سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
وزیر اطلاعات گفت: هر بیرق عشایر عرب نشانه ای از امنیت کشور جمهوری اسلامی است.
  
به گزارش ایرنا حجت الاسلام "حیدر مصلحی "چهارشنبه در آیین یادواره شهدای حماسه عشایر غیور عرب درمنیور جنگ جهانی اول در یادمان این شهیدان افزود: این بیرقهای برافراشته به دنیا نشان می دهد که غرب و استکبار به رغم صرف بودجه های میلیاردی وتوطئه های سنگین علیه ایران تمام اقشار ایران اسلامی اماده دفاع از تمامیت کشور و نظام اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: فرزندان عشایر غیوری که حدود یکصد سال پیش با دست خالی دربرابر استعمار پیرانگلیس دردفاع از اسلام و وطن خود به ندای مرجعیت لبیک گفتند امروزآماده پیروی از رهبر خود هستند.

وی گفت: این بیرق ها جمعیت بزرگی از بسیجیان و سربازان امام زمان را درزیر لوای خود دارند که نوادگان همان مجاهدان بزرگی هستند که حماسه عشایر غیور عرب را آفریدند.
وی ادامه داد: این جمعیت به فریب خورده های استکبار می گویند که در پیروی از ولایت فقیه ودفاع از دین و مذهب و ملیت و کیان و ناموس و شرف وعزت خود کاملا آماده و هوشیار درصحنه هستند.

وزیر اطلاعات گفت: این روحیه نتیجه تربیت دینی و الهی است که مردم این خطه درنتیجه تلاشهای علمای استان وبزرگوارانی دارند که دربخش های مختلف فرهنگی فعال هستند .

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به تلاشهای استاندار خوزستان ومجموعه اجرایی استان دررفع محرومیت وتبعیض افزود: فتنه ای که دراین سال پشت سرگذاشتیم به دنبال تثبیت تبعیض های سنگینی بود که در دوران دولتهای گذشته در لوای حکومت دینی بروز کرده بود ولی در دولت نهم و دهم با عنایات ویژه رهبری و با شعار عدالت محوری و رفع تبعیض حرکت های خوبی صورت گرفت.

وی با تقدیر از سفرهای استانی رییس جمهوری گفت: همین جریان فتنه با این سفرها مخالفت می کردند وآن را توزیع فقر می نامیدند زیرا جلوی انباشت ثروت آنها را می گرفت.

وزیر اطلاعات تاکید کرد:دراین سفرها که مورد تایید مقام معظم رهبری هم هست اعتبارات خوبی در مناطق محروم وبرای رفع نیازهای این مناطق توزیع شده است،ولی جریان فتنه می خواست جلوی اجرای عدالت را بگیرد.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه خوشبختانه مردم با بصیر ت با این فتنه و غائله روز عاشورا برخورد کردند "گفت: بایدمتوجه فتنه ها و توطئه های جدید دشمن باشیم ومقابله با این تحرکات هوشیاری و بصیرت می خواهد که همه عشایر غیور ماازآن برخوردارند.

وی با اشاره به حماسه عشایرغیور عرب درمقابله با دشمنان تاریخی ایران وخیال خام انگلیس برای تصرق خوزستان وغارت ثروت ها و منابع این منطقه ازایران گفت: امروز هم غرب و امریکا و انگلیس به بهانه دستگیری یک تروریست در منطقه حضور گسترده یافته اندوهنوز پس از گذشت چندین سال حضور آنها درمنطقه غیر از ایجاد ناامنی ومصائب بسیار برای مردم حاصلی دربر نداشته است .

وزیر اطلاعات با اشاره به تفقد رهبری ازعشایر عرب خوزستان و عنایت ویژه ایشان به این قشر ازملت ایران سلام ویژه ایشان را به اهالی و عشایر عرب خوزستان ابلاغ کرد.

دراین برنامه عشایر اهواز یک "دله قهوه "(ظرف مخصوص دم کردن قهوه مخصوص عشایر عرب)را به طور نمادین به وزیر اطلاعات اهدا کردند.

یادواره حماسه شهدای گمبوعه امروز در یادمان این شهدا در روستای گمبوعه اهواز که حدود 15کیلومتری این شهر واقع و محل خاکسپاری شهدای این حماسه است برگزار شد.

حماسه گمبوعه به سال 1292هجری شمسی ( 1914 میلادی ) برمی گردد که درآن عشایرعرب با فتوای "سید محمد کاظم یزدی" رییس وقت حوزه نجف اشرف علیه نظامیان متجاوز انگلیس به مقابله پرداختند. مقر نظامیان انگلیسی درآن موقع درمنطقه امانیه اهواز بود .

دردرگیری که بین عشایرمنطقه گمبوعه و انگلیسی ها رخ داد حدود 500نفر از عشایر دلاور و غیور توسط نیروهای متجاوز انگلیسی به شهادت رسیدند .

به دستور مقام معظم رهبری سه سال پیش یادمانی درمحل تدفین رزم آوران عشایر غیور عرب منطقه گمبوعه اهواز احداث گردید و امسال اولین یادمان شهدای حماسه گمبوعه دراین محل برگزارشد.

[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
یکی از وزرای کشور آفریقای جنوبی از هزینه دومیلیون دلاری این کشور برای همسران و فرزندان رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش فردا و به نقل از رویترز، وزیر ریاست جمهوری کشور آفریقای جنوبی روزگذشته اعلام کرد هزینه و مخارج زندگی سالیانه همسران و فرزندان جاکوب زوما رئیس جمهوری این کشور به بیش از دو میلیون دلار می رسد که این رقم دوبرابر هزینه این گروه در سال گذشته بوده است.






زوما 68 ساله هم اکنون سه همسر رسمی دارد و پس از تولد بیستمین فرزند خود از زنی که با او رابطه نامشروع داشته است اعتراف به این رابطه غیررسمی خود کرده بود.

همچنین رئیس جمهور این کشور آفریقایی موجی از انتقادات را پس از ابراز بی تفاوتی و لامبالاتی خود نسبت به رابطه جنسی نامشروع در کشوری که بیشترین بیمار مبتلا به بیماری ایدز دارد را برانگیخته بود.

کالینز چاپان وزیر ریاست جمهوری در پاسخ به مجلس این کشور خبر از اختصاص بودجه 15/5 راندی برای خانواده زوما در سال جاری داده است.

این مقام مسئول افزوده است: دفتر همسران رئیس جمهوری هزینه های سفرهای داخلی و خارجی، تلفن همراه، لپ تاپ ها و ... همسران رئیس جمهوری را پرداخت می کند البته در کنار آن هرگونه حمایت اداری و غیره از این همسران زوما برای اداء مسئولیت های آنان نیز انجام می شود.

جاکوب زوما سیاست‌مدار اهل آفریقای جنوبی و رئیس سابق کنگره ملی آفریقا است و رئیس جمهوری منتخب کنونی آفریقای جنوبی است. او از سال ???? تا سال ???? معاون ریاست جمهوری آفریقای جنوبی بود. زوما در سال ???? در پی اتهام رشوه خواری از دولت اخراج شد.

زوما اولین همسر خود به نام سزاکله خومالو را در سال 1973 اختیار کرد که اکنون در منزلش در ناتال زندگی می کند.

این رئیس جمهور خوش مشرب دومین همسرش(دلامینی زوما) را در سال 1998 گرفت که اکنون وی یکی از سیاستمداران کابینه زوما است.

زوما در سال 2000 همسر سوم و در سال 2008 همسر چهارم را به شناسنامه خود افزود که برای این دو ازدواج جشنی با شکوه را در سراسر کشور برپا کرد.

این رئیس جمهور هوس ران آفریقایی همچنین در سال گذشته پنجمین همسر خود را به عقد خود در آورد تا بتواند رکوردار رئیس جمهور 5 همسری در جهان باشد.

[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:37 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

1344 شمسی ـ قم، بعد از اخذ دیپلم آغاز دوره طلبگی


کنار پدر ـ 1363


13 آبان 1358، بالا رفتن از دیوار سفارت و حضور در جمع دانشجویان پیرو خط امام برای ابلاغ پیام تایید آمیز امام(ره) برای تسخیر سفارت  آمریکا


مناسک حج به عنوان «امیرالحاج» 1369 شمسی


حضور در جلسه شورای عالی امنیت ملی در حضور رهبرمعظم انقلاب 1369 شمسی

[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
کارگری با جلوگیری از سانحه راه آهن ، خاطره ریز علی خواجوی را در شاهرود تکرار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی اکبر دهقان ساعت 18 جمعه گذشته در تماس تلفنی از برخورد قطار مسافربری با تراکتور یک کشاورز جلوگیری کرد و جان مسافران قطار شماره 322 بنیاد را که با سرعت 150 کیلومتر در ساعت از مشهد به سمت تهران در حرکت بودند نجات داد.

دهقان که کارگر یک شرکت است پس از اینکه متوجه شد تراکتور کشاورزی روی ریل راه آهن متوقف شد با راه آهن تماس گرفت.

کشاورز سهل انگار بدون توجه به علائم هشدار قصد داشت تراکتور و تریلی یدک کش آن را از روی ریل های راه آهن در محل کلاتخوان شاهرود عبور دهد که در ریل دوم متوقف شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق امروز در مراسمی از دهقان قدردانی کرد و گفت: پس از تماس این کارگر ، احتمال حادثه را به سراسر راه آهن ناحیه اطلاع دادیم.

محمد صادق برزنونی افزود: قطار بنیاد در این مسیر در حرکت بود که قبل از رسیدن به محل متوقف و از بروز سانحه احتمال برخورد قطار مسافربری با تراکتور جلوگیری شد.

وی از ساکنان و عابران محدوده راه آهن درخواست کرد با توجه به دوخطه بودن و سرعت بالای قطارها ، از رفت و آمد روی خطوط ریلی پرهیز کنند.

[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:36 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
نوزاد پسری که پدرش او را داخل فر قرار داده بود، از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرآنلاین، پدر آمریکایی این نوزاد در شب حادثه مست بود. او نوزاد خود را داخل فر قرار داد و درب آن را محکم بست، اما فراموش کرد آن را روشن کند.

پلیس پدر 33 ساله این نوزاد را به اتهام سنگدلی درجه یک بازداشت کرد و برای آزادی او 10 هزار دلار  ودیعه تعیین کرد.

مرد آمریکایی شب حادثه در رستوران محل کارش ماریجوانا مصرف کرده بود. او زمانی که به خانه آمد، با مادر نوزاد مواد الکلی مصرف کرد. این زن ساعاتی بعد خوابید، اما مرد آمریکایی به مصرف مشروبات الکلی ادامه داد.

مادر کودک در ساعت 5:30 دقیقه بامداد به صدای گریه نوزاد از خواب بیدار شد و متوجه شد او داخل فر است.

این نوزاد که در طول شب داخل فر بوده، با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت و پس از انجام آزمایشات لازم مشخص شد که او سالم است.

پدر این کودک پس از وقوع این ماجرا با بخش معالجه بحران‌های روانی اورژانس تماس گرفت و گفت: نوزاد را داخل فر قرار داده است. زمانی که مسئولان این بخش موضوع را با اداره پلیس در میان نهادند، ماموران این مرد را بازداشت کردند.

مرد آمریکایی در این باره گفت: رفتارش پیامد مصرف ماریجوآناهایی بود که با ماده توهم‌زا مخلوط شده بود

سازمان خدمات اجتماعی حق حضانت نوزاد را از والدینش گرفت و او را به اقوامش سپرد.

[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:35 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

سرویس بین‌الملل ـ آمریکا: بن لادن هیچگاه زنده دستگیر و محاکمه نخواهد شد.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد، وزیر دادگستری آمریکا که در کنگره این کشور حاضر شده بود، در پاسخ به نماینده تگزاس و برخی از نمایندگان درباره زمان دستگیری و محاکمه اسامه بن لادن گفته است: ما باید واقع‌بین باشیم، چرا که اگر هم به بن لادن دست پیدا کنیم، تنها با یک جسد بادکرده روبه‌رو خواهیم شد؛ بنابراین، انتظار محاکمه او در آمریکا معنا ندارد.

بنا بر این گزارش، «اریک هولدر» که از نزدیکان رئیس‌جمهور به شمار می‌رود، افزود: محاکمه هواداران القاعده وظیفه ایالات متحده است، زیرا آمریکا، بیشترین ضربه را از این گروه متحمل شده است و نمی‌توان به درخواست کشورهای متبوع این افراد پاسخ مثبت داد که اتباع آن ها را برای محاکمه تحویل دهیم.

وی افزود: محاکمه این افراد در آمریکا، این خاصیت را هم دارد که اعترافات آنان آزادانه بوده و ممکن است همکاری‌های کشورشان با القاعده را افشا کند و این در حالی است که اگر در کشور خودشان محاکمه شوند، جرأت افشای برخی حقایق را نخواهند داشت.

در همین حال فرمانده ارشد نیروهای ناتو از ضرورت دستگیری زنده بن لادن سخن گفت و افزود: با وجود اینکه برخی مقامات آمریکایی این اقدام را ضعیف می دانند اما ما باید تلاش کنیم که به هر شکل ممکن اسامه بن لادن را زنده دستگیر کنیم.

ژنرال "استنلی ماکریستال" در پاسخ این سوال که مگر آمریکا از زنده دستگیر کردن بن لادن مایوس شده، گفت: نه اما این امکان وجود دارد که اگر بن لادن در افغانستان باشد او را زنده دستگیر کنند و به محاکمه بکشند.

گفتنی است، پس از طراحی و اجرای بی کم و کاست عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ـ امنیتی آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه تحت شدیدترین مراقبت‌های امنیتی قرار داشت، توقعات افکار عمومی دنیا از دولت آمریکا برای دستگیری سرکرده القاعده ـ که سال‌هاست به بهانه وجود او هر کاری را توجیه کرده‌اند ـ بسیار بالا رفته، در حالی که دولتمردان آنها هنوز در شوک دستگیری ریگی هستند.


[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

انتشار تصاویر رؤسای فدراسیون تکواندو ایران و رژیم صهیونیستی، پس از ماجرای کشف حجاب در جزیره کیش که منجر به صدور فتوای مرجعیت شیعه درباره لزوم برکناری مدیران مسئول شد، بازخورد فراوانی در سطح جامعه و رسانه‏‏های خبری به ویژه رسانه‏های دیجیتال داشت؛ اما در قبال چنین رویداد هضمی‌ناشدنی، واکنش رسانه‏های اصولگرا ـ که این مشی را تنها در حد بیانش پذیرفته‏اند ـ چیزی جز سکوت نبود تا بتوان برخی دوستان را بهتر شناخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، پس از مدت‏ها بیان با کنایه حضور مشکوک تصاویر یکی از رؤسای فدراسیون ایران روی سایت یکی از فدراسیون‏های رژیم اشغالگر قدس و پس از آنکه با وجود ارایه این تصاویر و همچنین صفحاتی که نشان می‏داد، این تصاویر پس از مدتی حذف شده به اداره کل حراست سازمان تربیت بدنی، هیچ اتفاقی نیفتاد تا زمانی که فدراسیون تکواندو بار دیگر می‌‌خواست سخن از مسابقه ندادن یک ورزشکار نوجوانش برابر ورزشکار این رژیم به میان بیاورد، این رسانه به انتشار جزییاتی از این اتفاقات تلخ پرداخت و به رسالت خود در این باره رفتار کرد.

انتظار می‌رفت، این خبر با کمترین واکنش رسانه‏های مدعی اصولگرایی همچون کیهان و دیگر روزنامه‏های دارای این الگو که با لفظ کیهان رنگی خوانده می‏شوند، همراه شود، اما متأسفانه هیچ یک از این دست رسانه‏ها و روزنامه‏ها در برابر این موضوع، واکنشی از خود نشان ندادند تا مشخص شود، موضوع این رژیم برای گروهی که خود را پیرو مطلق خط امام و رهبری می‏دانند، تنها زمانی جزو خطوط قرمز است که قرار باشد یک چهره سیاسی به چالش کشیده شود و در غیر این صورت، آرمان‏های امام را می‏توان در برخی اوقات به کلی فراموش کرد!

جالب آنکه تصاویر وب سایت فدراسیون تکواندو رژیم صهیونیستی، آنقدر روشن بود که نتوان انکارش کرد و به مراتب از مستندات منتشر نشده‏ای که از سوی کیهان برای ارتباط برخی افراد با عناصر صهیونیست ادعا می‌شد، قابل استنادتر بود(!) اما چرا و به چه انگیزه‏ای نباید به حضور رؤسای فدراسیون‏های تکواندو ایران و اسرائیل در نشست‌‌های متعدد و همچنین عکس یادگاری مقابل هتلی در مصر اعتراض کرد؟! این موضوع که برای کیهان و کیهان رنگی‏ها حاصلی ندارد، پس مصلحت در سکوت است تا میان مشاهده دم خروس و قسم حضرت عباس حیران ماند!

این سکوت مرگ‌آور و برخورد دوگانه در مقابل به رسمیت شناختن شدن اسرائیل برای دوستان ولایتمدار! که تنها حرفش را خوب می‏زنند، تنها مشی تازه‏ای را نزد افکار عمومی پدیدار ساخته که تنها زمانی این رسانه‏ها وکیل مدافع مردم می‏شوند و به موضوعی اشاره می‏‌کنند که تنها و تنها در راستای سیاست‏هایشان باشد که این رویه حتی ذره‏ای به آنچه با نام اصولگرایی واقعی نزد مردم تعبیر می‏شود، شباهت ندارد و این روش تنها مدیران این رسانه‌ها را زیر سؤال می‏برد که حتی از درج خبر چنین واقعه‏ای نیز خودداری کرده‏اند، چه رسد به اعتراض و پیگیری برای برخورد با مسببان و عوامل وقوع چنین شرایطی.

«تابناک» به سهم خود ابراز امیدواری می‏کند رسانه‏های اینچنینی برای سال آینده در روند فعالیت‏شان بازنگری جدی انجام دهند و چنین نشود که اینچنین رفتارهای دوگانه، آبرو و اعتبار رسانه‏ای همچون کیهان را که به کمک قلم زدن ده‌ها چهره انقلابی در سه دهه تاریخ پرشکوه انقلاب به دست آمده، بیش از پیش چوب حراج زنند و همین اندک مخاطبان نیز با دیدن این برخوردهای دوگانه، عطای چنین روزنامه‌هایی را به لقایشان ببخشند و اعتمادشان از متولیان اطلاع‌رسانی سلب شود.

و آخر این که در عین حال، با گذشت یک شبانه روز از این ماجرا سکوت سازمان تربیت بدنی را تنها می‏توان به حساب پیگیری گذاشت و تنها می‏توان امیدوار بود، رئیس دستگاه ورزش کشور برخلاف پیشینیانش با برخوردی قاطع و انقلابی، در راستای جلوگیری از قبح‌زدایی نسبت به موضوع این رژیم جنایتکار در سطح ورزش گامی اساسی بردارد و قلب نیروهای انقلابی را بدین شکل شاد کند و دعای خیر مردم شهیدپرور ایران را با خود همراه سازد.


[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:34 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]

سرویس بین‌الملل ـ «یوسف الاحمد»، روحانی وهابی که عنوان مبلغ دینی را در عربستان سعودی یدک می‌کشد در سخنانی موهن و غیرعقلایی ـ که از سوی بیشتر روزنامه‌های عربی منطقه پوشش داده شد ـ پیشنهاد کرد، برای جلوگیری از اختلاط زن و مرد در مراسم حج و سعی صفا و مروه، مسجدالحرام کاملا تخریب تا این مشکل جهان اسلام حل شود!

به گزارش «تابناک» و به نقل از «القدس‌العربی»، این مفتی مدعی است، این پیشنهاد را بنا بر اساس تعالیم امام جماعت مرحوم مسجدالحرام، شیخ عبدالعزیز عبدالباز، صادر و جهان اسلام را از یک مشکل اساسی رها خواهد کرد.

در متن خبر «القدس العربی» تأکید شده که بینندگان شبکه ماهواره‌ای «بدایة» که الاحمد این پیشنهاد را از طریق آن داده، جناب شیخ را به ابرهه توصیف کرده و بر این باورند روح ابرهه پس از چهارده قرن در این شخص حلول کرده است.

فتواهای دیگر این جناب مفتی هم جالب است؛ او در این فتواها برای نمونه گفته است: باید شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به میلیارد سعودی امیر ولید بن طلال و شبکه «MBC» به مالکیت الولید بن ابراهیم نابود شوند، زیرا خطر این شبکه‌ها از مواد مخدر هم بیشتر است.

وی همچنین سینما را ابزار کار منافقین دانسته و گفته باید فرهنگ آن از جهان ناپدید شود و البته در فتوای معقول دیگری گفته است: ساخت دیوار حایل زیرزمینی در مرز مصر و اسرائیل باید متوقف شود، زیرا بر رنج‌های مردم غزه می‌افزاید.

نکته قابل تأمل این است که در همین باره، چندی پیش نیز یک نویسنده مصری، پیشنهاد عجیب دیگری را مطرح کرده بود؛ «سید القمنی» پیشنهاد داده بود که در صحرای سینا، «کعبه»ای دیگر ساخته تا مسلمانان در همه طول سال به زیارت خانه جدید خدا بروند.

او همچنین گفته بود، زیارت کعبه نباید مختص مسلمانان باشد و همه پیروان ادیان الهی و آیین‌های موجود، می‌توانند برای زیارت به مصر آمده و دولت مصر از راه این توریسم مذهبی، سالیانه حدود سی میلیارد پوند مصری را به خزانه خود وارد کند!

با فزونی گرفتن فتواها و اظهارنظرهای شگفت‌‌انگیز و توهین‌آمیزی از این دست از سوی برخی روحانیون و روشنفکران در جهان عرب، به نظر می‌رسد، این موضوع از سرچشمه‌های دیگری آب خورده و به شکل ظریفی در پی تقدس زدایی و پایین آوردن حساسیت مسلمانان نسبت به مقدساتشان برآمده است.

جالب این که عالمان دینی جهان عرب به جای چاره‌اندیشی برای حل مشکلات و بلایایی که جهان اسلام و کشورهای عربی را فرا گرفته است با چنین سخنان سخیفی، خواسته یا ناخواسته در راه کمک به توطئه علیه مسلمین قرار گرفته‌اند.


[ جمعه 88/12/28 ] [ 8:33 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]













































[ پنج شنبه 88/12/27 ] [ 8:28 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
جام جم آنلاین: دومین نشست خبری علی لاریجانی در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت 14:30 دقیقه در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد. این نشست که در واقع دومین نشست خبری لاریجانی در سال 1388 بود پس از پایان کار مجلس هشتم در دومین سال فعالیت برگزار شد و در واقع لاریجانی ضمن بیان دستاوردهای مجلس در سال 88 به بیش از 70 سوال 43 خبرنگار مجلس پاسخ داد.

این نشست خبری حاشیه های جالبی داشت که در پی می آید.

حاشیه های این نشست با دو بار تعویق زمان مصاحبه کلید خورد. مصاحبه ای که قرار بود ساعت 9:30 دقیقه صبح برگزار شود از چند روز قبل به ساعت 13:30 دقیقه موکول شد و سپس نیز یکساعت دیگر به تعویق افتاد البته لاریجانی راس ساعت 14:30 دقیقه در جمع خبرنگاران حاضر شد تا شاید تعویق مکرر زمان مصاحبه جبران شود و با تاخیر احتمالی اکمل نشود.

وقتی ساعت 14 خبرنگاران و تصویربرداران از مجلس به محل مصاحبه که ساختمان مشروطه مجلس بود حرکت کردند تصویربرداران و فیلمبرداران که معمولا برای پیدا کردن جای مناسب دوربین پیشرو این حرکات هستند در جلوی دربی در ساختمان مشروطه صف کشیدند اما بعد از دقایقی یکی از مسئولین اداره اخبار مجلس به فیلمبرداران حاضر در این صف طولانی اعلام کرد که باید از درب دیگری وارد شوند و در اینجا بود که ته صفی ها نفرات اول شدند.

کنفرانس خبری راس ساعت 14:30 دقیقه آغاز شد و علی لاریجانی به مدت 22 دقیقه دستاوردهای مجلس را تشریح و اظهار امیدواری کرد تا سال آینده سال پر تحرکی برای اقتصاد کشور و مشارکت مردم برای اقتصاد باشد. لاریجانی قانون هدفمند کردن یارانه ها را یکی از مهمترین مصوبات مجلس در سال 88 خواند و گفت: این قانون پایه ای برای رشد کشور در آینده خواهد بود.

لاریجانی گله از دولت به خاطر تاخیر در ارائه لایحه بودجه را فراموش نکرد و اینگونه مطالب خود را بیان داشت: «بودجه هر چند دیر به مجلس رسید اما با همت نمایندگان و کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید و قبل از آغاز سال جدید کار آن در مجلس پایان یافت. البته دیر آمدن بودجه مشکلاتی را ایجاد کرد اما کمیسیون های تخصصی مجلس با وقت گذاری بیشتر بودجه را به سرانجام رساندند».

پس از پایان سخنان ابتدایی لاریجانی رئیس اداره اخبار مجلس در ابتدای پرسش و پاسخ ، با تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران مجلس در پوشش اخبار قوه مقننه گفت: حدود 50 خبرنگار درخواست طرح سوال دارند که براساس قرعه کشی به همه این خبرنگاران نوبت داده خواهد شد. وی سپس از خبرنگاران خواست تا فقط یک سوال بپرسند و رعایت حقوق دیگر همکاران خود را فراموش نکنند.

خبرنگار شبکه خبر اولین خبرنگار سوال کننده بود که وقتی پشت تریبون قرار گرفت توصیه رئیس اداره اخبار را که کمتر از یک دقیقه قبل طرح شده بود را فراموش کرد و سوال خود را در 3 محور روند بررسی بودجه ، مهمترین مصوبات مجلس در سال 88 و اینکه آیا از عملکرد مجلس در سال 88 راضی هستید یا نه از لاریجانی مطرح کرد.

خبرنگار ایسنا نیز وقتی پشت تریبون قرار گرفت دو سوال مطرح کرد و وقتی رئیس اداره اخبار مشاهده کرد که خبرنگاران به توصیه وی توجهی ندارند مجددا به خبرنگاران توصیه کرد که فقط یک سوال بپرسند.این توصیه به خبرنگاران توسط تعداد معدودی از 43 خبرنگار سوال کننده رعایت شد و بیشتر خبرنگاران بیش از یک سوال مطرح کردند.

هنگامیکه خبرنگار روزنامه توسعه پشت تریبون قرار گرفت سخنان خود را با این شعر «بنام خداوند جان آفرین / حکیم سخن در زبان آفرین» آغاز کرد که در این لحظه هم لاریجانی لبخند زد و هم خبرنگاران به شوخی با «به به» گفتن شعر خواندن این خبرنگار را تایید کردند.خبرنگار مذکور پس از گرفتن جواب خود ، بر سر جای خود نشست اما پس از دقایقی به سمت لاریجانی رفت و دو تقویم کوچک به وی داد و خطاب به لاریجانی گفت: یک تقویم برای حاج خانم شماست. لاریجانی هم با لبخند خطاب به وی گفت: از اینکه به فکر حاج خانم ما هستید متشکریم.

هنگامیکه خبرنگار روزنامه قدس از لاریجانی پرسید که شما به رابطه دولت و مجلس در یکسال گذشته چه نمره ای می دهید؟ لاریجانی با خنده خطاب به این خبرنگار گفت: سوال شما رمانتیک است و این نمره را شما باید بدهید.

نقل قول از لاریجانی و تکذیب این نقل قول ها از سوی دفتر علی لاریجانی سوالی بود که امروز توسط 4 خبرنگار از لاریجانی پرسیده شد.در ابتدا خبرنگار روزنامه تهران امروز وقتی پشت تریبون قرار گرفت خطاب به لاریجانی گفت: در سال 88 شما تنها دو بار در کنفرانس خبری شرکت کردید و همین مسئله باعث شده تا برخی از نمایندگان مطالبی را از قول شما و به نقل از شما مطرح کنند که صحت آن مطالب برای ما خبرنگاران مبهم است ، امیدواریم در سال آینده کنفرانس خبری بیشتری برگزار کنید تا از این گونه نقل قول ها جلوگیری شود. لاریجانی با گفتن انشاءالله تقریبا قول مساعد داد تا در سال آینده کنفرانس خبری بیشتری برگزار کند.

با این وجود ، سوال خبرنگار روزنامه خراسان از لاریجانی این بود که یکی از نمایندگان از قول شما اعلام کرد که آقای سید علی اکبر محتشمی پور مسئول کنفرانس حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی بزودی برکنار می شود آیا شما این نقل قول را قبول دارید؟ لاریجانی در جواب به این خبرنگار گفت: من احتیاج به سخنگو ندارم و هر وقت نیاز باشد خودم صحبت می کنم و مواضع خودم را خودم اعلام خواهم کرد.این پاسخ ، خبرنگاران را قانع نکرده بود و خبرنگار سایت رجانیوز وقتی پشت تریبون قرار گرفت خطاب به لاریجانی گفت: اصحاب رسانه از مواضع شما نسبت به برکناری محتشمی پور متوجه نشدند لطفا در این زمینه توضیح دهید. لاریجانی خطاب به این خبرنگار هم گفت: من تاکید کردم که سخنگو ندارم و هر وقت درخصوص مسائل تصمیم بگیرم اعلام می کنم و شما هم می توانید آن را منتشر کنید.

سوال از لاریجانی درخصوص نقل قول ها از وی توسط یک نماینده تا پایان کنفرانس هم ادامه داشت و هنگامی که لاریجانی برای گرفتن عکس یادگاری در حلقه خبرنگاران قرار گرفت یکی از خبرنگاران خطاب به لاریجانی گفت: چرا حمید رسایی نماینده تهران علاقه عجیبی دارد تا از قول شما مطالبی را بیان کند و در واقع دوست دارد سخنگوی شما باشد که لاریجانی فقط لبخند زد و خندید.

خبرنگار روزنامه ابتکار اینگونه سوال خود را مطرح کرد:«در آستانه سال نو قرار داریم و در سال نو معمولا کدورت ها رفع می شود. برخی از مسئولین ارشد نظام نسبت به هم کدورت دارند شما برای رفع این کدروت ها چه پیشنهادی ارائه می کنید؟» لاریجانی در پاسخ با خنده گفت: رفع کدورت دیگر نیازی به فرمول خاصی ندارد شما می توانید یک جلسه ای بگذارید و همه مسئولین را برای شام دعوت کنید تا کدورت ها رفع شود.

خبرنگار ایسکانیوز خطاب به لاریجانی گفت: سفرهای استانی شما باعث شده تا برخی آنرا سفرهای تبلیغاتی زودهنگام ریاست جمهوری دور آینده تفسیر کنند. که لاریجانی در پاسخ به وی گفت: فکر می کنم شما قصد جان مرا کردید که این سوال را مطرح می کنید.رئیس مجلس سپس افزود: من بنای سفرهای استانی ندارم و سفرهایی که انجام شده با دعوت نمایندگان صورت می گیرد.

خبرنگار خبرگزاری رویترز در وسط مصاحبه لاریجانی دچار سکسکه شد و سکسکه مکرر وی با صدای بلند تعجب همه را برانگیخت و این خبرنگار طوری سکسکه می کرد که حتی لاریجانی نیز متوجه شد.

معمولا در کنفرانس های خبری خبرنگاران خارجی درخصوص مسائل بین المللی و همچنین سیاست ایران در این زمینه و نهایتا در خصوص انرژی هسته ای ایران سوال می کنند و کاری به امور داخلی ایران ندارند اما خبرنگار تلویزیون الفرات عراق این سنت خبرنگاران خارجی را شکست و ضمن عدم رعایت حقوق همکاران خود در مطرح کردن یک سوال ، از لاریجانی درخصوص تعامل دولت و مجلس پرسید و همچنین مواضع مجلس درخصوص محاکمه فرزندان هاشمی که خواست برخی از نمایندگان مجلس است را جویا شد.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال این خبرنگار عراقی گفت: اینکه در مجلس صداهایی در خصوص فرزندان هاشمی و یا مسائل دیگر شنیده می شود طبیعی است چون مجلس جای همین بحث ها است. نگاه ها در مجلس متفاوت است. برخی نمایندگان آن نظری را که شما مطرح کردید دارند و برخی متفاوت می نگرند اما موضع مجلس این است اگر در خصوص کسی و یا مقامی که در حال حاضر مسئولیت دارد و یا قبلا مسئولیت داشته مسئله ای مطرح است باید رسیدگی شود تا شبهه ای برای مردم بوجود نیاید.

خبرنگار واحدمرکزی خبر درخصوص نقد لاریجانی در مجلس هشتم پرسید که لاریجانی در جواب عدم سرعت کار در رسیدن به شاخص های مختلفی که در استراتژی مجلس بیان شده را نقد خود ذکر کرد.

حدود 20 فیلمبردار و بیش از 30 عکاس و همچنین بیش از 60 خبرنگار دومین نشست خبری علی لاریجانی را ثبت و ضبط و به تصویر کشاندند.

در این کنفرانس خبری برای اولین بار به همه خبرنگاران حاضر در نشست اجازه داده شد تا سوالات خود را مطرح کنند و در مدت 2 ساعت 10 دقیقه این کنفرانس همه سوالات خود را مطرح کردند و حتی خبرنگاران سایت ها نیز از رئیس مجلس سوال پرسیدند و برای اولین بار بود که پس از یک کنفرانس خبری هیچ خبرنگاری از نداشتن فرصت سوال پرسیدن گله نکرد.

خبرنگاران شبکه خبر ، خبرگزاری ایسنا ، تلویزیون الجزیره ، روزنامه جام جم ، تلویزیون پرس تی وی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، تلویزیون الفرات عراق ، روزنامه خراسان ، واحدمرکزی خبر ، تلویزیون ان اچ ک ژاپن ، روزنامه توسعه ، روزنامه تهران امروز ، ایران صدا ، تلویزیون المنار ، روزنامه رسالت ، خبرگزاری ایلنا ، روزنامه راه مردم ، روزنامه قدس ، خبرگزاری مهر ، روزنامه همشهری ، شبکه جام جم ، خبرگزاری ایکنا ، روزنامه ایران ، خبرگزاری موج ، خبرگزاری برنا ، روزنامه جهان صنعت ، خبرگزاری ایسکانیوز ، روزنامه بهار ، خبرگزاری پانا ، روزنامه اطلاعات ، روزنامه پول ، سایت رجانیوز ، روزنامه فرهنگ آشتی ، روزنامه حزب الله ، خبرگزاری شانا ، خبرگزاری آریا ، روزنامه عصر اقتصاد ، روزنامه ابتکار و خبرگزاری زنان ایران از جمله خبرنگارانی بودند که توانستند سوال خود را از لاریجانی مطرح کنند.

خبرنگاران تلویزیون الجزیره و تلوزیون الفرات عراق به زبان عربی خبرنگار پرس تی وی به زبان انگلیسی سوال خود را مطرح که مترجمین حاضر در جلسه آن را برای لاریجانی ترجمه کردند.

پس از پایان سخنان لاریجانی عکاسان از وی درخواست کردند تا دستی برای آنان تکان دهد تا آنها لحظه ها را شکار کنند لاریجانی به این خواسته آنان اجابت کرد و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با آنان عکس یادگاری گرفت.

خبرنگار روزنامه راه مردم در پایان نشست خبری با لهجه مازندرانی از لاریجانی سوالی را مطرح کرد که لاریجانی در جواب به وی گفت الان وقت پرسیدن سوال نیست کنفرانس تمام شد.
[ پنج شنبه 88/12/27 ] [ 8:27 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 1617690