سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

صبور بودن یعنی قادر باشید با آرامش و بدون هیچ عجله برای رسیدن به یک نتیجه خاص منتظر بمانید. دوست دارید راه‌هایی برای بالا بردن صبر و طاقت در خودتان یاد بگیرید؟

موفقیت را به سه کلمه خلاصه کرده‌اند: عشق، پشتکار و صبر. گرچه خیلی از آنهایی که به دنبال موفقیت هستند، عشق لازم برای اینکار را دارند، و بعضی از آنها حتی پشتکار و تداوم هم در راهشان دارند اما فقط تعداد بسیار کمی از آدم‌ها دارای صبر و حوصله کافی می باشند. این راهی که ما به سمت موفقیت برایتان معرفی می‌کنیم ، "یک سال تا موفقیت" نام دارد نه "24 ساعت تا موفقیت" یا حتی "30 روز تا موفقیت." چرا؟ بازاریابان به ما می‌گویند برای اینکه بتوانیم کتاب‌های بیشتری بفروشیم باید روی ارضاء فوری میل مخاطب خودمان اثر بگذاریم و راهی برای موفقیت آنها پیشنهاد کنیم که در مدت زمان کوتاهتری نتیجه دهد. اما، هدف ما گول زدن دیگران نیست. ما می‌خواهیم به هر تعداد انسانی که می‌توانیم یاد بدهیم که با رسیدن به موفقیت و استفاده کامل از توانایی‌های خود، زندگی‌ رضایت‌بخش‌تر داشته باشند. اینکار فقط با صبر و حوصله امکان‌پذیر است. اهمیت صبر را می‌توان در این ضرب‌المثل خلاصه کرد، "گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی."

صبر داشتن یعنی بتوانید با آرامش منتظر یک نتیجه بمانید. بی صبری دقیقاً یک مترادف دیگر برای ارضای فوری است که یکی از بزرگترین مصیبت‌های بشر است. صبر معمولاً درنتیجه بسیاری حُسن‌های دیگر مثل تحمل، دلسوزی، درک، قابلیت انعطاف و شوخ‌طبعی به دست می‌آید یا همانطور که سنت آگوستین می‌گوید، "صبر همدم خرد است."

همه ما می‌دانیم که صبر اهمیت زیادی در زندگی دارد اما چرا اینقدر کم در آدم‌ها دیده می‌شود؟ پاسخ آن فقدان ایمان است. برای اینکه صبور باشیم باید ایمان داشته باشیم که نتیجه موردنظرمان مطلوب بوده و مناسب ما است. بدون ایمان یا باور به مطلوب بودن آن نتیجه، حس شک و اضطراب در ما ایجاد می‌شود که همان بی‌صبری و بی‌طاقتی است.

وقتی دیگران از شما می‌خواهند صبور باشید یا صبر داشته باشید، یعنی درواقع از شما می‌خواهند که ایمان داشته باشید که نتیجه‌ای که به دست خواهید آورد مطلوب و مناسب شما است. اما اگر این احساس را نداشته باشید، معنی آن این نیست که بی‌صبر هستید، بلکه یعنی حس می‌کنید به هیچ کجا نمی‌رسید و باید راهتان را عوض کنید. صبر نباید هیچوقت بعنوان بهانه‌ای برای ادامه کار نادرست استفاده شود.

صبر اخلاقی است که باعث می‌شود بتوانید زندگی لذت‌بخش‌تر و موفق‌تر داشته باشید. خوشبختانه صبر اخلاقی است که می‌توانید در خودتان پرورش دهید. در زیر توصیه‌هایی برای تقویت این اخلاق عالی برایتان آورده‌ایم.

·         هدف کلی را ببینید. اگر برای تمدید گواهینامه رانندگیتان در صف پلیس+10 ایستاده‌اید، به خاطر داشته باشید که این کاری است که باید هر پنج سال یکبار انجام دهید. حتی یک ساعت منتظر ماندن برای بهره بردن از مزیت آزادی 5 سال رانندگی، معامله بدی نیست. پس همیشه نگاهتان به چشم‌انداز آینده باشد.

·         به طولانی‌مدت فکر کنید. بی‌صبری معمولاً درنتیجه کوتاه‌نظری است، یعنی نمی‌توانید به آن چیز در طولانی‌مدت نگاه کنید. این سوال را از خودتان بپرسید، "اگر امروز برای فلان کار این مدت‌زمان را صبر کنم، یک سال دیگر تفاوتی می‌کند؟" این هم دقیقاً یعنی به آن موقعیت در چشم‌انداز صحیح نگاه کنید. وقتی اینکار را بکنید، اضطرابتان فروکش کرده و تمرین صبر می‌کنید.

·         ذهنتان را روی چیزهای دیگر متمرکز کنید. وقتی بی‌صبر می‌شوید، فقط به‌خاطر آن چیزی است که روی آن متمرکز شده‌اید. مثبت اندیش باشید. روی این واقعیت که روی چیزی متمرکز شده‌اید تمرکز نکنید، درعوض به نتیجه مثبتی که منتظرش هستید فکر کنید.

·         دنبال پشت‌گرمی باشید. تاریخ سرشار از داستان موفقیت‌هایی است که درنتیجه صبر به‌وجود آمده‌اند. توماس ادیسون سالها برای کنترل فرایند الکتریکی که نور را تولید می‌کند تلاش کرد. هلن کلر سالهای بسیار سختی را برای یادگیری کارهایی که برای خیلی‌ها آسان بود صرف کرد. دنبال کسانی باشید که صبر را تمرین کرده باشند تا از آنها درس بگیرید.

·         بدانید که صبر ارزش پاداشتان را بیشتر می‌کند. ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید، "صبر تلخ است ولیکن بر شیرین دارد"  دقیقا همین منظور را می‌رساند. خودِ موفقیت یکی از بهترین نمونه‌های آن است. موفقیت بادوام زمان می‌برد، و درنتیجه نیازمند صبر و حوصله است.

·         از مقایسه کردن اجتناب کنید. بی‌صبری معمولاً درنتیجه مقایسه کردن‌های اشتباه ایجاد می‌شود. اگر یکی از همسالانتان به درجه‌ای از موفقیت رسیده است که آرزوی شماست، باید درک کنید که موقعیت شما با او همسان نیست. خیلی وقت‌ها والدین به‌خاطر اینکه درمورد فرزندان دوستانشان که با سرعت بیشتری درحال پیشرفت هستند می‌شوند، صبر خود درمقابل فرزندشان را از دست می‌دهند. آنچه این والدین متوجه نمی‌شوند این است که فرزند آنها ممکن است در جنبه‌های دیگر بسیار از بقیه همسالانش جلوتر باشد—غیرمنصفانه است که توقع داشته باشیم در همه جنبه‌ها بهترین باشند.

تمرین صبر کار ساده‌ای نیست اما آنها که صبر دارند همیشه به طرق مختلف پاداش آن را می‌گیرند. صبر هم مثل هر مهارت دیگر قابل یادگیری است. یاد بگیرید که ایمان و نبود آن را تشخیص دهید و بدانید که چه زمان باید عملکرد خود را تغییر دهید یا عقب بایستید و صبر کنید. موفقیت یک شبه زود هم از بین می‌رود اما موفقیت بادوام نیازمند عشق، پشتکار و صبر است.


[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از توزیع قرص آهن در 16 هفته بین دانش آموزان دختر خبر داد.

حسن ضیاء الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه توزیع قرص آهن با همکاری وزارت بهداشت در مدارس انجام می شود، افزود: هر هفته یک عدد قرص آهن در بین دانش آموزان دختر توزیع می شود که این طرح به تازگی در دبیرستانها و 10 درصد مدارس راهنمایی آغاز شده است.

تحقیقات وزارت بهداشت نشان می دهد که بسیاری از دختران در سن بلوغ با کمبود خون مواجه هستند.

وی با بیان اینکه به تازگی پنج میلیارد تومان به حساب مدارس در کل کشور برای تهیه بسته های بهداشتی و سلامت واریز شده است، گفت: همچنین مدارس ابتدایی موظف به تهیه دهان شوی برای دانش آموزان و توزیع بین آنان هستند.

[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
"چارلروی" چهارمین شهر پرجمعیت بلژیک و یکی از زشت ترین شهرهای جهان بیش از یکسال است که شاهد حضور گردشگران برای دیدن خرابی ها و وضعیت نابسامان زندگی مردم در این شهر است.
گروهی از جوانان بلژیکی که شهر محل سکونتشان عنوان زشت ترین شهر دنیا را به خود اختصاص داده، به تازگی در اقدامی جالب برای نشان دادن زشتی های شهرشان تور گردشگری برگزار می کنند.

به گزارش برنا به نقل از وال استریت ژورنال بیش از 18 ماه از راه اندازی منحصر به فردترین تور گردشگری در زشت ترین شهر دنیا می گذرد.

 "چارلروی" چهارمین شهر پرجمعیت بلژیک و یکی از زشت ترین شهرهای جهان بیش از یکسال است که شاهد حضور گردشگران برای دیدن خرابی ها و وضعیت نابسامان زندگی مردم در این شهر است.

یکی از جوان های ساکن این شهر درباره تور جدید می گوید:"مردم دوست ندارند به شهر ما سفر کنند، با این وجود ما گردشگران را به چارلروی دعوت می کنیم تا ببینند سیاستمداران با مالیات های ما چه می کنند؟!"

گفتنی است مقامات شهری علی رغم درآمد زایی تورهای جدید روی خوشی به جوانان نشان نمی دهند.

یکی از اولین مقاصد بازدید در این تور گردشگری منحصر به فرد ایستگاه مترویی است که هرگز مورد بهره برداری قرار نگرفته است. گفتنی است متروی این شهر که قدمت آن به دهه 60 میلادی می رسد، آخرین بودجه خود را در سال 1985 دریافت کرد و پس از آن بخش های نیمه کاره آن رها شد. متروی چارلروی 8 خط دارد و طول آن به 30 مایل می رسد.

در زشت ترین شهر دنیا 200 هزار خانواده زندگی می کنند اما بیشتر آنها با بیکاری دست به گریبان هستند. آمار بیکاری در این شهر حدود 25.5 درصد  یعنی بیش از دو برابر میانگین نرخ بیکاری در بلژیک گزارش شده است.

[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر لوس آنجلس حاکی از آن است که دو روز پیش ده ها مسیحی مصری در مقابل سفارت مصر تجمع کرده و شعارهایی علیه دین مبین اسلام، حضرت محمد (ص) و نیز دولت مصر سر دادند و پلاکاردهایی نیز در دست داشتند.

گفته می شود "تیری جونز" کشیش سرشناس دعوت کننده به قرآن سوزی نیز در میان حاضرین حضور داشت. وی آیاتی از کلام الله مجید از سوریه "انفال" از ترجمه انگلیسی قرآن کریم را تلاوت کرد و پس از آن خطاب به تجمع کنندگان گفت: همان طور شنیدید این آیات قرآن تحریک کننده و دعوت کننده به قتل و نفرت از دیگران است.

"تیری جونز" بلافاصله پس از گفتن این مطالب صفحات آن جلد از قرآن کریم را پاره پاره کرد. در همین هنگام تجمع کنندگان با کف و سوت و هلهله او را تشویق کردند. پس از این کار یکی از زنان مسیحی حاضر در محل که از تجمع کنندگان بود، صفحات پاره پاره شده قرآن کریم را زیر پای خود انداخت و آن را له کرد.

گفتنی است این تجمع کنندگان خواستار لغو ماده دو قانون اساسی مصر مبنی بر حکومت بر اساس دین مبین اسلام در مصر شدند. آنان با دادن شعار، خواستار سکولار شدن دولت مصر شدند. آنان نیروهای امنیتی مصر را به تلاش برای مسلمان کردن مسیحیان متهم کردند.

این تجمع کنندگان همچنین مخالفت شدید خود با ساخت مسجد "قرطبه" در نیویورک را اعلام کرده و آن را پایگاه اسلامی شیطانی تروریستی نامیدند. آنان در پایان تجمع خود شعار "مرگ بر اسلام"، "اسلام یک تهدید واقعی برای ما است" و "اسلام خطر است" سر دادند.

[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:32 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خواب‌آلودگی در حین برگزاری کنفرانس‌ها به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده که به خواب رفتن بشتر مدعوین یک نشست در عربستان، از تازه‌ترین نمونه‌های آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نظر می‌رسد افزایش موج خواب آلودگی در حین برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های مختلف در جهان اخیرا به حدی رسیده است که لازم است پژوهشگران تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کنند!

حتی پیشنهاد می‌شود برای این پدیده نام و عنوانی ویژه در نظر گرفته شود تا تحقیق درباره آن برای پژوهشگران آسانتر شود. به عنوان مثال نامهای زیر را می‌توان در این زمینه در نظر گرفت: «خواب کنفرانسی»، «جایی برای خوابیدن»، «خواب بهتر است یا کنفرانس» و ...

روزنامه الوطن عربستان امروز خبری از برگزاری یک نشستی در مکه مکرمه منتشر کرده که بیش از همه تصاویر آن توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

خبر حاکی از برگزاری افتتاحیه کنفرانس فقهی وهابیون در عربستان است که در آن کارشناسانی از دیگر کشورهای عربی نیز حضور داشته‌اند. این نشست در ابتدا با حضور «شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی آغاز شده و با سخنرانی «عبدالله الترکی» دبیرکل «رابطه عالم اسلامی» پیگیری می‌شود.

در ابتدای کنفرانس همانطور که در تصویر دیده می‌شود همه شرایط به طور عادی و طبیعی ادامه دارد. همه بیدار هستند و به سخنران گوش فرا می‌دهند.

اما مدتی بعد شرایط کاملا تغییر می‌کند. همانطور که دیده می‌شود برخی از حاضران در نشست در خوابی عمیق فرو می‌روند گویی که هرگز قبل از نشست وقتی برای خوابیدن نداشته‌اند.

با گذشت زمان اوضاع از این هم بدتر می‌شود و خوابی سنگین بر حاضران در نشست سایه می‌افکند. جایی که دیگر مشخص نیست سخنران برای چه کسانی در حال سخنرانی است!

بازتاب این تصاویر در پایگاه خبری روزنامه الوطن عربستان تا جایی بوده که حتی کاربران سعودی این پایگاه در قبال آن موضع گرفته‌اند. کاربری با نام «ابوهشام» خشم خود را از این مسئله در بخش نظرات این سایت با استناد به یک آیه از قرآن کریم نشان داده و می‌نویسد: «تحسبهم ایقاظا و هم رقود». به این معنا که آنان را بیدار می‌پنداری در حالی در که خواب بودند.

کاربر دیگری گفته است این تصاویر باید نامزد بهترین تصاویر سال2011 شوند. کاربری دیگر «خواب شاهانه» را به عنوان تیتر این تصاویر انتخاب کرده است.

البته در اینجا ذکر این نکته لازمست که «مستمع صاحب سخن را سر ذوق آورد»، با توجه به این حتما وضعیت سخنران این نشست در هنگام خواب حاضران باید جالب بوده باشد.

[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:31 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
"ریچارد هالبروک" سیاستمدار سرشناس 70 ساله آمریکایی که طی چند ماه اخیر به عنوان فرستاده ویژه "باراک اوباما" به افغانستان و پاکستان اعزام شده بود، لحظاتی پیش از مرگ به اطرافیان خود گفته بود: جنگ افغانستان را متوقف کنید.
"ریچارد هالبروک" فرستاده ویژه "باراک اوباما" به افغانستان و پاکستان که حدود 2 هفته پیش درگذشت، پیش از مرگ جمله‌ای را بیان کرده بود که روز گذشته توسط برخی رسانه‌های غربی فاش شد.

به گزارش برنا، روزنامه "واشنگتن پست" چاپ ایالات متحده آمریکا در مطلبی نوشت: "ریچارد هالبروک" سیاستمدار سرشناس 70 ساله آمریکایی که طی چند ماه اخیر به عنوان فرستاده ویژه "باراک اوباما" به افغانستان و پاکستان اعزام شده بود، لحظاتی پیش از مرگ به اطرافیان خود گفته بود: جنگ افغانستان را متوقف کنید.

این روزنامه در ادامه نوشت: "ریچارد هالبروک" پیش از اینکه برای انجام عمل جراحی به اتاق عمل انتقال داده شود، به اطرافیان خود از جمله پزشک پاکستانی که عمل جراحی وی را انجام داد، توصیه کرد که به گوش همگان برسانند هر چه سریع‌تر جنگ افغانستان را پایان دهند.

[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:30 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یک مخترع «ام. آی. تی» دستگاهی را اختراع کرده است که طعم خمیردندان را بر اساس تغییرات آب و هوایی تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویای «دیوید کار» مبتکر «مدیا لب» موسسه تکنولوژی ماساچوست این بود که یک روز صبح وقتی از خواب بیدار شد بدون اینکه پنجره را باز کند تنها با مسواک زدن بفهمد که وضعیت هوا چگونه است.

در این راستا دستگاهی به نام «طعم باران را می‌چشد» (Tastes Like Rain) را اختراع کرده است که طعم خمیردندان را برپایه تغییرات آب و هوایی تغییر می‌دهد.

این دستگاه که در حال حاضر تنها نمونه آزمایشی آن ساخته شده، به یک رایانه برپایه سیستم عامل «لینوکس» متصل است.

این رایانه مجهز به رایانه‌ای است که می‌تواند با استفاده از پیش بینی‌های وضعیت هوا دمای ثبت شده در روزهای گذشته را با دمای فعلی مقایسه کند.



در این تصویر، ظرف پخش کننده خمیر دندان، خمیر به رنگ آبی را خارج کرده است
که نشان می‌دهد احتمال بارش باران وجود دارد

به این ترتیب به «ظرف پخش کننده» خمیر دندان نشان می‌دهد که به چه طعم و چه رنگی از خمیردندان نیاز است.

این ظرف پخش کننده، اگر هوا سرد باشد خمیردندان با طعم نعناع، اگر هوا گرم باشد، خمیردندان با طعم دارچین و خمیر آبی رنگ اگر احتمال آمدن باران وجود داشته باشد را خارج می‌کند.

براساس گزارش Cnet، این مخترع «ام. آی. تی» اظهار داشته است که محصول نهایی می‌تواند با یک باتری ولتاژ کم و یک رایانه جنبی کوچک عمل کند

[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 9:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]











































































برچسب ها: جنگل تالش

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:58 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
"مدونا" خواننده سرشناس پاپ که در حال حاضر 52 سال سن دارد، عاشق یک جوان فرانسویی الجزایری تبارشده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، به نقل از صفحه عربی تابناک، گفته می شود این جوان مسلمان الجزایری 24 ساله "ابراهیم زیبات" نام دارد و 28 سال از خانم مادونا کوچک تر است.

بنابر این گزارش، خبر عاشق شدن خانم مدونا انتشار گسترده ای در رسانه های مختلف جهان و به ویژه انگلیس داشته و آنان نوشتند: برای اولین بار بود که خانم مدونا با لباس های پوشیده و غیر عریان مشاهده شد. به نظر می رسد وی این لباس ها را به درخواست "ابراهیم زیبات" که یک جوان مسلمان است، پوشیده باشد.

گفتنی است مادونا دارای افکار و عقایدی کابالایی(وابسته به صهیونیسم) است.

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
مسئولان موزه‌ای در آمریکا یک‌پیام به رمز نوشته‌شده در زمان جنگ داخلی این کشور را بعد از 147سال، رمزگشایی کردند.

این نامه که در 4 جولای سال 1863 نوشته شده است در یک بطری پیدا شد و مسئولان موزه با استفاده از کمک تعدادی از ماموران اطلاعاتی توانسته‌اند رمز آن را کشف کنند.

مسئولان این موزه می‌گویند مدت‌ها کنجکاو بوده‌اند تا از متن این پیام سر دربیاورند.هرچند متن نامه فقط اعلام کمبود نیرو از سوی یک‌فرمانده به مقام‌های ارتش بوده است اما آنها از کارشان راضی هستند.

جنگ داخلی آمریکا سال 1861 بین ایالت‌های شمالی به رهبری آبراهام لینکلن و 11 ایالت جنوبی به فرمانروایی جفرسون دیویس رخ داد و طی 4سال باعث کشته‌شدن صدها نفر شد.

[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:53 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 1616121