سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

مارسل لازار، شهروند رومانیایی الاصل که پیش از این راننده تاکسی بوده و دستی در دنیای هک دارد. هکرها وی را با نام Guccifer می‌شناسند و وی به این مشهور است که چندین مقام ارشد دولتی آمریکا از جمله دو رئیس جمهور سابق این کشور را هک کرده است. حال به اتهام انتشار تصاویری که بوش از خود در حمام کشیده به دادگاه خوانده شده است! 

به گزارش «تابناک» Guccifer  به اتهام کلاهبرداری اینترنتی، دسترسی بدون مجوز به سیستم‌های رایانه‌ای محافظت شده، سرقت هویت و جلوگیری از اجرای عدالت، روز پنجشنبه به دادگاه عالی ایالات متحده خوانده شده است.

اتهام این هکر، انتشار تصاویر جرج بوش در حمام است! + تصاویر

اما نکته جالب در کیفرخواست Guccifer این است که وی اقدام به انتشار اطلاعات دزدی شده از ایمیل و شبکه اجتماعی افراد سرشناس در ایالات متحده کرده است. این افراد سرشناس شامل اعضای خانواده دو تن از رؤسای جمهوری سابق ایالات متحده، یکی از اعضای کنونی کابینه دولت این کشور و دیگری‌ عضو سابق ستاد مشترک آمریکا و یکی از مشاوران رئیس جمهور سابق این کشور است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در این باره اعلام کرده‌ که Guccifer پس از دسترسی غیر‌مجاز به رایانه‌های این افراد، اقدام به سرقت داده‌ها و اطلاعات شخصی‌ از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی آنها و همچنین اطلاعات مالی و پزشکی‌شان کرده است.

اما بشنوید از سابقه این هکر! وی در فوریه سال 2013 مسئولیت هک ایمیل اعضای خانواده جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق ایالات متحده را بر عهده گرفت که پس از آن اقدام به انتشار عکس‌هایی کرد که به گفته خود وی، نقاشی‌هایی است که جورج دبلیو بوش حین استحمام از خود کشیده است! این دو تصویر شامل عکسی از بوش در زیر دوش حمام و تصویری از وی در وان حمام است:

اتهام این هکر، انتشار تصاویر جرج بوش در حمام است! + تصاویر

 

 

اما به غیر از آن، این هکر سر و صداهای بیشتری هم بر پا کرده بود. در همان سال، وی اقدام به انتشار اطلاعات افشاگرانه ای کرد که ارتباط یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا با نام Corina Cretu با کولین پاول، وزیر خارجه سابق ایالات متحده کرده بود. وی ایمیل‌های احساسی که از سوی Corina برای پاول فرستاده شده بود، در فضای آنلاین منتشر کرده بود.

هرچند وزارت دادگستری ایالات متحده نام قربانیان این پرونده را فاش نکرده است، گفته می‌شود قربانی شماره 1 یکی از اعضای خانواده جورج دبلیو بوش است؛ به ویژه که گفته می‌شود این قربانی دختر جورج بوش پدر و خواهر جورج دبلیو بوش با نام دوروتی بوش است.

گفته می‌شود Guccifer این تصاویر از جورج بوش را زمانی که وی آنها را برای خواهر خود از طریق ایمیل فرستاده، به دست آورده است. در این بین، گویا بسیاری از اطلاعات خانوادگی دیگر بوش نیز دزدیده شده؛ از جمله اطلاعات مربوط به مراسم خاکسپاری احتمالی جورج بوش هنگامی که وی در سال گذشته به علت بیماری در بیمارستان بستری بود.

هم‌اکنون لازار در رومانی به اتهام هک اطلاعات بسیاری از شهروندان رومانیایی در زندان است و حکم وی تا کنون هفت سال زندانی است. این در حالی است که هنوز اتهامات مطرح‌ از سوی ایالات متحده در این حکم دیده نشده‌‌ و شاید با وارد شدن این اتهامات این هکر پر سر و صدا و شوخ طبع، مجبور شود مدت بیشتری‌ به دور از اطلاعات خانوادگی مقامات و شهروندان گذراند.


[ دوشنبه 93/3/26 ] [ 2:46 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 1617565