سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
با 9 میلیارد تومانی حقوق و وامی که 16 مدیر دولتی سال گذشته دریافت کردند، می شد حق مسکن 490 هزار کارگر را دو برابر افزایش داد و یا یارانه 200 هزار خانوار ایرانی را پرداخت کرد.
به گزارش تسنیم، این روزها خبر دریافت حقوق های نجومی توسط برخی مدیران در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد و تا کنون شاهد برکناری دو تن از مدیرانی که حقوق چند ده میلیونی گرفتند، بودیم که مدیر عامل بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه بودند.
مهمترین نقدی که بر دریافت حقوق های نجومی می شود این است که در شرایط رکود اقتصادی و وضعیت بد اقتصاد و افت رفاه مردم و دریافت حقوق های حداقلی توسط اکثریت قاطع کارگران و کارمندان دولت، اخذ این حقوق های چند ده میلیونی توسط برخی مدیران هیچ توجیهی ندارد و موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دولت می شود.
با یک حساب سرانگشتی از مجموع دریافتی فیش های حقوقی که تاکنون از برخی مدیران دولتی منتشر شده، بالغ بر 9 میلیارد تومان طی سال گذشته به 16 نفر پرداخت شده است که شامل هشت مدیر ارشد بیمه مرکزی، 5 مدیر عالی صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک رفاه و دو مدیر ارشد بانک تجارت بودند.
مجموع حقوق دریافتی 8 مدیر بیمه مرکزی 350 میلیون تومان بود که به همراه 4 فقره وام 450 میلیون تومانی بالغ بر دو میلیارد و 150 میلیون تومان می شود.
5 مدیر ارشد صندوق توسعه ملی در سال گذشته در مجموع 1.5 میلیارد تومان حقوق و 2.5 میلیارد تومان وام گرفتند. مدیرعامل بانک رفاه هم به تنهایی در سال گذشته 520 میلیون تومان دریافتی داشته و دو مدیر عالی بانک تجارت هم 1 میلیارد و 300 میلیون تومان حقوق و یک میلیارد تومان وام گرفتند.
دریافت 9 میلیارد تومان حقوق توسط 16 نفر در سال گذشته در حالی است که دولت بیش از دو سال در مقابل افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران مقاومت کرده و با این بهانه که این پول انتظار تورمی ایجاد می کند، با این مصوبه مخالفت کرده است.
همچنین پرداخت یارانه 45500 تومانی هم در این دولت مکرر مورد انتقاد قرار گرفته و برای پرداخت این مبلغ ناچیز که البته برای قشر محروم کشور مبلغ درخور توجهی است، انواع و اقسام منت ها گذاشته شده است.
وام 10 میلیون تومانی ازدواج هم که در حال تبدیل شدن به آرزوی دست نیافتنی برای جوانان دم بخت است، هر روز با یک مانع تراشی مواجه می شود.
تنها با این 9 میلیارد تومان می شد حق مسکن 490 هزار کارگر را دو برابر افزایش داد، یا یارانه 200 هزار نفر را پرداخت کرد و به 1000 جوان وام ازدواج 10 میلیون تومانی داد.

[ شنبه 95/4/5 ] [ 5:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 1616128