سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
پیشتر‌ها این اتفاق رخ می‌داد که روزنامه‌های یک جناح، تیترهای یکسانی را برای یک خبر برمی‌گزیدند و این موضوع در برخی از موارد جنجال‌‌آفرین می‌شد، ولی امروز به طرز جالبی، دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و اعتماد از یک تیتر برای دو خبر متفاوت بهره برده‌اند.
کد خبر: 252157
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1391 - 10:40

پس از پایان روز نخست مذاکرات هسته‌ای در مسکو و در حالی که این مذاکرات امروز هم ادامه خواهد یافت، صفحات روزنامه‌های صبح امروز پوشیده از تصاویر و اخبار مربوط به این مذاکرات است؛ تصاویری از جلیلی و اشتون ـ که این بار لباس او، موضوع دندان‌گیری برای رسانه‌های داخلی نداشت ـ در کنار تصاویر نشست روز گذشته در صفحه نخست بیشتر روزنامه‌های صبح امروز به چشم می‌خورد.

این در کنار اشاره روزنامه‌ها به پیشنهاد پنجگانه ایران در این نشست و چشم‌هایی که به روز دوم این مذاکرات و پاسخ 1+5 دوخته شده، موضوع گزارش‌های صفحات نخست روزنامه‌ها بود. رسالت از مذاکرات مسکو به عنوان یک گام رو به جلو یاد کرد و از پیشنهاد پنجگانه ایران در مسکو نوشت و شرق، امروز را روز پاسخ اشتون به پیشنهاد پنجگانه ایران خواند.

روزنامه جوان از مهلت خواستن 1+5 تا ظهر امروز خبر داد و مدعی شد که غرب مذاکره روز نخست مسکو را بی‌نتیجه گذاشت. جهان صنعت با تصویری از اشتون و جلیلی از تیتر صفر ـ صفر برای گزارش خود بهره برد و ملت ما نیز در گزارش یک خود، تداوم مذاکرات را در گرو انعطاف 1+5 دانست و از کارشکنی مثلث شوم علیه مذاکرات خبر داد.

پیشتر‌ها این اتفاق رخ می‌داد که روزنامه‌های یک جناح، تیترهای یکسانی را برای یک خبر برمی‌گزیدند و این موضوع در برخی از موارد جنجال‌‌آفرین می‌شد، ولی امروز به طرز جالبی، دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و اعتماد از یک تیتر برای دو خبر متفاوت بهره برده‌اند، «یک بستر و دو رویا»، تیتری بود که اعتماد برای گزارش خود در مذاکرات هسته‌ای مسکو برگزیده بود و شرق آن را به عنوان تیتر یک خود درباره انتخابات مصر برگزیده است.

پایان دور دوم انتخابات مصر و پیروزی اسلامگرایان در این انتخابات هم «محمد مرسی» و مردم مصر را به صفحات روزنامه‌های امروز ایران کشاند. پیروزی نامزد گروه اخوان‌المسلمین با 52/5 درصد آرا در برابر رقیبش، احمد شفیق که 47/5 درصد آرا را از آن خود کرده بود، باعث شد تا مردم مصر دیشب را هم تا صبح در خیابان‌های قاهره بگذرانند و این بار در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی بپردازند.

ملت ما با اشاره به کارشکنی‌های شوراب نظامی نوشته است: «کاندیدای اخوان رئیس جمهور مصر شد» و کیهان از جشن و پایکوبی مردم مصر در پی پیروزی اسلامگرا‌ها در این کشور خبر داد.

جام جم نیز از ریاست جمهوری در دستان اخوان خبر داد.

شرق اما در این باره آورده است، هر دو کاندیدا اعلام پیروزی در انتخابات کرده‌اند.

بیانات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث در جمع مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در صفحات روزنامه‌های صبح امروز داشت؛ اشاره ایشان به ریشه مشکلات بشری و اینکه علت‌العلل آن، دوری از دو مسأله اساسی مبعث یعنی «فکر و اندیشه» و «تزکیه نفس» است.
در کنار سخنانشان درباره تفرقه‌افکنی در میان اهل تشیع و تسنن بنا به خواست سرویس‌های جاسوسی سلطه‌گران توسط افرادی که اصلا اسلام را قبول هم ندارند، از مهمترین فرازهای سخنان ایشان بود که در صفحات روزنامه‌های امروز منتشر شد.

اما تصمیم دولت برای آزادسازی یارانه 28 هزار تومانی در پی انتقاداتی که از گرانی نان شده بود هم به چشم روزنامه‌های صبح امروز جذاب آمد. تهران امروز از «آزادسازی ناگهانی یارانه 28 هزار تومانی» نوشت؛ رخدادی که فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها از آن به عنوان عیدی دولت به مردم یاد کرد. به این ترتیب ده روز پس از گران شدن بهای قوت بیشتر مردم، دولت اجازه برداشت مابه‌التفاوت یارانه نقدی مرحله اول و دوم ـ که در عید نوروز به حساب‌ها واریز شده بود ـ صادر کرد.

بهروز مرادی، سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره گفته است: ما افزایش یکباره بهای نان را که باعث نگرانی مردم شد، احساس کردیم به مردم فشار وارد شد. به این منظور با نظر رئیس‌جمهور و توافق رئیس مجلس، قرار است افزایش هزینه تحمیلی به مردم جبران شود.

روزنامه جهان صنعت در گزارشی به این موضوع پرداخته و در حاشیه آن، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را همچنان در هاله‌ای از ابهام دانسته بود. این روزنامه «برداشت یارانه 28 هزار تومانی فاز دوم هدفمندی بابت گرانی نان و عدم افزایش قیمت بنزین در تیر ماه» را دو دلیلی دانسته بود که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه را دست‌کم تا پایان نیمه دوم سال به تعویق خواهد انداخت.

دو روزنامه اصلاح‌طلب آرمان و آفتاب یزد هم محمد رضا عارف، نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان عکس یک خود برگزیده بودند؛ آرمان با طرح پرسش «توصیه‌های عارف انتخاباتی بود؟» از قول او نوشت: «قهر معنا ندارد، راهی جز تفاهم ملی نداریم» و آفتاب هم با بیان انتقاد عارف از تلاش برخی برای حذف یک جریان، همین سخن وی را به عنوان تیتر یک برگزیده بود.

سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع فعالان فرهنگی تهران و شهر ری که گفته بودند، «مردم مستحق زندگی بهتری هستند» ـ که در روزنامه آرمان به آن پرداخته شده بود ـ در کنار انتشار سخنان احمدی‌نژاد ـ که به قول روزنامه آفتاب یزد، اظهارات معاون اول را تکمیل می‌کرد ـ درباره اینکه «سطح رفاه مردم در حال افزایش است» هم از نکات جالب توجه این دو روزنامه بود.

البته ناگفته نماند که امضای قرارداد کریم انصاری فرد با پرسپولیس، این تیم را به عنوان تیم کهکشانی امسال معروف کرده و حرف و حدیث‌های فراوانی درباره هزینه‌های این باشگاه و مدیر عاملش در روزنامه‌ها به راه انداخته است.

روزنامه هفت صبح در گزارش یک خود به این موضوع پرداخته است و بی.‌ام. دبلیوی ایکس 6 (هدیه باشگاه پرسپولیس به بازیکنانش) را به عنوان قهرمان اصلی فصل نقل و انتقالات دانسته است و در آن اشاره کرده که پرسپولیس 91 راه، استقلال 90 و سپاهان 89 را در پیش گرفته‌اند؛ این با با کمک بی.‌ام.دبلیو.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:57 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 1617430