سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

اگر تلویزیون LCD یا پلاسمایی دارید که گرد و غبار برروی آن نشسته است پیشنهاد می‌شود قبل از هرگونه اقدام برای پاک کردن آن، شش مرحله ساده برای نحوه تمیز کردن صفحه نمایش آن را مطالعه کنید. به گزارش ایسنا، برخی از سازندگان این تلویزیون‌ها پیشنهاد می‌کنند از پاک‌کننده‌های LCD و پلاسما استفاده شود، اما این محصولات اغلب هزینه‌بر و غیرضروری هستند. در حقیقت اصلی‌ترین ماده در بیشتر راهکارهای پاک کننده حرفه‌ای در بازار، آب است.


اما در ابتدای کار به دو دستمال تمیز، نرم و بدون پرز، آب مقطر، الکل ایزوپروپیل و پیمانه اندازه‌گیری نیاز خواهید داشت تا شش مرحله ساده برای پاک کردن یک تلویزیون LCD یا پلاسما را انجام دهید.
1) تلویزیون را خاموش کرده و بگذارید سرد شود. پیش از دست بکار شدن برای پاک کردن صفحه نمایش آن، مطمئن شوید مدت کافی از خاموش بودن تلویزیون می‌گذرد.
2) صفحه نمایش آن را گردگیری کرده و از یک پارچه نرم و بدون پرز برای گردگیری آن استفاده کنید و اگر پس از گردگیری لکه‌ای مشاهده نمی‌کنید، در این مرحله کار را متوقف کنید.
3) یک ترکیب درست کنید؛ راهکارهای نظافت زیادی وجود دارد، اما بیشتر سازندگان تلویزیون‌های اچ‌دی می‌گویند بهترین و ارزان‌ترین راهکار برای صفحه LCD یا پلاسما، درست کردن ترکیب یکسانی از الکل ایزوپروپیل و آب مقطر است، پس با استفاده از یک پیمانه اندازه‌گیری، ترکیب یکسانی از الکل ایزوپروپیل و آب مقطر تهیه کنید.
4) گوشه‌ای از دستمال را در محلول تهیه کرده خیس کنید و آن را فشار دهید تا مایع اضافی گرفته شود؛ زیرا پارچه باید مرطوب و نه خیس باشد و سپس صفحه LCD یا پلاسما را به آرامی با آن پاک کنید.
5) وسیله‌ای مانند گوش پاک کن را در محلول الکل ایزوپروپیل و آب فرو برده و سپس آن را به دیوار داخلی ظرف حاوی محلول فشار می‌دهیم تا رطوبت اضافی موجود در آن گرفته شود و سپس آن را به آرامی به لبه بیرونی صفحه LCD یا پلاسما می‌کشیم.
6) از پارچه نرم و تمیز دومی برای خشک کردن صفحه LCD یا پلاسما استفاده کرده و اجازه ندهید هیچ گونه رطوبتی روی صفحه آن باقی بماند، به‌ویژه پیش از اینکه بخواهید تلویزیون را روشن کنید.


[ پنج شنبه 88/10/24 ] [ 9:3 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 1617437