سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

چندی پیش گیزمودو با نمایش عکسی از کره زمین که گفته می شود واضح ترین و دقیق ترین عکسی است که تا کنون منتشر شده، بسیاری را شگفت زده کرد. روز بعد از انتشار این عکس محبوب توسط گیزمودو، تعداد بیشماری از روزنامه ها و وبلاگ ها در سراسر جهان مجددا این عکس را منتشر ساختند. این موضوع به حدی پرطرفدار و محبوب شد که ناسا هم شگفته زده شد! و اظهار کرد که تنها در دو روز این عکس بیش از 500 هزار مرتبه دیده شده است.

 

تصویری که در زیر مشاهده می کنید، واضح ترین عکس با رنگ های واقعی از کره آبی ما است. دانشمندان ناسا با ترکیب عکس های ماهواره ای سطح زمین، اقیانوس ها، یخ های قطبی و ابرها به تصویری یک پارچه از هر کیلومتر مربع کره زمین دست یافتند که هم اکنون می توانید آنرا در زیر مشاهده کنید:

 

2222523486_fcc9118fdf_o_compact

 

این عکس در سال 2002 میلادی تهیه شده و به عنوان عکس پیش فرض ایفون و آیپاد تاچ قرار گرفته بود اما تا کنون به این شکل در اینترنت منتشر نشده بود.

500x_iphone-hacks

این عکس زیبا توسط ناسا به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داده شده است و با وضوح بالای 2048 * 2048 پیکسل در دسترس است. بیشتر مشاهداتی که از آنها در ساخت این عکس زیبا بهره گرفته شده، توسط دستگاه MODIS که بر روی ماهواره Terra سوار شده بود، بر فراز زمین عکس برداری شده است. MODIS ابزاری یک پارچه را برای مشاهده پدیده های زمینی، اقیانوسی و جوی ارائه می دهد. برای دانلود این عکس در رزولوشن ها و حجم های مختلف، از لینک های زیر استفاده کنید:


[ شنبه 89/12/28 ] [ 11:50 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 1616092