به دریافت اطلاعات شناسه قبض و پرداخت دارد از طریق ارسال پیامک به شماره 99009می‌تواند اطلاعات مربوطه را در هر زمان دریافت کند.از طریق سایت همراه اول همه‌ می‌توان پس از وارد شدن به سایت www.mci.ir و انتخاب گزینه رویت صورت‌حساب و وارد کردن شماره تلفن، کد پستی و رمز ورود، صورت‌حساب خود را مشاهده کرد.
هم‌چنین پس از تماس با 09990و انتخاب گزینه خدمات غیرحضوری و وارد کردن رمز ورود هم می‌توان اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرد که برای کسب رمز ورود باید به سایت همراه اول مراجعه و بعد از ثبت‌نام به یکی از ادارات مشترکان همراه اول رمز را دریافت کرد.

* دریافت ریزمکالمات:‌

 

نرم‌افزار موجود امکان دسترسی به آخرین اطلاعات مربوط به شارژینگ و ریز مکالمات را در تمام نقاط متصل به محیط شبکه سراسری فراهم می‌سازد و جهت دریافت ریز مکالمات ‌باید به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه کرد.

* نحوه پاسخگویی به اعتراضات:‌

در صورتی که فرد درباره صورت‌حساب صادر شده و یا صورت‌حساب پرداخت شده دوره قبل خود اعتراض دارد می‌تواند به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه کرده و تا حصور نتیجه موضوع را پیگیری کند.

*نکته:‌

فرد درصورت دریافت نکردن قبض صورت حساب خود می‌تواند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت مراجعه و از صحت اطلاعات آدرس و کد پستی خود اطمینان حاصل کند، چنانچه اطلاعات آدرس و کد پستی وی ناقص بود جهت رفع مشکل اقدام کند.

همراه اول با ارسال قبض تلفن همراه، در هر دوره، نامه همراه ارسال می‌شود که محتوای آن مشترکان را از اطلاعات مربوط به سرویس‌های جدید، اخبار شرکت، چگونگی رفع مشکلات مطلع می‌کند.

منبع : ایسنا

[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 11:35 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

رمز داشتن خانه‌ای مرتب

یک منزل مرتب که هر یک از اسباب و لوازم زندگى در جاى‏مخصوص و مناسب قرار گرفته باشد، از جهاتى بر یک منزل شوریده و درهم و برهم مزیت دارد.

اولا: نظم و ترتیب مخصوص به منزل صفا و رونق و زیبایى‏مى‏بخشد، تماشاى تکرارى خانه نه تنها موجب ملال نمی‌شود بلکه‏مسرت‏بخش و دلپذیر خواهد بود.

ثانیا: انجام کارهاى خانه‏دارى را آسان می‌کند، اوقات کدبانوى خانه‏بیهوده تلف نمی‌شود زیرا به هر چیز احتیاج پیدا کرد می‌داند کجاست، براى پیدا کردن آن معطل نمی‌شود ، در نتیجه کارها به آسانى انجام مى‏پذیرد و خانم ‏را وامانده و خسته نمی‌گرداند.

 

ثالثا: رونق و صفاى محیط مرتب منزل که از ذوق و سلیقه کدبانوى‏خانه حکایت می‌کند، مرد را به خانه و زندگى علاقه‏مند می‌سازد .

رابعا: چنین خانه مرتبى اسباب آبرو و سرافرازى خانواده بوده و ‏هر کس آنرا ببیند از زیبایى آن لذت مى‏برد و به ذوق و سلیقه کدبانوى خانه‏آفرین خواهد گفت.

با خرید و تهیه اسباب لوکس زندگى زیبا نمی‌شود بلکه نظم و ترتیب‏خاص زیبایى به وجود می‌آورد. خود شما حتما خانواده‏هاى مرفه و ثروتمندى‏را دیده‏اید با اینکه از انواع و اقسام گوناگون لوازم لوکس زندگى‏برخوردارند اما زندگى آنها چون درهم و برهم است صفا و رونقى ندارد ودیدن آن ملال‏آور است، به عکس خانواده‏هاى متوسطی که را در عین‏ مشکلات ، زندگى زیبا و مسرت‏بخشى دارند، چون همان اسباب و لوازم‏مختصر ،مرتب و منظم و تمیز است،اصولا مگر زیبایى جز نظم و ترتیب‏خاص چیز دیگرى است؟

 

بنابراین، یکى از وظائف مهم خانه‏دارى رعایت نظم و ترتیب‏است ،البته خانم‌هاى خوش سلیقه و کدبانوی تبیانی خودشان بهتر می‌دانند اسباب و لوازم‏خانه را چگونه مرتب سازند لیکن در عین حال یادآورى نکات زیر بى‏فایده ‏نیست:

اسباب و لوازم منزل را درجه‏بندى نموده براى هر نوعى از آنها جاى مخصوصى انتخاب نمایید، همه ظرف‌ها را یک جا روى هم نریزید، ظرفهایى را که مورد احتیاج همیشگى است در دسترس قرار دهید ،اسباب‏شیرینى خورى و آجیل خورى را در یک جا قرار دهید، ظرف‌هاى‏شربت‏خورى جاى مخصوص داشته باشند، یک جا را اختصاص بدهید به‏اسباب چایخورى،اسباب و ظروف غذاخورى را در یک جا قرار بدهید، به طور خلاصه اسباب و لوازم زندگى به‏قدرى مرتب باشد که خود شما و شوهرتان و فرزندانتان جاى مخصوص‏آنها را بدانند به طوریکه اگر در شب تار هم خواستید آنها را پیدا کنید، بتوانید مستقیما به سراغ شان بروید.

 

هر کاری را به موقع انجام دهید و حتی الامکان انجام کاری را به بعد موکول نکنید،به این ترتیب هیچ وقت کارها روی هم انباشته نمی‌شود.

شاید بعضی خانم‌ها بگویند: برنامه مذکور براى اعیان و اشراف‏خوب است که زندگى مفصلى دارند ،اما براى زندگانى فقیرانه ما این همه‏تشریفات ضرورت ندارد ،لیکن خاطر نشان می‌شود که اسباب و لوازم‏زندگى به هر حال باید مرتب باشد،چه فقیر چه غنى.

 

والدین بى‏انضباط، براى اینکه خودشان را بیگناه معرفى کنند، شوریدگى منزل را به گردن بچه‏ها می‌گذارند، در صورتیکه این موضوع‏اشتباه است زیرا بچه‏ها از پدر و مادر تقلید می‌کنند،اگر پدر و مادر منظم‏باشند آنها هم منظم تربیت می‌شوند ،بچه‏ها در آغاز امر با رعایت نظم وترتیب مخالف نیستند بلکه بدان اظهار علاقه می‌نمایند.لیکن وقتى اوضاع‏ نامنظم داخلى را مشاهده نمودند از آنها درس زندگى می‌آموزند.

 

پول و اوراق بهادار از قبیل چک و سفته و اسناد و مدارک را درجاى محفوظى بگذارید که در دسترس بچه‏هاى کوچک نباشد، زیرا ممکن‏است در اثر غفلت از بین بروند و ضررهایى به شما وارد گردد،زدن و تنبیه‏کردن بعد از عمل سودى ندارد ،علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، بچه‏گناهى ندارد، تقصیر از جانب مادری است که اشیاء ارزشدار را در دسترس او قرار داده است.
داروها و مواد خطرناک و سمى را حتى نفت و بنزین را در جایى‏بگذارید که دست‏بچه‏هاى کوچک بدانها نرسد، زیرا ممکن‏است در اثر نادانى آنها را بخورند و بیمار شوند ،احتیاط کردن ضرر ندارد لیکن در اثر غفلت و بى‏احتیاطى صدهاخطر در کمین شما است.در خاتمه یادآور می‌شوم که البته نظم و انضباط خوب است لیکن نه‏بحدی که از شما و شوهرتان سلب آسایش کند ،اگر از حد متعارف و عادى‏گذشت‏به وسواسی گرى و سلب آزادى منجر می‌شود که خود یکى ازمشکلات بعضى خانواده‏ها بشمار می‌رود و ممکن است‏سبب جدایى وافتراق واقع شود.

کدبانوی محترم !

در هیچ کارى افراط و تفریط خوب نیست‏بلکه میانه‏روى در هرحال بهتر است، نه به قدرى بى‏انضباط باش که اوضاع زندگیتان شوریده ‏و بى‏حساب باشد نه آنقدر در حفظ انضباط زیاده‏روى کن که به‏وسواس منجر شود و راحتى را از شما بگیرد.

 


[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 11:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

با جمع بندی تحقیقات مختلفی که در سراسر جهان انجام شده است، در این نوشته چند روش برای داشتن زندگی سالم تر پیشنهاد می شود. با این امید که بتوانیم با رعایت آنها از زندگی سالم خود لذت بیشتری ببریم.

این ? مورد را به زندگی خود اضافه کنید:

?- پیاده روی و دوچرخه سواری:

بررسی ?? مطالعه انجام شده نشان داده است که روزانه فقط ? دقیقه ورزش در فضای باز اساسا باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس انسان می شود. (نیاز به انگیزه بیشتری دارید؟ بهتر است بدانید تحقیقات اخیر نشان داده اند که روزانه ?? دقیقه پیاده روی در کاهش مشکلات هنگام خواب موثر است.)

.

ورزش

.

?- تخم مرغ:

آزمایشات ثابت کرده اند که خوردن یک صبحانه حاوی تخم مرغ بیشتر از صبحانه حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات، باعث احساس سیری هنگام نهار می شود (که به همان نسبت مصرف وعده غذایی ظهر را کم می کند). در حقیقت با خوردن صبحانه ای تخم مرغی! مصرف کالری شما در طول روز تا ?? درصد کاهش می یابد.

?- گردو:

مصرف روزانه حدود ?? گرم گردو به طور چشمگیری باعث کاهش کلسترول بدن (مخصوصا LDL یا کلسترول بد) و همچنین کاهش استعداد ابتلا به دیابت می شود.

این ? مورد را از زندگیتان حذف کنید:

?- داروهای مکمل:

دانشمندان قبلا فکر می کردند که مکمل های حاوی سلنیوم می توانند باعث کاهش خطر سرطان ریه و پروستات شوند. اما مطالعات گسترده اخیر نشان داده اند که این داروهای مکمل تاثیر چندانی بر پیشگیری از سرطان ریه و پروستات ندارند.

?- گوشتهای فرآوری شده (همبرگر، سوسیس و کالباس):

مطالعه ای که بر روی بیش از ????? کودک در ?? کشور انجام گرفته نشان داده است، در کودکانی که در هفته ? مرتبه یا بیشتر محصولات گوشتی فرآوری شده مصرف می کنند، افزایش ?? درصدی ابتلا به آسم وجود دارد.

?- نوشابه های گازدار:

این نوع نوشابه علاوه بر اینکه دارای قند زیادی هستند، به علت وجود اسیدهای قوی در آنها، برای سیستم گوارش و مخصوصا مری و معده خطرناک بوده و عوارض جانبی مختلفی را در پی دارند.


[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 11:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

با توجه به شرایط جغرافیایی کشورمان که در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار دارد، اخیرا مصرف مواد روان‌گردان و الکل توسط جوانان خطر جدیدی برای موج سوم ایدز است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، تاکید دارد مصرف مواد روان‌گردان به طور کاذب سبب افزایش میل جنسی در افراد می‌شود و توانایی تصمیم‌گیری و تفکر را از آنها می‌گیرد بنابراین افرادی که این مواد را مصرف می‌کنند، به سمت رفتارهای پرخطر هدایت می‌شوند.

ایدز

دکتر صداقت توضیح می‌دهد: «اگر نتوانیم با مداخله مناسب، افزایش ابتلا به بیماری ایدز را در کشور کنترل کنیم، باید منتظر موج سوم ایدز از طریق جنسی طی ? سال آینده باشیم.»

رییس اداره ایدز با اشاره به باور غلطی که در مورد انتقال ایدز از خارج از کشور وجود داشته است، می‌گوید: «این راه انتقال بسیار کمرنگ است و نباید بر آن تاکید کرد فقط لازم است افرادی که مسافرت‌های طولانی به کشورهای دیگر دارند از نحوه مراقبت از خود در برابر این بیماری آگاه باشند.»

وی عمده‌ترین راه انتقال ایدز را این‌گونه شرح می‌دهد: «انتقال ویروس ایدز از طریق خون آلوده به ویروس ایدز و دیگری از طریق ارتباطات جنسی محافظت‌نشدهصورت می‌گیرد. دست دادن، روبوسی کردن، تحصیل کردن در یک مکان، کار کردن در یک مکان، شنا کردن در یک استخر، حمام کردن در یک حمام و همچنین نیش پشه، هرگز سبب انتقال ویروس ایدز از فردی به فرد دیگر نمی‌شود. این در حالی است که جوان‌ها باید آگاهی کافی از دو راه اصلی انتقال ایدز داشته باشند و از خود محافظت کنند.» حتما شما هم شنیده‌اید که وسایل دندان‌پزشکی در صورتی که بهداشت خوبی نداشته باشد، می‌تواند سبب انتقال ویروس ایدز شود. رییس اداره ایدز وزارت بهداشت در این باره توضیح می‌دهد: «تاکنون حتی یک مورد ابتلا به ایدز از طریق دندان‌پزشکی در کشور گزارش نشده است. این ویروس در محیط‌های خشک بیشتر از چند ساعت باقی نمی‌ماند و در محیط‌های مرطوب و خونی ممکن است چند روز زنده بماند. بنابراین با ابزار و مواد ضدعفونی‌کننده، این ویروس از بین می‌رود.»..

نوشته شده توسط رضا پورعلی در ?? آذر ???? در دسته عفونی


[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 11:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
تهران امروز با انتشار مصاحبه­ ای با جوادمنصوری از سفرای سابق ایران در چین به نحوه عزل منوچهر متکی پرداخته است.

در بخش­هایی از این مصاحبه آمده است:

*دولت نهم و دهم برای نصب و عزل وزیران خود، روش‌های مرسوم در دولت‌های گذشته و حتی روش‌های معمول در جهان را مورد توجه و عمل قرار نمی‌دهد. به‌عبارت دیگر دولت به‌هر حال در یک جمع بندی ویژه‌ای،هرگونه نتیجه‌گیری را که بکند، تصمیم‌گیری و بلافاصله اجرا می‌کند، آن هم بدون توجه به‌ملاحظات معمولی که در عرف امور اداری رایج است.

* درباره وزیرخارجه، معمولا در دنیا علاوه بر ملاحظات داخلی یکسری ملاحظات بین‌المللی نیز وجود دارد چراکه وزیرخارجه نمادی از ثبات و شیوه مدیریتی یک کشور است به‌اضافه آنکه نمادی از سیاست و روابط خارجه یک کشور نیز محسوب می‌شود. برای همین حتی اگر ما تاکید زیادی داشته باشیم که سیاست خارجی کشور ما در وزارت خارجه تنظیم نمی‌شود و درمرجعی عالی‌تر درباره سیاست‌های خارجی تصمیم‌گیری شده و وزارت خارجه دستگاه مجری سیاست خارجی است، بازهم در عرف دنیا وزیرخارجه را به‌عنوان نمادی از سیاست خارجی آن کشور هم می‌دانند لذا انتخاب یا عزل وزیرخارجه این معنا را در دنیا تداعی می‌کند و این می‌تواند برای ما تبعاتی داشته باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. به‌همین خاطر هم بود که در سال‌های گذشته به‌رغم آنکه مشکلات و اشکالاتی بوده، تلاش شد تا وزیران خارجه تا حد ممکن در وزارت‌خارجه بمانند و به‌عنوان یک چهره بین‌المللی و نمادی برای ثبات کشور معرفی شوند.

*در دولت نهم و دهم تقریبا سه یا چهار ماه بعد از شروع به‌کار آقای متکی زمزمه برکناری او مطرح شد و این بحث جدی هم بود. به‌همین خاطر می‌توانم بگویم که همه ما تقریبا نزدیک به‌شش سال منتظر عزل رسمی و نهایی آقای متکی بودیم و این البته برای سیاست خارجی کشور، یک خسران بزرگ بود.

* بارها پیش آمده بود که مقامات خارجی در کشورهای مختلف در مذاکرات‌شان با آقای متکی از ایشان سوال می‌کردند که این موضوعی که مطرح می‌کنید نظر خودتان است یا نظر رئیس‌جمهور هم هست؟ و این بدان معناست که کشورهای مذکور آقای متکی را به‌عنوان سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران تلقی نمی‌کردند.

* الان وزارت خارجه ما عملا نقشی در پرونده‌های عمده جهانی ندارد و دستگاه‌های دیگری پرونده‌های مذکور را در دست گرفته‌اند. به‌همین خاطر وزارت خارجه فعلی ما تبدیل به‌اداره کارگزینی نهاد ریاست‌جمهوری شده و هر حکمی که از دفترریاست‌جمهوری بیاید در وزارت خارجه اجرا می‌شود و خود وزارتخانه، نقشی در تغییرات و تحولات ندارد و تصمیم گیرنده نیست. در واقع استقلال وزارت‌خارجه در حال حاضر بسیار کاهش یافته است. این موضوعی است که تاکنون بدین شکل رخ نداده بود و البته موضوعی هم نیست که از چشم دیگران پنهان مانده باشد . آقای متکی هم شاید به‌خاطر ملاحظات منافع ملی این دوران را تحمل کرده وگرنه قطعا تحمل این وضعیت برایش سخت بوده چون بارها به‌شخص رئیس‌جمهور می‌گوید که شما هرجور که صلاح می‌دانید و هرکاری که می‌خواهید بکنید،انجام دهید و این ثبات مدیریت سیاست خارجی به‌هم نخورد اما آقای رئیس‌جمهور به‌دلایلی این ملاحظه را نداشت و سرانجام در زمانی غیرمنتظره، این تصمیم خود را عملی کرد

[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 11:26 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 1617636