سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
رادیو آزاد اروپا با وجود تایید منابع امنیتی فرانسه مبنی بر همکاری "کلوتید ریس " برای جمع آوری اطلاعات برای فرانسه در جریان اغتشاشات بعد از انتخابات ایران، در مصاحبه‌ای با "رکسانا صابری " تلاش به بی گناه نشان دادن وی کرده است.

به گزارش فارس "رکسانا صابری " خبرنگار آمریکایی که به جرم جاسوسی پنج ماه در ایران بازداشت بود از آزادی "کلوتید ریس " تبعه فرانسوی که به جرم شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات ایران دستگیر شده بود، ابراز خوشحالی کرد.

رکسانا صابری گفته است: من از اینکه "کلوتید ریس " توانسته به آغوش خانواده و دوستانش در فرانسه برگردد بسیار خوشحالم.

وی مدعی شد: من درک می کنم که وقتی فردی به اتهام غیر واقعی به زندان می افتد چه حسی دارد.

روزنامه فرانسوی "لو فیگارو " به نقل از "پیر سیرامی " معاون سابق مدیرکل دستگاه اطلاعاتی فرانسه با افشای جاسوسی "کلوتید ریس " شهروند فرانسوی بازداشت شده در ناآرامی‌های سال گذشته تهران نوشت که وی در راستای جمع‌آوری اطلاعات از ایران در مورد مسایل مربوط به سیاست داخلی و مسایل مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران کار می‌کرد و شماره‌ای ثبت شده در سازمان جاسوسی فرانسه در بخش خارجی داشته است.

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع امنیتی فرانسه مدعی شد که این فرد خودش بعد از رسیدن به ایران به سفارت فرانسه در تهران مراجعه کرده و خدمات خود را به این سفارت عرضه کرده است.

بر اساس این گزارش مقامات محلی ایران از طریق کنترل نامه‌های الکترونیکی این فرد پیش از بازداشت وی، پی به ماهیت او بردند.

کلوتید ریس 24 ساله که از روز یکم ژوئیه سال گذشته به‌اتهام شرکت در ناآرامی‌های پس از انتخابات ایران بازداشت شده بود و تاکنون در سفارت فرانسه به‌سر می‌برد، روز شنبه بنا به حکم دادگاه ایران آزاد شد.

اقدام علیه امنیت ملی از طریق حضور در تجمعات و اغتشاشات مورخه 25 و 27 خرداد ماه و همچنین جمع‌آوری اخبار، اطلاعات و تهیه تصاویر از این اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمی سفارت فرانسه از جمله اتهامات ریس بود.
[ پنج شنبه 89/2/30 ] [ 8:54 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 133
کل بازدیدها: 1617794