سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
اما وزیر زنان مالزی گفته است که حل این معضل اجتماعی فقط با بهتر کردن آموزش بهداشت جنسی در مدارس قابل حل است - موضوعی که مقام های مذهبی با آن مخالفند.


 

 

 

 

 به گزارش نشریه الکترونیکی چارقد به نقل از گزارشگر بی بی سی در کوآلالامپور؛ اولین مدرسه نوجوانان باردار امروز (جمعه، 17 سپتامبر)، در کشور مالزی گشایش یافت.

هدف از این ابتکار مهار آمار رو به افزایش نوزادانی سرراهی در این کشور است.

مقام های مالزی امیدوارند این مدرسه واقع در ایالت جنوبی مالاکا، به زنان جوان کمک کند بر انگ اجتماعی بچه دار شدن بدون شوهر در مالزی غلبه کنند. مالزی یک کشور عمدتا مسلمان است.

دختران نوجوان حامله با آمدن به این مدرسه و ادامه تحصیلشان می توانند باردار بودن خود را از اقوام و همسایگان پنهان کنند.

دانش آموزان این مدرسه نه تنها به مراقبت های پزشکی ویژه زنان باردار دسترسی خواهند داشت بلکه همچنین مشاوره مذهبی در اختیار آنها قرار داده می شود.

امسال در مالزی حدود هفتاد درصد نوزادانی که حاصل رابطه ای خارج از ازدواج بوده اند، سرراه گذاشته شدند.

زنده یا مرده آنها در درگاه منازل، سطل های آشغال و توالت های عمومی پیدا شده است.

اما وزیر زنان مالزی گفته است که حل این معضل اجتماعی فقط با بهتر کردن آموزش بهداشت جنسی در مدارس قابل حل است - موضوعی که مقام های مذهبی با آن مخالفند.

انگ اجتماعی

گردانندگان این مدرسه وعده داده اند که ضمن فراهم آوردن امکانات درسی، از حریم خصوصی نوجوانان محصل و سلامت آنها در دوره بارداری محافظت کنند.

از آنجایی که پلیس مالزی معتقد است که اغلب نوزادان سر راهی متعلق به زوج هایی است که ازدواج نکرده اند، ناشناس ماندن دانش آموزان باردار امری حیاتی قلمداد می شود.

پلیس می گوید این دست از زوج ها از روی استیصال برای مخفی نگه داشتن این واقعیت که قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته اند، نوزاد خود را بدون سرپرست رها می کنند.

در مالزی از جوانان به ویژه جوانان مسلمان انتظار می رود که تا ازدواج نکرده اند رابطه جنسی برقرار نکنند.

مقام های مذهبی در مالاکا نیز می گویند از این به بعد با ازدواج دختران زیر شانزده سال موافقت خواهند کرد تا رابطه جنسی آنها جنبه شرعی پیدا کند.

 

اما وزیر زنان مالزی، که مخالف طرح تاسیس مدرسه ای ویژه دانش آموزان حامله بوده است، به بی بی سی گفت: تفکیک آنها از نظام تحصیلی ِ متعارف، به انگ اجتماعی دامن می زند.

او معتقد است که ریشه این معضل در کمبود آموزش بهداشت جنسی در مدارس است.

وزارت زنان در مالزی سالهاست که مبلغ آموزش بهداشت جنسی و بارداری در مدارس این کشور بوده است. اما گروه های مذهبی جلوی این موضوع را گرفته و گفته اند که این کار فقط باعث می شود شمار بیشتری از نوجوانان حامله شوند.


[ چهارشنبه 89/6/31 ] [ 8:16 صبح ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 1616095