سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
شیب افزایش قیمت آب، برق و گاز ملایم است


احمدی‌نژاد با اشاره به این که پس از تکمیل مرحله اول ما اشکالات و ضعف‌ها را جمع می‌کنیم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، افزود: همه ما تحت حاکمیت خدا هستیم و کسی نمی‌تواند در برود. هر کاری کنیم و از هر دستی بدهیم از آن دست می‌گیریم. این سنت خداست. باید نسبت به همدیگر با محبت و لطف و عاشقانه زندگی کنیم و مراعات همدیگر را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این طرح با مشارکت و همراهی هم جلو خواهد رفت. اما باید توجه داشت که ستاد در اطلاعیه‌هایی قیمت‌های جدید کالاهای مختلف را اعلام می‌کند.

رییس‌جمهور با بیان این که شیبی که برای آب، برق و گاز در این طرح در نظر گرفته‌ایم ملایم است، گفت: این سه کالا تقریبا در همه جا وجود دارد که با شیب ملایم و پلکانی دیده شده است یعنی آن‌هایی که مصرف‌شان پایین است قیمتش ارزان است و هر چه مصرف بالا می‌رود مابه‌التفاوت اضافه می‌شود؛ یعنی قیمت پلکانی بالا می‌رود.

احمدی‌نژاد یادآور شد: در روستاهایی که از نفت سفید و کپسول‌های گاز استفاده می‌کنند پیش‌بینی کرده‌ایم تا زمانی که قیمت به‌طور کامل آزاد نشود قیمت کوپنی گذاشته‌ایم چرا که ما در شهر گاز داریم اما در برخی روستاها گاز ندارند؛ بنابراین به اندازه، نفت و گاز در اختیارشان قرار می‌دهیم.

او با بیان این که همه اقشار و تمام جهات در اجرای این قانون دیده شده‌اند، افزود: مقداری نفت و گاز در اختیار فرمانداران و استانداری‌ها برای مواقع اضطراری قرار داده شده است بنابراین همه جهات را دیده‌ایم که ان‌شاءالله این طرح به خوبی اجرا خواهد شد.

وی با تشکر از ملت ایران گفت: ملت ایران بسیار عالمانه کار کرده‌اند و ما پرحجم‌ترین بخش این قانون را تا حالا انجام داده‌ایم. مردم ما متین و زیبا عمل کردند و کار روان انجام شد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین از کسانی که اسم نوشتند و حساب باز کردند و هم‌چنین از کسانی که اسم ننوشتند که به گفته وی نزدیک به دو دهک و حدود 19 میلیون نفر هستند، تشکر کرد و گفت: این کار بسیار زیبا و نشان‌دهنده فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ماست. هم‌چنین از آن‌هایی که از این به بعد انصراف می‌دهند و عده‌ای که تاکنون انصراف داده‌اند نیز تشکر می‌کنیم.

رییس‌جمهور از کشاورزان، دامداران، کارگران و صنعتگران، کسبه و بازاریان، فرهنگیان، دانشگاهیان، دانش‌آموزان و دانشجویان و مجموعه سیستم حمل و نقل و رانندگان برای همراهی و مشارکت در اجرای این قانون قدردانی کرد.

وی هم‌چنین با تشکر از رسانه ملی، گفت: انصافا رسانه ملی خوب و هوشمندانه کار کرد و از این به بعد نیز کارش بیش‌تر می‌شود. مردم برای اصلاح رفتارها نیازمند اطلاع‌رسانی درست هستند که ان‌شاءالله این کار با همراهی رسانه‌ها و رسانه ملی انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: از سایر رسانه‌ها که ما را همراهی کرده‌اند و از سایر رسانه‌ها که از این به بعد ما را همراهی می‌کنند و هم‌چنین از همکاران خودم که با عشق و امید کار کرده‌اند نیز تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد از خداوند برکت مضاعف به همت، هوشمندی و ایمان ملت ایران را خواستار شد و از حمایت قاطع مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به مجلس در این ارتباط تقدیر و تشکر کرد.

وی یادآور شد: از نمایندگان مجلس نیز که خوب همراهی کردند با این که تجربه نویی است و بدین شکل برای اولین‌بار در دنیا اجرا می‌شود تشکر کرد که در شهرها و روستاها برای مردم صحبت کردند و از این به بعد نیز در قانون بودجه و سایر طرح‌های اساسی دولت را همراهی می‌کنند.

اصلاح سیستم بانکی و مالیاتی و ایجاد اشتغال برای جوانان از سال آینده در دستور کار دولت است


رییس‌جمهور از تلاش دولت برای اصلاح سیستم بانکی، سیستم مالیاتی و ایجاد اشتغال برای جوانان در سال آینده خبر داد و گفت: به مردم عرض می‌کنم که تا قبل از پایان دولت دهم، یارانه‌ها هدفمند، مشکل مسکن حل، مشکل اشتغال حل و سیستم بانکی، مالیات و گمرک کشور اصلاح خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان این که دولت بر روی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها وقت زیادی گذاشت، افزود: ان‌شاءالله از ابتدای سال آینده دولت توان و نیروی خود را در سه بخش متمرکز می‌کند که این بخش‌ها عبارتند از اصلاح سیستم بانکی، اصلاح سیستم مالیاتی و ایجاد اشتغال برای جوانان.

وی با اشاره به این که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اولین و مهم‌ترین گام بوده است، اظهار کرد: وقتی گام اول را برداریم، گام‌های بعدی راحت‌تر برداشته می‌شوند و ما از اول سال آینده گام‌های بعدی را آغاز خواهیم کرد. سنگین‌ترین مرحله همین بحث هدفمند کردن یارانه‌ها بود که تا قبل از پایان سال اجرا می‌شود و البته مبالغ مربوط به دو ماه به حساب مردم واریز شده است و آخر بهمن‌ماه نیز باز هم دو ماه بعدی را به حساب مردم واریز می‌کنیم و همین طور دو ماه، دو ماه پول‌ها را واریز خواهیم کرد.

امیدوارم در موضوع هسته‌یی به سمت تفاهم و همکاری برویم


به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی رادیو و تلویزیونی با اشاره به تلاش‌های برخی کشورهای خارجی برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌یی ایران، گفت: وقت آن رسیده است که سیاست تقابل از جانب آن‌ها به سیاست تعامل تبدیل شود چرا که در صورت اتخاذ این مسیر، همه برنده خواهند بود.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به برنامه هسته‌یی ایران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات سیاست خارجی و بین‌الملل، موضوع هسته‌یی است و این مساله یک نماد و در واقع یک میعاد است.

وی افزود: موضوع هسته‌یی تقابلی بین نظام سلطه و سرمایه‌داری با اندیشه انسانی و توحیدی ملت‌ها بود که ایران در محور جبهه توحیدی قرار داشته و دارد و موضوع هسته‌یی بهانه‌ای بود که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند. بنابراین طی سال‌های اخیر تمام تلاش‌های غرب بر این بود که ایران هسته‌یی نشود ولی این طرح شکست خورد و ایران هسته‌یی شد و امروز ایران، هسته‌یی است.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که غرب در برابر برنامه هسته‌یی ایران دو راه پیش‌روی خود دارد، تصریح کرد: راه اول ادامه سیاست‌های گذشته است که تا الان شکست خورده است و ادامه این سیاست‌ها قطعا منجر به شکست است. اولا آن‌ها نتوانستند جلوی هسته‌یی شدن ایران را بگیرند ولی ما پیروز شدیم و ایران هسته‌یی شد و این مساله تمام شد و حتی این مساله تبدیل به یک فرصت برای ما و در نتیجه پیشرفت ایران بیش‌تر شد.

رییس‌ قوه مجریه ادامه داد: راه دوم این است که تقابل به تعامل و همکاری تبدیل شود. ما از اول دنبال این راه بودیم و می‌گفتیم چرا تقابل کنیم؟ هم در زمینه هسته‌یی و هم در مسائل بین‌الملل با هم هم‌فکری کنیم و در موضوع هسته‌یی نیز می‌توانیم با هم همکاری کنیم.

او با اشاره به مذاکرات اخیر ژنو، اظهار کرد: مذاکرات ژنو مذاکرات خوبی بود و نماینده ایران حرف‌ها را درست، قاطع و به‌جا زد. من به دقت صورت مذاکرات را مطالعه کردم و نکات مثبت در آن دیدم. به نظر من وقت آن شده است که سیاست تقابل از جانب آن‌ها به سیاست تعامل تبدیل شود و این به نفع همه است؛ چرا که در این صورت دیگر بازنده و برنده‌ای نیست و همه پیروز هستند. پس چرا وارد عرصه‌ای شویم که هم بخواهیم حقی از ملت‌ها ضایع کنیم و هم پیروز شویم؟ این رفتار، رفتار قابل دفاعی نبود و محکوم بود.

احمدی‌نژاد با بیان این که بهترین راه برای همه، حرکت به سوی همکاری است، تصریح کرد: من رگه‌هایی را در مذاکرات اخیر دیدم و ما هم در همین راه حرکت می‌کنیم. امیدوارم در گفت‌وگوهای بعدی در استانبول، برزیل و تهران به چارچوبی برای همکاری برسیم و عدالت، قانون و حق هم همین است؛ چرا که بالاخره یک ملت باید بتوانند از حق خود استفاده کنند که استفاده هم کرد و خواهد کرد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: استفاده از اهرم‌های غیرقانونی، اهرم شورای امنیت و اقتصاد کار درستی نیست، آن هم در برابر ملت بزرگی مثل ایران. من امیدوارم که به سمت تفاهم و همکاری برویم و ملت ایران از همکاری استقبال خواهد کرد. این انرژی که برای تقابل صرف کردند اگر برای همکاری صرف می‌کردند حتما سود بیش‌تری می‌بردند و امروز هم توصیه می‌کنم که به سمت تعامل بیایند و ما آماده هستیم که این روند به نفع همه تغییر کند.


[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 11:19 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 66
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 1617480