سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

العربی:اخبار رسیده از شهر مکه مکرمه حاکی از آن است که یک زن آفریقایی تبار دو روز پیش مشغول دزدی و دستبرد زدن در یکی از بازارهای این شهر بود که توسط نیروهای پلیس و نیروهای وهابی هیئت امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شد. گفته می شود پس از شناسایی شدن وی، این نیروها تلاش کردند او را بازداشت کنند اما وی فورا لباس های خود را درآورد و کاملا عریان شد. وی موفق شد با این کار از دست این نیروهای پلیس و وهابی فرار کند زیرا در پی این اقدام وی، همه آنها از او روی برگرداندند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که او کیف مشتری یکی از فروشگاه های نزدیک حرم مکی را ربود که در آن حدود 1000 ریال سعودی و یک عدد گوشی همراه بود. نیروهای پلیس پس از دقایقی او را دنبال کردند و در هنگام فرارش کیف ربوده شده از دستان او بر زمین افتاد و وی پا به فرار گذاشت.


[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:26 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

به علت بروز پدیده گرد و غبار در اهواز، همه ادارات این شهرستان امروز(سه شنبه) تعطیل است.

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام فرمانداری اهواز، به دلیل بروز پدیده گرد و غبار شدید در اهواز، ادارات شهرستان اهواز امروز(سه شنبه، 30 خردادماه) تعطیل است. همچنین امتحانات دانشگاه‌های اهواز امروز برقرار است و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی دانشگاهها امتحانات دانشجویان برگزار می‌شوند.


به گزارش ایسنا، تصمیم‌گیری درباره تعطیلی ادارات و دانشگاههای دیگر شهرهای استان خوزستان بر عهده فرمانداران است. 


[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:19 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

تصاویر تلخ از مصرف مواد مخدر در زنان اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمانسوزی است که کیان خانواده و جامعه را مورد تهدید قرار داده و عدم برخورد به موقع و اثربخش با این پدیده نابهنجار اجتماعی ، ضمن کاستن از قبح این ناهنجاری اجتماعی موجبات نا امنی و مزاحمت برای شهروندان را فراهم کرده است.




























































عکس: اشرف طباطبایی

 


[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 4:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

جزیره ایستر، جزیره افسانه‌های پر رمز و رازی است که به حقیقت تبدیل می‌شوند...
این خبر جالب است! با خواندن آن از خودتان می‌پرسید: چرا کسی تا حالا به این فکر نیفتاده است؟ این حفاری باستان شناسی چرا خیلی سال قبل انجام نشده است؟ و...

به گزارش همشهری آنلاین، بیش از 800 تندیس «سر انسان» در جزیره ایستر وجود دارد. کسی فکر نمی‌کرد که این سر‌های بزرگ دارای بدن بوده و یا ادامه‌ای در زیر خاک داشته باشند.

ولی در حال حاضر، گویا راز این سرهای عظیم از زیر خاک بیرون کشیده شده است. راز‌هایی که رسانه‌های جهانی را تحت شعاع خود قرار داده است. نکته اینکه، این جزیره یکی از مهم‌ترین راه‌های آبی بسیار دور در جهان است.

«جزیره ایستر» واقع درجنوب اقیانوس آرام با وسعت 64 مایل، مربع شکل است. شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد، این جزیره توسط یک دریانورد هلندی به نام جاکوب روقون  Jakob Roggeveen در سال 1722 کشف شد و در آن زمان نژاد‌های مختلفی چون سرخ پوست با موهای سرخ و تیره پوست در آن زندگی می‌کردند.

در حال حاضر، «جزیره ایستر» یکی از جوان‌ترین سرزمین‌های مسکونی روی زمین است و بیشتر تاریخ‌اش مربوط به ساکنان سرزمین‌های جدا شده در خشکی است. این جزیره تقریبا نیمه راه میان شیلی و تاهیتی قرار دارد. عمدتا از سنگ‌های آتشفشانی ساخته شده است.

حفره باستان شناسان برای کشف بدن‌های پنهان

عمق حفاری را ببینید

 

آیا اینها ساخته دست بشر هستند؟


 ساختار‌های مرجانی کوچک در امتداد خط ساحلی وجود دارد که همین صخره‌های مرجانی با برش‌های زیبایی جزیره را از دریا جدا ساخته اند. بخشی از خط ساحلی این جزیره از گدازه و غارهای آتشفشانی تشکیل شده است.

ساکنان «جزیره ایستر» منزوی ترین جزیره جهان است. قبایل ساکن با نام راپونی با تحمل رنج‌های بیشمار چون؛ قحطی، گرسنگی، شیوع بیماریهای مسری، جنگ داخلی، یورش برای برده‌، استعمار، کاهش جمعیت و... هم اکنون به شهرت جهانی رسیده‌اند.آنها نام سرزمین خود، این مکان جذاب و مرموز را "ناف جهان" گذاره‌اند.

دانشمندان بر این باورند که راز‌های بیشماری در دل این جزیره خفته‌ است. سوال‌های بی پاسخی که چرا حدود 4000 هزار سال پیش، ساکنین جزیره ناپدید شده‌اند؟ و اینکه چه بر سر ساکنین جزیره‌ای که تندیس‌های عظیم سنگی برای خود ساخته‌اند، آمده است؟


بدن کامل یک انسان سنگی


مقیاس قد انسانی برای تخمین ارتفاع تندیس سنگی


پنهان در زیر ساختار مرجانی و گدازه‌های آتشفشانی


حال، بعد از گذشت سال‌ها، یک زن و شوهر باستان شناس به نام روتلیگ و یک گروه دیگر که ترجیح می‌دهند، ناشناس باقی بمانند، شروع به تحقیق و حفاری در این جزیره می‌کنند تا برای پرسش‌های بی پاسخ، پاسخی بیابند.

تحقیق و حفاری آنها منجر به کشف، بدن‌های این سرهای عظیم، تعداد بیشماری کتیبه و نوشته‌های باستانی، اسکلت اجساد کهن و... می‌شود.

این کشف بزرگ، هفته پیش با عنوان «مجسمه های جزیره ایستر دارای بدن هستند»، بر روی اینترنت قرار گرفت و همه را متعجب ساخت. چرا که این تندیس‌ها تنها به عنوان سر‌های بزرگ شناخته شده و معروف بودند.

برخی بر این باورند که ایجاد یک سونامی باعث به پایان رسیدن تمدن این جزیره شده است. گردشگران این جزیره هرگز فکر نمی‌کردند که زیر پایشان، گنج پنهان وجود دارد.

به نظر نمی‌رسد، این تندیس‌ها به خاک سپرده شده باشند. بلکه فرسایش و عوامل جغرافیایی باعث دفن آنها و ناپدید شدن ساکنین آنجا شده است.

این خبر می‌تواند، باور، واقعیت افسانه‌ها را در ذهن و وجود آدمی زنده کند. هنوز جزییات دقیق و بیشتری از این حفاری ارائه نشده است.


[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 3:32 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
خانواده امام موسی صدر از دولت انتقالی لیبی می خواهد که همچون گذشته جدیت لازم برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر را داشته باشد همانطور که "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی از نخستین روزهای تشکیل این شورا متعهد شدند مسئله امام موسی صدر را پیگیری کنند.

مهندس مهدی فیروزان داماد امام موسی صدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر ادعای پزشک سودانی مبنی بر کشف جسد امام موسی صدر را تکذیب کرد و به چرایی شایعه پراکنی در این رابطه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جمال یوسف" سرگروه یک تیم پزشکی بین المللی متشکل از پزشکان قانونی فعال در لیبی اخیرا در گفتگو با روزنامه نیمه رسمی "الرای العام" چاپ سودان مدعی شد که جسد امام موسی صدر در لیبی کشف شده است.

خبرنگار مهر برای پیگیری صحت و سقم این خبر گفتگویی را با مهندس مهدی فیروزان انجام داد که متن آن به شرح زیر است:

آقای فیروزان ادعای کشف جسد امام موسی صدر و اظهارات جمال یوسف را تایید می کنید؟

بنده از 3 منظر این خبر را شدیدا تکذیب می کنم اول اینکه در شرایطی که کمیته مشترکی در سطح عالی میان دولت لبنان و شورای انتقالی لیبی تشکیل شده است و در حال پیگیری سرنوشت امام موسی صدر است و در این رابطه تمامی مسائل را به طور جزئی بررسی می کند و اطلاعات و مدارک را جمع آوری می کند بنابراین ارائه چنین خبری از سوی کشوری دیگر به غیر از لبنان و لیبی اعتبار ندارد.

مسئله دوم اینکه از منظر اطلاعات موجود تمامی داده های اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده دال بر زنده بودن امام موسی صدر بوده است به عبارتی بهتر دولت انتقالی لیبی تاکنون هر اطلاعاتی که منتشر کرده است مبنی بر زنده بودن امام موسی صدر بوده است.

نکته سوم اینکه اگر خبر منتشر شده در روزنامه الرای العام را از نظر علمی و عقلی کارشناسی و بررسی کنیم می بینیم که اصالت منبع خبر در آن وجود ندارد. وقتی این خبر را با مجموعه اخباری که طی 33 سال گذشته وجود داشته است مورد کارشناسی قرار دهیم و نیز تناقضی که در درون چنین خبری وجود دارد همگی نشان می دهد که این خبر بی پایه و اساس است.

علت انتشار اخبار کذب و شایعات اینچنینی پیرامون سرنوشت امام موسی صدر را در چه می دانید؟

به نظر من وقتی یکی از طرفین کمیته مشترک لبنان و لیبی برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر سستی بکند و یا جدیت لازم برای پیگیری این مسئله را نداشته باشد خلا خبری ایجاد می شود که زمینه رابرای شایعه پراکنی فراهم می کند.

خانواده امام موسی صدر از دولت انتقالی لیبی می خواهد که همچون گذشته جدیت لازم برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر را داشته باشد همانطور که "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی از نخستین روزهای تشکیل این شورا متعهد شدند مسئله امام موسی صدر را پیگیری کنند.

از نظر خانواده امام موسی صدر بهترین راه نجات امام موسی صدر چیست؟

فعالیت مشترک -تاکید می کنم مشترک و هماهنگ- بیشتر اطلاعاتی و عملیاتی کمیته مشترک لبنانی - لیبیایی در سرزمین پهناور لیبی بهترین راه یافتن محل زندان امام موسی صدر است.


[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 3:30 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

99812 416 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

توضیحات و عکسها در ادامه مطلب…

به گزارش مشرق، عصر امروز نوشت: در این روزها موضوع کشف حجاب مینا لاکانی بازیگر سیما در شبکه صدای امریکا خبری بود که توجه بسیاری از اهالی سینما را به خود معطوف کرد.
همین موضوع جرقه ای شد تا در گزارشی به بررسی احوال برخی از زنانی که در قالب بازیگر، خبرنگار و فعال سیاسی در کشور جمهوری اسلامی ایران نامی برای خود دست و پا کردند و امروزه در آن سوی مرزها با کنار گذاشتن حجاب، اظهار نظرات مغرضانه، همکاری با شبکه های ضد ایرانی و . . . قصد ضربه زدن به ایران اسلامی را دارند، بپردازیم.

مینا لاکانی:
مینا لاکانی متولد1351 تهران، بازیگر تئاتر و سینمای ایران بود که در سال 1373 برای بازی در فیلم دیدار، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. وی کار خود را با تئاتر آغاز کرد اما آغاز فعالیت سینمایی او حضور در فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» صورت گرفت.
از دیگر کارهای سینمایی او می ‌توان به جان سخت، دیدار، روز فرشته، زن شرقی و فیلم های تلویزیونی بگو که رویا نیست اشاره کرد. همچنین وی در سریال های تاوان، آخرین گناه، روزهای اعتراض و ترانه? مادری نیز حضور داشته است.
لاکانی چند روز پیش با شرکت در برنامه شباهنگ صدای آمریکا بدون حجاب حاضر شد و در مصاحبه با این شبکه خود را مبرا از حزب بازی خواند ولی مدعی شد به خاطر همبستگی با مردم، از ایران خارج شده است. لاکانی در این مصاحبه عدم حضورش در صدا وسیما را نه ضعف بازیگری و نامناسب بودن برای نقش، بلکه سیاسی خوانده است.

99814 128 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

لطفا به ادامه مطلب بروید …
 
فریبا داوودی مهاجر
فریبا داوودی مهاجر کارشناس و مشاور دفتر مشارکت زنان اصلاحات،وی پس از فرار به خارج و پناه بردن به دامن آمریکایی ها طی مصاحبه ای با یکی از شبکه های لس آنجلسی وقتی مجری از او سوال پرسید که چرا شما فقط جلوی دوربین روسری سر می کنید؟ گفت: من بنا بر مصلحت و شرایط قبلا در ایران حجاب داشتم ولی اعتقادی به آن ندارم. خبرنگار از او خواست تا روسری اش را بردارد داودی هم مقابل دوربین تلویزیون حجابش را برداشت. وی این عمل را اعتراض به وضع موجود ایران می داند و از زنان ایرانی هم می خواهد که تجربه او را تکرار کنند.

99815 387 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

فرناز قاضی زاده

فرناز قاضی‎زاده روزنامه نگار ایرانی و مجری شبکه تلویزیونی بی‎بی‎سی فارسی، متولد12 آذر 1353 در تهران است. قاضی‎زاده سال‎ها در روزنامه‎های ایرانی فعالیت کرد. او از سال 1375 کارش را در هفته‎نامه «خانه» آغاز کرد. بعد از آن در سال 1377 به روزنامه ایرانیان سپس به روزنامه زن رفت.
قاضی‎زاده در سال 1379 حتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به‎عنوان مجری در یک برنامه علمی به نام کاوش فعالیت می‎کرد. فرناز قاضی‎زاده در سال 1382، به‎همراه خانواده‎اش ایران را ترک کرده و به هلند و بعد از آن به انگلستان رفت. در سال 2005 میلادی، قاضی‎زاده به‎همراه مسعود بهنود، نوشابه امیری، هوشنگ اسدی و حسین باستانی روزنامه اینترنتی روزآنلاین را راه‎اندازی کردند. در فوریه 2005 به‎عنوان تهیه‎کننده رادیو، به استخدام بی‎بی‎سی‎فارسی درآمد. در بی‎بی‎سی، قاضی‎زاده علاوه‎بر تهیه گزارش، به‎عنوان مجری برنامه‎های رادیویی کار کرد تا این‎که در سال 2009 به‎عنوان مجری تلویزیون فارسی بی‎بی‎سی کار خود را آغاز کرد.

99813 284 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

گلشیفته فراهانی
رهاورد (گلشیفته) فراهانی 19 تیر 1362 در تهران و در خانواده ای هنرمند متولد شد. پدرش بهزاد فراهانی بازیگر سینما و تئاتر کشور و مادرش فهیمه رحیم نیا فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی است.
وی بازی خود را بازی در فیلم درخت گلابی در سال 1376 آغاز کرد. از دیگر فیلم های معروف او می توان به بوتیک، اشک سرما، ماهی ها عاشق می شوند، به نام پدر، گیس بریده، میم مثل مادر، سنتوری، همیشه پای یک زن در میان است، دیوار و درباره الی اشاره کرد.
گلشیفته فراهانی با خروجش از کشور حجابش را کنار گذاشت و سپس طی مصاحبه ای اعلام کرد که از حجاب متنفر است. فراهانی با بازی در فیلم های غیر اخلاقی هالیوود علاوه بر این که تمام راه های برگشت به ایران را به روی خودش بست باعث شد تا بسیاری از سینمادوستان کشور از وی به خوبی یاد نکنند.

99812 416 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

شادی صدر
شادی صدر متولد 1353 وکیل و روزنامه‌نگار فمینیست ایرانی و فعال حقوق زنان به شمار می آید. او در حدود پانزده سالگی با ماهنامه سروش نوجوان وارد حوزه? روزنامه‌نگاری شد، سپس با ماهنامه همشهری همکاری کرد. در دانشگاه رشته حقوق را انتخاب کرد و دبیر سرویس حقوقی روزنامه زن شد.
صدر به عنوان یکی از مخالفان جمهوری اسلامی مدتی است به آمریکا مهاجرت کرده و به دلیل سخنان ضدایرانی خود به بهانه دفاع از حقوق زنان جوایز متعددی را از نهادهای وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی دریافت کرده است، در جدید‌ترین اقدام خود دست به تاسیس یک سازمان جدید زده است.
«شادی صدر» که پای ثابت سخنرانی‌های ضداسلامی و ضدایرانی در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا است، پس از ناکامی در اجرای طرح «کمپین علیه حجاب» مدتی را سکوت کرده بود، با استفاده از یک بودجه هنگفت که منبع آن مشخص نیست، سازمانی را تحت عنوان عدالت برای ایران تاسیس کرده و به دنبال اجرای برنامه‌های ضدایرانی است.

99811 926 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

مسیح علی نژاد
معصومه علی‎نژاد قمی، معروف به مسیح علی‎نژاد در سال 1355 در بابل متولد شد.این روزنامه نگار به نظر می رسد چنین افرادی که سال ها تحت قوانین اسلامی و شرایط مساوی حقوق بشر در ایران فعالیت می کردند هرگز به عنوان یک ایرانی مسلمان دغدغه اعتلای ایران و اسلام را در سر نمی پروراندند و بیشتر به فکر ارضای امیال های شخصی خود بوده اند و از موضع گیری آنان پس از خروج از کشور نیز چنین بر می آید که مخالفتشان با جمهوری اسلامی نه یک مخالفت اصولی و دارای مبانی منطقی بلکه بیشتر مخالفتی از جنس غریزه های جنسی است. مخالفتهایی که تماما در یک کلام خلاصه می شود: چرا جمهوری اسلامی نمی گذارد ما لخت باشیم و در خیابانهای تهران خود را نمایش بدهیم؟

99816 371 زنانی که به فکر ارضای شخصی خود هستند + تصاویر

 

 


[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 9:15 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 9:1 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

معاون ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت گفت: سهمیه بنزین خودروهای شخصی در تیرماه همانند ماههای گذشته 60 لیتر و با قیمت هر لیتر 400 تومان اول تیر واریز می شود.

به گزارش فارس عبدالله جلالی  با اشاره به جلسه امروز ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت درباره سهمیه بنزین تیرماه گفت: سهمیه بنزین برای تیرماه نیز همانند خرداد ماه ثابت و همان 60 لیتر در نظر گرفته شده است.

معاون ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور خاطرنشان کرد: قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز برای تیرماه همانند گذشته 400 تومان در نظر گرفته شده و قیمت بنزین آزاد نیز 700 تومان و بدون تغییر مانده است.

وی درباره وضعیت سهمیه بنزین برای ماه های آینده نیز گفت: هنوز ستاد مدیریت حمل و نقل هیچ تصمیمی برای ماه های آینده گرفته نشده است.


[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 9:0 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خبر تأیید انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کردند. در پی انتشار خبری در روزنامه فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان حاشیه جلسه هیأت امنای این دانشگاه مبنی بر اینکه "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خلال جلسه، انتصابات اخیر مدیران توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تأیید قرار داد" که در روز پنجشنبه 25 خرداد چاپ شد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی درباره صحت و سقم این خبر، گفتند: "این مطلب، دروغ است و تاکنون هیچ تأییدی در مورد انتصابات اخیر مدیران این دانشگاه نداشته ام."

[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 8:57 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نکته جالب(!) دیگری که دیوان عالی کشور در نقض رأی اعدام چهار متجاوز آورده، این است: «درباره دسترس بودن همسران این متهمان در زمان وقوع جرایم نیز باید تحقیق شود»؛ از این عبارت چنین فهمیده می‌شود که اگر اثبات شود همسران متجاوزان در روز تجاوز مثلا در مسافرت بوده‌اند، در تخفیف مجازات تجاوز جنسی به زنان و دختران موثر است!

در خبر‌ها آمده بود: «افرادی که حوادث پاراک طالقانی را رقم زدند دستگیر شده‌اند»؛ ما هم نظرمان این است که دستگیر شده‌اند ولی بعد از دستگیری چه خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»، رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عوامل حادثه پارک طالقانی و تخریب خودروی شهروندان خبر داده و افزوده: در حادثه پارک طالقانی اراذل و اوباش 4 خودرو را مورد حمله و تخریب قرار دادند که پلیس بلافاصله 4 نفر از عوامل اصلی این حادثه را شناسایی و دستگیر کرد. ضمن اینکه دو نفر از اراذل و اوباش در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند. رئیس پلیس تهران تاکید کرد: امیدواریم حکم مناسب دستگاه قضایی درس عبرتی برای سایرین باشد. البته پلیس در پیشگیری و پیگیری قاطعانه عمل می‌کند و با افراد متخلف برخورد می‌کند. (مهر، 24 خرداد91)

اما لحظه‌ای به گذشته‌ای نه چندان دور برگردیم و چند واقعه را مرور کنیم. جملاتی که می‌خوانید آخرین ناله‌های زن جوانی است که نیمه عریان و خون آلود خود را به یک کلانتری در پاکدشت رسانده و ساعتی بعد بر اثر جراحت چاقو که از ناحیه گردن توسط چهار متجاوز پراید سوار بر او وارد آمده در بیمارستان «جان داده» است:

«متهمان من را به عنوان مسافر سوار یک پراید کردند و قصد تجاوز داشتند که من مقاومت کردم. یکی از آن‌ها با چاقو ضربه‌ای به گردنم زد و بعد که بی‌حال شدم هر چهار نفر مرا مورد آزار قرار دادند. در راه، سه نفر پیاده شدند و راننده پراید که قرار بود من را به بیمارستان برساند در بیابان چادر ماشین را پهن کرد و بار دیگر من را مورد آزار قرار داد و بعد همان‌جا‌‌ رهایم کرد. کشان‌کشان خودم را کنار جاده رساندم و راننده آژانسی که داشت از آنجا رد می‌شد به من کمک کرد و من را به کلانتری رساند». (شرق، 17 شهریور 90).

پلیس چهار زن دیگر را که مورد تجاوز این متجاوزان قرار گرفته بودند شناسایی کرد و شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران قاطعانه تمام متهمان را به جرم تجاوز به عنف و آدم‌ربایی به 10‌سال حبس و یک‌بار اعدام محکوم کرد و اکبر نیز به دلیل قتل زن جوان علاوه بر اعدام به یک‌بار قصاص محکوم شد.

به نوشته روزنامه شرق این رأی در شعبه 32 دیوان عالی کشور نقض شده است زیرا (لطفا چند بار بخوانید): «خانواده متهمان تلاش زیادی برای جلب رضایت شاکیان انجام دادند و موفق شدند رضایت همه آن‌ها را بگیرند».

خیلی جالب است؛ کفتارهایی که زن جوانی را ربوده چاقو به گردن این زن مظلوم زده و چنان بی‌رحم بوده‌اند که در آن حال او را به طور جمعی مورد تعرض قرار داده‌اند موفق به اخذ رضایت هم شده‌اند!

نخست: آیا این اخذ رضایت بر اثر پرداخت پول یا التماس بوده است یا با تهدید خانواده قربانی مظلوم به تهدیداتی از قبیل پخش فیلم تجاوز به عزیزشان در اینترنت و یا تجاوز به دیگر اعضای خانواده؟ ثانیا: آیا معقول است خانواده‌ای پس از چنین جنایت هولناکی بدون تهدید رضایت دهد؟
دوم: مگر می‌شود تجاوز کرد و بعد رضایت گرفت و از اعدام گریخت؟ آیا دیوان عالی کشور راه آسانی برای متجاوزان آینده باز نکرده و آیا جرمی از این دست جنبه عمومی نداشته است؟

این را مقایسه کنید با سخنان صحیح و قاطعانه و البته بدون پشتوانه عملی آیت الله لاریجانی در آذرماه 89 که تنها «ترساندن» مردم -ولو آنکه هیچ آسیبی به کسی وارد نشود- حکمش اعدام است: «اگر کسی با سلاح سرد، موجب ترساندن مردم شود، به عنوان محاربه یا مفسد فی الارض، قطعا حکمش اعدام است».

اینجاست که شاید برخی گمان کنند حتما اشتباهی از طرف خبرنگار صورت گرفته و رضایت بعدی قربانی در میزان مجازات متجاوزان خیابانی تأثیری ندارد؛ اما متأسفانه دیوان عالی کشور چندی پیش دقیقا با همین استدلال حکم اعدام «عقرب سیاه» را نقض کرد. عقرب سیاه پس از تجاوزهای دهشتناک به سی دختر و زن جوان، بدن برخی قربانیان را با پیچ گوشتی سوراخ می‌کرد یا آنان را دست و پا بسته به چاه می‌انداخت تا پس از این همه جنایت، ‌‌نهایت کار به اینجا بیانجامد:

«در پایان جلسه رئیس شعبه 77 دادگاه کیفری استان و چهار قاضی مستشار به اتفاق آرا حکم اعدام «عقرب سیاه» را صادر کردند؛ از آنجا که عقرب سیاه توانسته بود رضایت تعدادی از شاکیان پرونده را جلب کند، دیوان عالی کشور رأی دادگاه را نقض و بار دیگر پرونده را به شعبه 79 دادگاه کیفری ارسال کرد» (فارس، 11 بهمن 89).

برای اینکه ببنید این رضایت شاکیان -که به این آسانی موجب نقض حکم توسط دیوان عالی کشور می‌شود- چگونه صورت می‌گیرد، ببینید یکی از قربانیان عقرب سیاه به خبرگزاری فارس چه گفته است:

«پس از این حادثه، شوهرم با یک بچه طلاقم داد. تاکنون چندین بار از طرف خانواده عقرب سیاه تهدید شده‌ام و مجبور شده‌ام 3 بار محل زندگی و تحصیل فرزندم را تغییر دهم، اما آنان هر بار آدرس جدید را پیدا می‌کنند و تهدیداتشان ادامه دارد. آن‌ها مدعی‌اند یکی از تاجران معروف بازار آهن از بستگانشان است و از نفوذ خود استفاده می‌کند. خود عقرب هم از زندان تماس گرفته و تهدیدم می‌کند.» (فارس، 11 بهمن 89).

از همه چیز که بگذریم در مورد جمله آخر باید کتاب نوشت!

نکته جالب دیگری که دیوان عالی کشور در نقض رأی اعدام چهار متجاوز به عنف پراید سوار -که در ابتدا بدان اشاره شد- آورده، این است که: «درباره دسترس بودن همسران این متهمان در زمان وقوع جرایم نیز باید تحقیق شود». از این عبارت چنین فهمیده می‌شود که اگر اثبات شود همسران متجاوزان در روز تجاوز مسافرت بوده‌اند -و یا شاید عذر شرعی داشته‌اند-، در تخفیف مجازات کسانی که در خیابان دختران و زنان را ربوده و به زور مورد آزار جنسی قرار می‌دهند موثر است!

امیدی نیست که این درد‌ها در رسانه ملی حتی «صرفا جهت اطلاع» مردم به «زیر ذره بین» برود و یا در «وبگردی»‌ها مورد توجه واقع شود؛ صرفا باید خدا را شکر کرد که بستری وجود دارد که نسبت به اخبار مربوط به ناموس مردم حساسیت دارد و این اخبار مگو نمی‌ماند.

هنوز می‌توانیم دلمان را چنین خوش ‌کنیم که این اخبار دقیق نیست؛ قوه قضاییه هم که ظاهرا واحدی برای اطلاع رسانی و توضیح درباره این امور ندارد تا ببیند که چه تصویری از خود در اذهان می‌سازد. بدین ترتیب که خبرها در روزنامه‌ها درج شده و قوه قضاییه به سکوت گذرانده است.

آیا رواست که قوه قضائیه با همه خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد چنین خودش را تضعیف کند؟ آیا اتفاقی است که یک شرور این قدر پررو می‌شود که در حضور مأموران، با مشتی در چشم، خانم مددکار اجتماعی را نقش زمین می‌کند؟ (همشهری، 30 اردیبهشت 1391)

و اینک قوه قضائیه است و تازه‌ترین پرونده تجاوز به حقوق مردم در پارک طالقانی؛ پلیس که مدعی است متجاوزان را دستگیر کرده است و احتمالا اینک متهمان در اختیار قوه قضائیه هستند. حال باید ماند و سرنوشت این افراد را دید. سرنوشتی که طبیعتا در وقوع یا عدم وقوع چنین تجاوزاتی در آینده موثر خواهد بود.


[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 8:56 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 1617407