سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
سید احسان ساکبی، بینده تابناک از اهواز در پیامی نوشت:

این تصویر فیلتر تصفیه آب های خانگی در اهواز است، یعنی آب شربی که وارد خانه ها می شه، یکبار دیگر توسط دستگاه های تصفیه آب های خانگی تصفیه میشه!

این دستگاه های تصفیه آب دارای 6 مرحله شامل: گندزدایی، بوگیری، شیرین سازی، گل و لای گیری و... است.

متوسط قیمت این دستگاه دویست هزار تومان می باشد.

چرا استانی به این بزرگی و جمعیت و دارای بیشترین تولید ثروت در کشور، باید دارای همچین آب شربی باشه؟

باز هم می خوان سد سازی کنند؟ باز هم می خوان آب رودخانه کارون انتقال بدن؟

باز هم ....؟

با تشکر از تابناک


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 9:7 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
من همه گواهینامه‌های رانندگی کشور اعم از سبک، سنگین، درون شهری، برون شهری، ماشین‌آلات کشاورزی، معدنی، عمرانی و صنعتی را دارم. 15 عنوان گواهینامه من شامل گواهینامه‌های دوچرخه، موتور سیکلت، پایه2، پایه یک، بین‌المللی، جرثقیل، لودر، گریدر، بولدوزر، دامپر، تراکتور، کمباین، بیل مکانیکی، غلتک و لیفتراک می‌شود.
تهران امروز نوشت:

«اگر گواهینامه‌هایم را به هم بچسبانم از قدم بلندتر می‌شود»؛ این بخشی از صحبت‌های سیدکاظم شریفی، مرد 52 ساله‌ای است که از 12-13 سالگی عاشق رانندگی و گواهینامه گرفتن می‌شود. از 13 سالگی تا 18 سالگی که سن و سالش به مرز قانونی شدن می‌رسد، می‌افتد دنبال گواهینامه گرفتن و تا همین دو سال پیش هر سال دنبال گواهینامه جدیدی بوده و بالاخره در 50 سالگی پانزدهمین گواهینامه‌اش را می‌گیرد.

اهل خمین است و بازنشسته سازمان بهزیستی. آنقدر در این سال‌ها گواهینامه گرفته که دیگر هیچ گواهینامه رانندگی وجود ندارد که او نگرفته باشد. گفت‌وگوی خواندنی تهران‌امروز با سلطان بی‌چون و چرای گواهینامه در ایران پر از نکته‌های بامزه‌ای است که علاقه این مرد به رانندگی را نشان می‌دهند.

 گواهینامه‌های چه خودروهایی را دارید؟
من همه گواهینامه‌های رانندگی کشور اعم از سبک، سنگین، درون شهری، برون شهری، ماشین‌آلات کشاورزی، معدنی، عمرانی و صنعتی را دارم. 15 عنوان گواهینامه من شامل گواهینامه‌های دوچرخه، موتور سیکلت، پایه2، پایه یک، بین‌المللی، جرثقیل، لودر، گریدر، بولدوزر، دامپر، تراکتور، کمباین، بیل مکانیکی، غلتک و لیفتراک می‌شود.

اولین گواهینامه را کی گرفتید؟
اولین گواهینامه را در سن 13 سالگی گرفتم که مربوط به دوچرخه بود.

آخرین گواهینامه‌ای که گرفتید کی بود؟
آخرین گواهینامه‌‌هایم را سال 88 گرفتم و برای ماشین‌های گریدر و دامپر بود.

گرفتن کدام گواهینامه از بقیه سخت‌تر بود؟
به نظرم پایه یک سخت‌تر بود. 24 سال پیش یعنی سال 66 این گواهینامه را گرفتم. امتحان جرثقیل از همه امتحان‌ها سخت‌تر بود. چهار بار رد شدم. آیتم‌های خاصی دارد. مثلا می‌گویند این بار را از زمین بلند کن و بدون اینکه تعادلش به هم بخورد بگذار کنار جرثقیل. بعد باید در یک زاویه خاصی همان بار را جابه‌جا کرد. اگر این زاویه‌ها یا محل فرود آمدن بار به‌هم بخورد، رد می‌کنند. باید طوری با لیدرها تنظیم کنی که قشنگ سر جای خودش قرار بگیرد.

برای گرفتن و آشنایی با این ماشین‌های عجیب و غریب کجا آموزش می‌دید؟
در ایران جای خاصی برای آموزش وجود ندارد. معمولا جلوی ساختمانی یا جایی، ماشینی را پیدا می‌کردم و پولی به صاحبش می‌دادم و خواهش می‌کردم که ماشینش را چند ساعتی به من قرض بدهد. کمپرسی و بولدوزر و هر کدام از این ماشین‌ها را با سختی پیدا کردم. روزهای امتحان در شهرک آزمایش هم مشکلات زیادی داشتم و هیچ امکاناتی نداشتم. باید برای جناب سرهنگ آژانسی می‌گرفتم و آنها را می‌بردم جایی که ماشین سنگینی باشد تا با کلی دردسر امتحان بگیرند. پراید و پیکان هم نیست که راحت باشد. با شرایط خاصی که من و سرهنگ داشتیم با استرس خاصی امتحان می‌دادم. دفعه اول معمولا قبول نمی‌شدم. در ماشین‌های سنگین در آیتم‌های اولیه رد می‌شدم. بعد از تمرین‌های مداومی که انجام دادم. در سرما و گرما و در خیابان و بیابان سخت تمرین می‌کردم.

چرا این همه گواهینامه گرفتید؟
از بچگی به رانندگی علاقه داشتم و از همان 12-13 سالگی افتادم دنبال گواهینامه گرفتن. به مرور زمان گواهینامه پایه 2 را گرفتم، بعد موتور. آنجا در ذهنم جرقه‌ای زده شد که تا آخر قضیه بروم و ته آن را دربیاورم. برای همین انگیزه‌ای پیدا کردم برای ثبت‌نام گرفتن گواهینامه‌های ویژه.

از پیگیری 37 ساله برای گرفتن این همه گواهینامه، خسته نشده‌اید؟

بعضی‌ها می‌گفتند که این گواهینامه‌ها را می‌خواهی چه کار اما خیلی‌ها هم که می‌فهمیدند که من در این کار همتایی ندارم انرژی مضاعفی به من می‌دادند و تشویقم می‌کردند.

برای ثبت این رکورد در جهان هم اقدامی کرده‌اید؟
مدارکم را به صورت PDF برای گینس فرستادم و مکاتبه‌هایم کمتر از یک ماه نتیجه داد و از من تقدیر و تشکر کردند. اگر ایران حمایت کند، یکسری کارهای عملی باید انجام بدهم و مدارک را تحویل بدهم تا این رکورد ثبت جهانی شود. وزارت خارجه ایران هم این موضوع را تایید کرده است. البته هزینه‌هایی هم دارد که نهادهای دولتی باید حمایت کنند. راهنمایی و رانندگی هم گفته ما فقط می‌توانیم مدارک را تایید کنیم.

چندتا از این گواهینامه‌ها را استفاده می‌کنید؟
قبلا تقریبا از همه گواهینامه‌ها استفاده می‌کردم اما الان دیگر استفاده نمی‌کنم. از دوچرخه شروع می‌شد که با آن می‌رفتم مدرسه و سرکار که برای سال 52 بود. الان سن و سالم کمی بالا رفته و به‌خاطر بازنشستگی و کم حوصلگی کمی این کار را کنار گذاشته‌ام.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 2:4 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
بازار گرم ثبت نام عمره مفرده و توقف آن پس از ثبت نام فعلی بسیاری از مردم را به تکاپو واداشته است تا به هر قیمتی از این ثبت نام عقب نمانند.

به گزارش خبرگزاری ابنا، بانک‌های عامل ثبت نام نیز برای عقب نماندن از کسب سود و درآمد به اعطای وام با سودهای بالا روی آورده‌اند.

از آنجا که وام‌های اعطایی از سوی بانک‌ها با استناد به عقد جعاله انجام می‌شود، درحالی که بانک‌ها در قبال دریافت این سود 14 درصدی خدمتی انجام نمی‌دهند، جمعی از مراجع تقلید این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده‌اند.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 2:3 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
عامل قتل دکتر «غلامرضا سرابی» متخصص قلب و عروق بامداد امروز در میدان هفت‌حوض نارمک تهران و در ملأ عام به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش «نسیم آنلاین» حکم شرعی قصاص قاتل دکتر سرابی، پس از قرائت از سوی سرپرست دادسرای جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان در ملاء عام اجرا شد.

مرحوم دکتر سرابی متخصص قلب و عروق حدود ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه 31 شهریور ماه سال 89، در مقابل مطب خود در حوالی نارمک از سوی سجاد متهم ردیف اول و علی متهم ردیف دوم از ناحیه پهلوی چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

وی پس از این سو قصد با کمک مردم و اورژانس تهران به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شد و توسط یک تیم جراحی مورد عمل قرار گرفت اما به دلیل وخامت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

پس از دستگیری متهمان این پرونده، سجاد عامل اصلی قتل دکتر سرابی با رای شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و تایید شعبه 20 دیوان عالی کشور به حکم قصاص به اتهام قتل عمد و علیه متهم ردیف دوم به تحمل 10 سال حبس ( 5 سال تعلیقی) محکوم شد.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 2:3 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
با توضیحاتی که از رئیس بانک مرکزی و بانک صادرات و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مجلس شنیدم این احساس را دارم که دولت فعلی بیشترین ضربه را به مفهوم عدالت وارد کرده است/احمدی نژاد همان احمدی نژاد است. این اصولگرایان هستند که موضع خود را تغییر داده اند و این برای آن است که در آستانه انتخابات بگویند ما با احمدی نژاد هم کاسه نیستیم.
سرویس مجلس"تابناک"- اگر عدالت تنها به معنای هدفمند کردن یارانه ها به شیوه کنونی باشد که این کار توزیع توانمندی های اجتماعی نیست بلکه تنها توزیع پول و امکانات کشور در بین مردم است و این مردم ما و کشور ما را به عدالت نخواهد رساند.

مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توضیحاتی که از رئیس بانک مرکزی و بانک صادرات و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مجلس شنیدم این احساس را دارم که دولت فعلی بیشترین ضربه را به مفهوم عدالت وارد کرده است. وقتی می شنوید فردی از گاوداری شروع کرده  و با سرمایه اولیه 20میلیارد تومانی از سال 85 ، در این مدت 28 شرکت به ثبت رسانده و سرمایه خود را تا اندازه ای افزیش داده که مسئولین بانکی را مجاب شده اند که به وی مجوز تاسیس بانک بدهند و اینکه نامه های وی ظرف یک روز در سیستم بانکی پاسخ داده می شود،‌مشخص است که این فرد بدون حمایت مسئولان به هیچ عنوان نمی توانسته چنین کارهایی انجام دهد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بگوییم این اختلاس بزرگترین رسوایی سیستم بانکی و بزرگترین اخلال در امور اقتصادی  و بزرگترین فساد مالی است، بیراه نگفته ایم. در زمان آقای هاشمی که فاضل خداداد با اختلاس 123میلیارد تومان اعدام شد، گفته می شد طول هزار تومانی های آن فراتر از جاده تهران تا مشهد است، اما به گمانم اگر بخواهند این 3 هزار میلیارد تومان را بچینند باید دور کره زمین را دور زد. این رقم اختلاسی نجومی است و هرچه بخواهند فرافکنی کنند و بگویند قبلا می دانسته ایم دردی را دوا نمی کند. مشخص شده است که از طرف سازمان بازرسی کل کشور نیز تذکراتی در این مورد داده شده است و این آقایان توجه نکرده اند و در افکار عمومی اینگونه القا می شود که یک جریان سیاسی خارج از دولت پشت پرده این ماجراست، ولی مشخص است که این جریان سیاسی نیست بلکه حمایت جریانی از درون دولت از این فساد مالی بوده که چنین وضعیتی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد:  اگر مسئولین ذی ربط به افکار عمومی احترام بگذارند حتما باید استعفا دهند و این حداقل کاری است که باید انجام شود . کسانی که از این جریان حمایت و پشتیبانی کرده و زمینه این فساد را ایجاد نموده اند، باید بازخواست شوند. مجلس می توانمست بهتر از اینها به موضوع رسیدگی کند  و کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد. باید مشخص شود که چه کسانی با این موضوع ارتباط داشته اند. کلی گویی نمی تواند چاره کار باشد.

کواکبیان تاکید کرد: بیش از جنبه اقتصادی عدالت، جنبه سیاسی و اجتماعی آن دارای اهمیت است. در همین مفهوم عدالت اقتصادی که آقایان مدعی آن بوده اند بیشترین ضربه به کشور وارد شده و شکاف های عمیق اقتصادی در کشور شکل گرفته است. دولت نهم و در ادامه دولت دهم تنها کاری که در راستای عدالت کرده است، سر دادن شعارهای انتخاباتی و افزایش سطح انتظارات عمومی است. به طور مثال بدون هیچگونه اراده‌ای و برنامه‌ای وعده می‌دهند دوو نیم میلیون شغل در ظرف یکسال ایجاد کنند ولی در عمل حتی یک قدم هم برای تحقق این وعده برداشته نمی‌شود. ما هم این را از خدا می خواهیم که بتوان در طول یک سال 2.5 میلیون شغل ایجاد کرد ولی همه می دانند که این رقم تحقق پیدا نمی کند و روز به روز نیز بر تعداد بیکاران جامعه افزوده می شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علکرد ضعیف دولت در بعد اقتصادی، افزود: آمار رسمی تورم 18 درصد است در حالی که رقم واقعی آن چیزی بیشتر از این‌هاست. وضعیت سیستم بانکی باعث اعتماد زدایی از مردم شده و این صدمه‌ای که به زیرساختهای اعتماد عمومی وارد شده خسارتی به مراتب سنگین تر از از مبلغی است که از خزانه به تاراج رفته است.

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه  نباید افرادی را که این اعتماد را سلب کرده اند، بخشیده شوند، تاکید کرد: عدالت اقتصادی نه تنها به مفهوم واقعی آن تحقق نیافته است، بلکه از شاخص های عدالت اقتصادی نیز فاصله بیشتری گرفته ایم. نکته ای که در این جریان مشخص شد این موضوع است که آقایان اگر بخواهند برای کسی کاری انجام دهند از هیچ کاری مضایقه نمی کنند به عنوان مثال اگر بخواهند، فردی را در مناقصه ای برنده کنند، ابتدا شرکتی با موضوع مناقصه را به نامش ثبت می کنند و سپس در یک مزایده صوری وی را برنده می کنند و بعد وام کلانی را نیز در اختیار وی قرار می دهند. که متاسفانه تمامی این زد بندها در دولتی انجام می‌شود که ادعای عدالت‌محوری دارد. اگر مفهوم این کار عدالت است پس باید در واژه این لغت تجدید نظر کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره به تخلفات متعدد دولت و مماشات مجلس، در پاسخ به این سوال که با این روند چه انتظاری است که مردم در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند، گفت: در این ماجرای کی بود، کی بود، من نبودم، مجلس نیز بی تقصیر نیست. مجلس اگر نظارت های لازم را از سالهای گذشته اعمال می کرد دچار چنین مفسده ای نمی شدیم . لذا مجلس نیز باید خود را توبیخ کند. مجلس باید پاسخگو باشد که چرا سهل انگاری کرده است و الان نیز سهل انگاری ها ادامه دارد و مماشات می کنند.

کواکبیان گفت: مجلس اگر هم نمی خواهد کاری کند، سوال نمایندگان را به جریان بگذارد. بارها تذکر کتبی و شفاهی داده ام. چه باید به هیئت رئیسه گفت؟ قانون می گوید که اگر تعداد مشخصی از نمایندگان سوالی داشته باشند باید آن سوال به جریان بیفتد. اما آقایان باز هم مماشات می کنند. مجلس نیز در وقوع این امر مقصر است و برای بازسازی اعتماد عمومی باید تلاش وافری داشته باشیم.

این عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به این موضوع که جریان اصولگرا بارها از اقدامات دولت پشتیبانی کرده و اینکه در ارتباط با این موضوع چه جوابی می تواند برای مردم داشته باشد، گفت: اصولگرایی آقای احمدی نژاد باید بر مبنای اصول سنجیده شود. به صرف اینکه فردی بگوید اصلاح طلب و یا اصولگراست، نمی توان گفته وی را پذیرفت و یا اینکه به صرف گفتن دیگران نمی توان فردی را اصلاح طلب و یا اصولگرا دانست. در بحث سرپیچی از اصول تنها این نیست که موضوع 12 روز دور کاری هویت وی را مشخص کرده باشد. بنده سال 87 در یکی از تذکرات خود گفتم، معاون رئیس جمهوری که می رود در مجلس رقص زنان ترکیه می نشیند و فرقی هم برای وی ندارد، ‌این رفتار با اصول جور در نمی آید. خیلی از کسانی که الان می گویند احمدی نژاد اصولگرا نیست، من را توبیخ کردند که چرا به رئیس جمهور تذکر می‌دهم و می گفتند که این موضوع چه ارتباطی به رئیس جمهور دارد. احمدی نژاد همان احمدی نژاد است. این اصولگرایان هستند که موضع خود را تغییر داده اند و این برای آن است که در آستانه انتخابات بگویند ما با احمدی نژاد هم کاسه نیستیم.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
رییس‌جمهور کشورمان در مسیر سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نواکشوت ، پایتخت موریتانی شد.

به گزارش ایسنا هواپیمای دکتر محمود احمدی‌نژاد و هیات ایرانی برای سوخت گیری در فرودگاه نواکشوت توقف کرد.

احمدی‌نژاد هنگام ورود به موریتانی مورد استقبال وزیر خارجی، وزیر کشور ، وزیر راه و ترابری و سفیر کشورمان در موریتانی قرار گرفت.

رییس‌جمهور بعد از توقف سه ساعته در این کشور به سمت نیویورک حرکت می‌کند.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 8:53 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

 

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا میان وی با مقام معظم رهبری اختلاف نظری وجود دارد، گفت: در دنیا نمی‌توان دو نفر را پیدا کرد که مانند یکدیگر فکر کنند اما در ایران قوانین بسیار شفاف بوده و حد و مرزها در آن مشخص است و ما نیز طبق قانون عمل می‌کنیم.
رییس‌جمهور با بیان این‌که ایران و آمریکا می‌توانند در بسیاری از امور از جمله ایجاد امنیت در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر، ‌خلع سلاح اتمی در جهان و اصلاح اقتصاد جهانی با یکدیگر همکاری داشته باشند، مشروط بر این‌که دولت آمریکا بپذیرد علیه ملت ایران و دیگر ملت‌ها اقدامی انجام ندهد، گفت: متاسفانه سیاست‌های دولت آمریکا سیاست‌های خصمانه‌ای علیه ملت‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی و ادعاهای تازه‌ای که درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای مطرح شده، گفت: این موضوع تازه‌ای برای ایران نیست و این‌ها همه ادعاهایی است که دولت آمریکا در اختیار آژانس قرار داده است و اگر آژانس بخواهد قانون را رعایت کند نباید به این ادعاها اهمیتی بدهد چرا که طبق مقررات آژانس هیچ دولت عضوی نباید علیه دولتی دیگر ادعایی داشته باشد.

وی ادامه داد: آژانس از جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع هسته‌ای 6 سوال اساسی داشت که ما به همه آن‌ها پاسخ دادیم و نسبت به پاسخ‌ها از آژانس تاییدیه دریافت کردیم، اما امروز دولت آمریکا ادعاهای تازه‌ای را علیه ایران مطرح می‌کند که در این راستا آژانس نباید به گونه‌ای عمل کند که خود را مامور دولت آمریکا نشان دهد؛ بلکه باید استقلال خود را حفظ کند تا از درجه اعتبار ساقط نشود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان و مردم در واشنگتن و آمریکا بر این عقیده هستند که ایران نیازی به تولید این مقدار سوخت هسته‌ای ندارد مگر اینکه بخواهد سلاح اتمی داشته باشد، گفت: تصور می‌کنم این ادعای سیاست‌مداران در آمریکا و واشنگتن است چرا که مردم آمریکا با ایران مشکلی ندارند و ملت ایران نیز با ملت آمریکا مشکلی ندارد،‌ این ادعاها توسط چند سیاستمدار آمریکایی مطرح می‌شود. تنها نیروگاه بوشهر سالانه سی تن مواد غنی شده لازم دارد و این در حالی است که تولید ما هنوز در حد سه تن در سال است، بنابراین باید بیشتر تولید کنیم.

رییس‌جمهور اظهار کرد: سالانه بیش از 800 هزار نفر در ایران دارو مصرف می‌کنند که رآکتورهای موجود باید داروهای مورد نیاز را برای آنها تامین کند. ضمن اینکه ما سی و دو نیروگاه اتمی برای تولید 20 هزار مگاوات برق نیاز داریم که تنها یکی از آنها راه اندازی شده و مابقی در دست مطالعه و برنامه ریزی است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چرا تاسیسات هسته‌ای ایران در زیرزمین قرار دارد، گفت: تاسیسات تولید سوخت در همه جای دنیا در شرایط امن و ایمن ایجاد می‌شود و این ایمنی برای مراقبت از نیروی انسانی است و البته تاسیسات اتمی باید از حمله هوایی در امان باشد که در این راستا تجهیزات نطنز و فردو در زیرزمین احداث شده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: تجهیزات غنی سازی جمهوری اسلامی ایران در نطنز و فردو زیر نظر بازرسان آژانس است و دوربین‌های آنها به صورت شبانه‌روزی در آنجا مشغول به کار هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به خاطر تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران میزان غنی سازی اورانیوم را تغییر دهد، گفت: ما برای استفاده در نیروگاه‌ها به سوخت 3.5 درصد نیاز داریم که در حال تولید آن هستیم، همچنین برای استفاده رآکتور تهران هم سوخت 20 درصد می‌خواهیم که آن را نیز تولید می‌کنیم البته ما علاقه‌ای به تولید سوخت با غنای 20 درصد نداشتیم اما به لحاظ اینکه کشورهایی که طبق قانون موظف بودند این سوخت را به ما بدهند برای در اختیار گذاشتن آن شرط گذاشتند تا جایی که ما مطمئن شدیم دیگر علاقه‌ای ندارند این سوخت را به ایران بفروشند مجبور شدیم خودمان در جهت تولید آن اقدام کنیم و اگر همین امروز هم این سوخت را در اختیار ما قرار بدهند ما دیگر سوخت با غنای 20 درصد تولید نمی‌کنیم چرا که ما نمی‌خواهیم یک تولید کننده سوخت با غنای 20 درصد باشیم اما به لحاظ اینکه کشورهای اروپایی و آمریکا به وظیفه خود عمل نکردند مجبور به سرمایه‌گذاری در این زمینه شدیم.

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید برای رفع تحریم‌ها همکاری خود را با آژانس بیشتر کنید، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تحریم‌ها هیچ اهمیتی قائل نیست و همکاری ما با آژانس نیز برای استفاده صلح آمیز همه ملت‌ها از انرژی و برای دفاع از حق ملت ایران است و این در حالیست که تحریم‌ها در ایران تبدیل به انرژی مثبت در جهت خودکفایی شد و امروز آنهایی که ایران را تحریم کردند دچار بحران اقتصادی شدند چرا که در دوره تجارت آزاد خود را از اقتصاد بزرگ ایران محروم کردند. تجربه نشان داده هر کشوری با ایران همکاری کرده سود برده و کسانی هم که همکاری خود را قطع کردند ضرر نموده‌اند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این ادعا که در آمریکا و غرب هیچ کس باور نمی‌کند که تولید این مقدار اورانیوم غنی سازی شده در ایران فقط برای تولید برق باشد بدون اینکه برنامه هسته‌ای نظامی وجود داشته باشد، گفت: ملت ایران اگر بخواهد بمب اتم بسازد شجاعت اعلام آن را هم دارد و از کسی نمی‌ترسد اما زمانی که تاکید می‌کند که بمب اتم نمی‌سازد حتماً به دنبال آن نیست، چرا که اصولا به آن اعتقادی نداشته و معتقد است که بمب اتم هیچ سودی برای آن‌هایی که آن را در اختیار دارند نداشته و آنها با بمب نتوانستند مشکلات اقتصادی و سیاسی بین المللی خود را حل کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه بمب اتم نتوانست شوروی را از فروپاشی نجات دهد و موجب پیروزی آمریکا در عراق و افغانستان و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و لبنان شود، تصریح کرد: امروز بمب اتم نه تنها دیگر کارایی ندارد بلکه فقط برای کشورهایی که دارای سلاح هسته‌ای هستند زحمت و هزینه درپی دارد. دولت آمریکا سالانه هزینه‌های بسیاری را برای نگهداری از بمب‌های اتم خود متحمل می‌شود که اگر آنها را برای بهداشت و اشتغال مردم هزینه کند، مشکلات این کشور برطرف خواهد شد امروزه تنها عقب افتادگان سیاسی و فرهنگی به دنبال سلاح و بمب اتمی هستند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: دولت آمریکا هیچ گاه با ملت ایران دوست نبوده است بلکه یک دوره طولانی از یک دیکتاتوری علیه ملت ایران حمایت کرد و بعد از رفتن شاه از این کشور نیز همواره علیه ملت ایران بوده است و طرح این موضوعات نیز تنها یک بهانه تراشی است که از سوی این دولت علیه ملت ایران انجام می‌شود.

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا ایران و آمریکا می‌توانند در موضوعاتی مانند موضوع افغانستان با یکدیگر همکاری داشته باشند، گفت: در بسیاری از امور می‌توان با یکدیگر همکاری کرد مشروط بر اینکه دولت آمریکا بپذیرد علیه ملت ایران و دیگر ملت‌ها اقدامی انجام ندهد. ما می‌توانیم برای ایجاد امنیت در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر، ‌خلع سلاح اتمی در جهان و اصلاح اقتصاد جهانی همکاری داشته باشیم اما متاسفانه سیاست‌های دولت آمریکا سیاست‌های خصمانه‌ای علیه ملت‌ها است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر علت دشمنی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی و محکوم کردن همواره این رژیم توسط مسئولان کشورمان در سخنان خود گفت: اگر کسی اشغالگری، ترور، تجاوز و کشتار را محکوم کند به معنای آن است که سخنان تحریک آمیزی انجام داده و آیا رژیم صهیونیستی جز این کار را انجام می‌دهد؟ رژیم صهیونیستی خانه‌های مردم را در وطن خودشان بر سر آنها خراب می‌کند و با به راه انداختن چندین جنگ بزرگ و انجام ترور دائما ملت‌ها و از جمله ملت ایران را تهدید می‌کند. این سوال مطرح است که چرا دولت‌های آمریکا و متحدین او با وجود اینکه 10 هزار کیلومتر دور از فلسطین هستند به طور مطلق از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند در حالی که همه ملت‌های منطقه مخالف این رژیم هستند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی یک حزب مخوفی است که در پشت صحنه جنگ جهانی اول و دوم قرار دارد و هر جا در دنیا جنگی رخ می‌دهد این رژیم در آن نقش دارد.

احمدی‌نژاد به رفراندوم صوری که در آمریکا اتفاق افتاد و در آن عنوان شد که 300 میلیون نفر از مردم آمریکا موافق کمک به رژیم صهیونیستی هستند اشاره کرد و با بیان اینکه این اقدام موجب شد چهره آمریکا و مردم آمریکا در دنیا خراب شود، گفت: هرگز نمی‌توان پذیرفت که واقعا 300 میلیون نفر از مردم آمریکا صهیونیست بوده و موافق کمک به این رژیم هستند بلکه باید یک رفراندوم حقیقی در آمریکا برگزار شده تا معلوم شود آیا مردم آمریکا موافق هستند که مالیات، ثروت و حیثیتشان خرج آدمکش‌های صهیونیستی شود یا خیر؟

رییس‌جمهور تاکید کرد: ما با آدمکشی، ترور، تجاوز و اشغالگری مخالفیم و اگر کسی این‌ها را به رسمیت بشناسد به معنای آن است که امنیت جهان را به خطر انداخته است.

احمدی‌نژاد در خصوص به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی نیز خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد چرا که این اتفاق حداقل و نقطه آغاز و مقدمه آزادی تمام سرزمین فلسطینی است. دولت فلسطین از گذشته وجود داشته و اشغالگران و حامیان آن‌ها این سرزمین را بر هم زدند و هر زمانی که از این سرزمین بروند مشکل برطرف خواهد شد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی از بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته است، با بیان این‌که ما امیدواریم همه ملت‌ها آزادانه و در سایه صلح، آرامش و دوستی زندگی کنند، گفت: ملت ایران پرچمدار این اندیشه است و ما این آرزو را برای همه ملت‌های دنیا به خصوص برای ملت‌های اروپایی و آمریکایی داریم. چرا که معتقدیم مردم این کشورها شرایط سختی را به خاطر اشتباهات حاکمانشان باید تحمل کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که مردم اروپا و آمریکا هیچ نقشی در بحران‌های اقتصادی ندارند بلکه یک عده قلیلی سرمایه‌دار با غارت ثروت‌ها این بحران را بوجود آوردند، گفت: مردمی که نقشی در این بحران نداشتند باید هزینه آن را بپردازند که ظلم بزرگی است و این در حالی است که وقتی در لندن و پاریس مردم نسبت به این سیاست‌ها اعتراض می‌کنند سرکوب می‌شوند و صحنه‌های بسیار زشتی به وجود می‌آید.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد: همه ملت‌ها به آزادی حقیقی رسیده و از عدالت برخوردار باشند؛ البته ملت ایران هم تا ساختن جامعه ایده آل راه طولانی در پیش دارد اما به سرعت در این راه در حال تلاش است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت دو نفر از اتباع آمریکایی در ایران گفت: سال گذشته در یک اقدام انسانی و یک طرفه یکی از این سه نفر آزاد شد و در تلاش هستیم که این دو نفر نیز در چند روز آینده آزاد شوند که البته این هم یک اقدام یک طرفه از سوی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا نفوذ ایران در عراق پس از عقب نشینی و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور افزایش خواهد یافت، گفت: ما معتقدیم که اگر آمریکایی‌ها از این کشور خارج شوند اوضاع برای دولت و مردم این کشور بهتر خواهد شد. ما هیچ گاه به دنبال نفوذ در هیچ کشوری نیستیم و این ادبیات در رابطه دوجانبه ملت‌ها ادبیات غلطی است. همه ملت‌ها محترم بوده و حق انتخاب دارند، به ویژه آنکه میان ایران و عراق یک رابطه ویژه و دوستانه‌ای برقرار است چرا که ما متعلق به یک حوزه فرهنگی هستیم و ملت‌های دو کشور با یکدیگر بسیار صمیمی هستند و این رابطه صمیمانه میان دولت، مجلس و گروه‌های سیاسی عراق با ایران نیز وجود دارد. نه عراقی‌ها به دنبال نفوذ در ایران و نه ایرانی‌ها به دنبال نفوذ در عراق هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این ادعای خبرنگار واشنگتن پست که بسیاری از مردم آمریکا فکر می‌کنند جورج بوش در حقیقت با سرنگونی صدام عراق را به ایران تحویل داد و باعث شد نفوذ ایران در این کشور رو به گسترش برود، گفت: آیا واقعا آقای بوش می‌خواست که یک دولت شیعی در عراق حاکم بشود؟ هرگز! مشخص است خارج از اراده وی در عراق اتفاقاتی افتاده است و مردم، دولت منتخب خود را به روی کار آوردند که این در نقطه مقابل خواسته رییس‌جمهور سابق آمریکا بود. روابط ایران و عراق با این ادبیات قابل تعریف نیست چرا که رییس جمهور سابق آمریکا اهداف خاصی را برای حمله به عراق دنبال می‌کرد اما به نتیجه نرسید و در واقع ملت عراق بر اراده آقای بوش غلبه کرد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما از رفتن صدام خوشحال هستیم چرا که او دشمن ملت‌های منطقه بود و دستورات آمریکایی را در منطقه اجرا می‌کرد، گفت: ما معتقدیم اگر رییس جمهور سابق آمریکا بعد از سقوط صدام بلافاصله کشور عراق را ترک می‌کرد، امروز حتما شرایط بهتری در این کشور حاکم بود و علاوه بر اینکه مردم عراق از آمریکا تشکر می‌کردند ما نیز این اقدام را به عنوان یک کار مثبت تلقی می‌کردیم اما هنگامی که رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد در عراق بماند آن وقت مفهوم هجوم او به عراق تغییر کرد و دیگر کسی برداشت نیت دوستانه را نداشت.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که سوریه از چه میزان اهمیت برای ایران برخوردار است و اوضاع در این کشور چه طور ارزیابی می‌شود، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران همه ملت‌ها و همه جای دنیا و هر کجا که انسانی زندگی می‌کند اهمیت دارد. برای ما لبنان،‌ ترکیه، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و تمامی کشورهای منطقه دارای اهمیت هستند و البته سوریه در خط مقدم مقاومت است و ما همواره کمک می‌کنیم تا مسائل دولت‌ها و ملت‌ها با تفاهم حل شود.

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از رییس جمهور سوریه مبنی بر اعمال اصلاحات در این کشور داشتید، تصریح کرد: ما معتقدیم که اصلاحات باید در همه جا از جمله اروپا و آمریکا انجام شده و عدالت در این کشورها حاکم شود چرا که هنوز در هیچ کجا عدالت به طور کامل حاکم نیست و همه جا نیاز به اصلاحات دارد اما مهم روش اصلاحات است که البته رییس جمهور سوریه نیز اعلام کرده که می‌خواهد در این کشور اصلاحاتی انجام دهد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه چگونگی انجام این اصلاحات بستگی به دولت و ملت سوریه دارد و مهم این است که هیچ کس از جمله غربی‌ها و ناتو دخالتی در این موضوع نداشته باشند، گفت: یک ملت زمانی نظرش مشخص می‌شود که انتخاباتی آزاد برگزار شده و مردم آزادانه رای بدهند که من امیدوارم دولت و ملت سوریه با یکدیگر تفاهم کرده و بتوانند انتخاباتی آزاد را در این کشور برگزار کنند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر میان مسئولان در جمهوری اسلامی ایران و مخالفت‌هایی که با دولت صورت می‌گیرد، گفت: اگر بنده توقع داشته باشم که همه همکاران من را دوست داشته باشند یک توقع زیادی است، چرا که در ایران همه آزادند و می‌توانند که شخص رییس جمهور را نیز دوست داشته و یا نداشته باشند؛ در ایران قانون حاکم است و دولت قانونی مشغول انجام امور است و گروه‌های سیاسی هم می‌توانند نظرات خود را داشته باشند اما دولت به هیچ کس تعهد نداده که نظرات گروه‌های مخالف خود را اجرا کند در همه کشورها رقابت‌های سیاسی وجود دارد و فشار سیاسی نیز بر همه دولت‌ها هست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا میان وی با مقام معظم رهبری اختلاف نظری وجود دارد، گفت: در دنیا نمی‌توان دو نفر را پیدا کرد که مانند یکدیگر فکر کنند اما در ایران قوانین بسیار شفاف بوده و حد و مرزها در آن مشخص است و ما نیز طبق قانون عمل می‌کنیم.

رییس‌جمهور درباره وضعیت فعلی دو تن از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم،‌ گفت: من از وضعیت آنها اطلاعی ندارم و این در حالی است که قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه بوده و این قوه مسئول رسیدگی به وضع آنان است و اگر کسی تخلف کرده باشد طبق قانون با او برخورد خواهد شد.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 8:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دولت امارات متحده عربی و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس و دریای عمان، اخیراً اعلام کرده اند که قصد دارند سیاست خود را در زمینه تولیدات کشاورزی تغییر دهند و به جای اینکه صرفاً وارد کننده مواد غذایی باشند، بیشتر نیازهای کشاورزی خود را در داخل کشور خود تامین کنند.
به گزارش  آژانس خبری خوزستان (خوزنا)، روز شنبه 26 شهریور ماه محمد درویش عضو هیات علمی مرکز تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور که در گفتگوی زنده با رادیو ایران صدا شرکت کرده بود، در میان سخنان خود از قاچاق خاک ایران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد و گفت: «ما چه این مساله را قبول کنیم چه قبول نکینم، قاچاق خاک حاصلخیز از کشور صورت می گیرد. کافی است وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت خارجه هیاتهایی را به صورت رسمی یا غیر رسمی به این کشورها بفرستد و خاک مورد کشت در این کشورها را مورد بررسی قرار دهد تا منشا این خاکها مشخص شود».

پخش سخنان این کارشناس محیط زیست از رادیو، باعث طرح مجدد موضوع قاچاق خاک شد. به موجب قوانین داخلی کشورمان، صادرات خاک حاصلخیز از ایران به سایر کشورها، ممنوع و غیر قانونی است و مدیران دولتی تاکنون در برابر قاچاق خاک سکوت کرده یا این پدیده را انکار کرده اند. این در حالی است که خاک کشورهای جنوب خلیج فارس بیشتر قلیایی است و برای حاصلخیز شدن، نیاز به تلفیق با خاکی از جنس خاک منطقه زاگرس در غرب و یا خاک و لای تالاب رودخانه ها در استانهای جنوبی کشورمان دارد.

گفتنی است دولت امارات متحده عربی و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس و دریای عمان، اخیراً اعلام کرده اند که قصد دارند سیاست خود را در زمینه تولیدات کشاورزی تغییر دهند و به جای اینکه صرفاً وارد کننده مواد غذایی باشند، بیشتر نیازهای کشاورزی خود را در داخل کشور خود تامین کنند. پنهان کاری اماراتی ها در مورد چگونگی کسب این توانمندی، بار دیگر موجب تشدید نگرانی ها و گمانه زنی های قبلی درباره احتمال قاچاق خاک ایران به کشورهای جنوبی خلیج فارس شده است. چرا که کشورهای مذکور به ویژه امارات متحده عربی اصولاً فاقد خاک حاصلخیز هستند و قاعدتاً نمی توانند در سطح گسترده به تولید انواع محصولات کشاورزی بپردازند.

چندی پیش سفیر ایران در قطر، برای انتقال خاک بستر رودخانه بهمن‌ شیر به کشور قطر اعلام آمادگی کرده بود که با رسانه ای شدن اظهارات وی در رسانه های قطر و ترجمه آن در منابع داخلی، جنجالی در بین فعالان محیط زیست پایتخت به پا شد ولی در خود استان خوزستان که در این ماجرا ذینفع است، واکنش چندانی را ازسوی مدیران استان شاهد نبودیم.

چندی پیش منابع خبری پایتخت نوشتند «سالانه میلیون ها تن از خاک حاصلخیز خوزستان به ویژه خاک «پیت» به 2 صورت قاچاق از مبادی غیرقانونی و یا در قالب صادرات گل و گیاه از کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات قاچاق می شود». حال پرسش این است که در حالی که تولید دو سانتی متر خاک 600 سال زمان می برد، سکوت مدیران و نمایندگان استان در برابر قاچاق خاک حاصلخیز خوزستان، به چه معنا است؟

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 8:52 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
دادستان کرج از اجرای حکم قاتل روح الله داداشی در چهارشنبه این هفته خبر داد.

علی فرهادی دقایقی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج اعلام کرد: قاتل روح الله دادشی چهارشنبه این هفته به دار مجازات آویخته می‌شود.

دادستان کرج ادامه داد: این حکم در محل وقوع حادثه اجرا خواهد شد.

روح الله داداشی 30 ساله قهرمان قو‌ی‌ترین مردان ایران و جهان در یکی از روزهای تیرماه در درگیری با سه جوان در خیابان پونه گلشهر کرج به قتل رسید.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 8:51 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
همچنین در ادامه پروژه کور کردن خط جمهوری اسلامی در اثرگذاری بر انقلاب های منطقه و تکمیل پازل نفی الهام بخشی انقلاب اسلامی ایران، همایش اپوزیسیون ایران در دانشگاه جرج واشنگتن با حضور گنجی،‌ افشاری و برخی سیاسیون سکولار مصری و سوری برگزار شد که تاکید بر استفاده از تجربیات اپوزیسیون در بهار عربی و تاکید بر سقوط ولایت فقیه از موضوعات این همایش بوده است.
«بی.بی.سی» فارسی شنبه شب در حالی مستند آیت الله خامنه ای را بی مقدمه پخش کرد که شبکه تلویزیونی «بی.بی.سی» ـ انگلیسی ـ از چندی پیش خبر از ساخت مستند آیت الله خامنه ای داده و آن را پخش کرده بود.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه اصل خبر کنفرانس بیداری اسلامی در تهران، به ویژه سخنرانی آیت الله العظمی خامنه ای و نیز حواشی آن در شبکه های خبری وابسته به اردوگاه غرب تقریبا بایکوت شد، «بی.بی.سی» فارسی با هدف تحت الشعاع قرار دادن این اتفاق مهم، مستند مذکور را که نسخه کامل مستند «بی.بی.سی» جهانی بود، پخش کرد.

بنابر این گزارش، در همین حال، روز بعد خبرنگار «بی.بی.سی» فارسی برای فضاسازی بهتر در «اکانت گودر» ـ accont gooder ـ خود نوشت: دیشب همزمان با پخش مستند، ایران، پارازیت های خود را بر این شبکه افزایش داده است.

نکته آنکه «بی.بی.سی» فارسی با عنایت به عمق اثرگذاری سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی در بین مهمانان و به ویژه در افکار عمومی ملت های منطقه در راستای خط دهی به مسیر حرکت انقلاب های منطقه، سعی کرد با پخش این مستند، اولا از پوشش خبری کنفرانس مذکور طفره رود و در عین حال نیز با جهت دهی سوء به اذهان مخاطبان، از اثرگذاری سخنان آیت الله العظمی خامنه ای بکاهد.

 بخش قابل توجهی از مستند مذکور، با بهره گیری از عناوین خاص، به معرفی افراد نزدیک به رهبری پرداخته است، مثلا با نشان دادن دست مجروح رهبر انقلاب، آقای وحید را به عنوان دست راست ایشان معرفی کرده، یا با عنوان «ناجی سال 60» از آقای جباری نام می برد و... و در ادامه نیز به معرفی آقایان شیرازی، محمدی، قمی، حجازی و گلپایگانی می پردازد.

 «بی.بی.سی» در سرتاسر مدت زمان این مستند تلاش می کند چند نکته دروغ و خلاف واقع را به انحاء مختلف در ذهن مخاطب القاء کند، تا بلکه به خیال خود بتواند از نفوذ کلام و قدرت کاریزماتیک آیت الله العظمی خامنه ای بکاهد:

1 ـ بیت رهبری، بیت یک مرجع نیست در حالی که بیت امام بیت یک مرجع بود.
2 ـ بیت رهبری 4000 کارمند دارد.
3 ـ آیت‌الله خامنه‌ای بعد از امام خمینی، رهبری را از یک رهبری انقلابی به یک رهبری بوروکراتیک تبدیل کرده است.

در همین راستا و برای تخریب وجهه رهبر انقلاب، «بی.بی.سی» فارسی دست به دامان «بنی صدر» می شود، آنجا که وی به دروغ می گوید: «فرار آقای خامنه‌ای از کرخه‌کور در زمان جنگ باعث شکست ایران شد»!!

نکته مهم در این میان اینکه، مونولوگ های مستند شنبه شب «بی.بی.سی» فارسی برخلاف مونولوگ های «بی.سی.سی» جهانی که عموما سعی داشت بدون قضاوت باشد، به شکل بسیار زننده ای، بسیار منفی و تخریب‌کننده است و سعی دارد با نشان‌دادن آنچه آنها را تناقض عنوان می کند، رهبر انقلاب را دروغگو نشان دهد.

گفتنی است، همچنین در ادامه پروژه کور کردن خط جمهوری اسلامی در اثرگذاری بر انقلاب های منطقه و تکمیل پازل نفی الهام بخشی انقلاب اسلامی ایران، همایش اپوزیسیون ایران در دانشگاه جرج واشنگتن با حضور گنجی،‌ افشاری و برخی سیاسیون سکولار مصری و سوری برگزار شد که تاکید بر استفاده از تجربیات اپوزیسیون در بهار عربی و تاکید بر سقوط ولایت فقیه از موضوعات این همایش بوده است.

[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 8:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617800