سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خراسان نوشت:

حرکات و رفتار زننده والدینم در خانه، من و برادرم را رنج می داد. آن ها با شوخی های بی جا و حرکات نابه جا حد و مرزها را شکسته اند و از همه این ها بدتر وقتی است که پدرم مشروبات الکلی استفاده می کند و الفاظ رکیکی به زبان می آورد.

این مشکلات باعث شده تا هیچ احساس علاقه و وابستگی نسبت به والدینم نداشته باشم و حتی از کلاس دوم راهنمایی می خواستم به پدر و مادرم توصیه کنم حداقل از نظر نوع پوشش و لباس پوشیدن خود در خانه کمی بیشتر دقت کنند، اما آن ها به این حرف ها توجهی نشان نمی دهند.

شاید باور نکنید که پدربزرگ و عمویم نیز سر همین مسئله با ما قطع رابطه کرده اند.دختر نوجوان در دایره اجتماعی کلانتری شهید فیاض بخش مشهد افزود: تماشای فیلم های زشت و شرم آور نیز از دیگر اشتباهات بزرگ پدر و مادرم است.

متاسفانه من از چند ماه قبل با نگرانی و احساس ناامنی که داشتم و همچنین خطاهای تکراری والدینم به ناچار از خانه فرار کردم و آواره کوچه و خیابان شدم، اما در کمتر از سه ساعت با جوانی آشنا شدم که خودش را فرشته نجاتم معرفی می کرد و می گفت: ناراحت نباش، برایت کاری سراغ دارم تا بتوانی زندگی مستقلی تشکیل دهی و از مشکلاتی که داری رها شوی!او با چرب زبانی مرا سوار خودرو خود کرد و با این بهانه که می خواهد زمینه آشنایی ام با خانمی را فراهم کند که فرد خیری است و افراد نیازمند را در شرکت بزرگی که دارد کار و سرپناه می دهد به بیرون از شهر برد.

غروب شده بود و در بیابانی سوت و کور این جوان حیوان صفت با توسل به زور و تهدید قصد داشت مرا طعمه هوس های پلید خود کند که داد و فریاد راه انداختم و در این لحظه مرد کشاورزی که در همان نزدیکی بود به کمکم آمد و او از ترس رهایم کرد و به سرعت متواری شد.من از پدر و مادرم گلایه مند هستم و دوست ندارم به خانه ای برگردم که شرم و حیا در آن رنگ باخته است. درخور یادآوری است با پی گیری کارشناس اجتماعی کلانتری شهید فیاض بخش مشهد دختر ?? ساله به پدربزرگش تحویل داده شد.درباره این ماجرا نظر یکی از مشاوران مجرب خانواده را جویا شدیم.

سیدمجید موسوی راد، کارشناس ارشد روان شناسی مرکز مشاوره پلیس خراسان رضوی معتقد است: اولین سوال ما این است که فرزندان این خانواده، رفتارهای خود را چگونه و از کجا آموخته اند؟ طبق نظریه یادگیری اجتماعی، فرزندان بدون این که هیچ گونه آموزش رسمی دریافت کنند فقط با مشاهده الگوهای رفتاری والدین، شیوه های رفتاری آنان را می آموزند و در شرایط مناسب آن رفتار را از خود بروز می دهند و همچنان که در این ماجرا می بینیم رفتار والدین دقیقا توسط فرزندان تقلید شده است تا جایی که دختر نوجوان هم احساس ناامنی می کند!

وی افزود: در بررسی اجمالی این مسئله باید بگوییم والدین، مسببان اصلی مشکلات فرزندان خود هستند. پس به تمامی پدران و مادران تاکید می کنیم رعایت پوشش مناسب، ادب کلامی و پرهیز از رفتارهای خارج از قاعده و... را در حریم مقدس خانه و خانواده مدنظر داشته باشند و سعی کنند با آگاهی و عشق واقعی، الگوی خوب و شایسته ای برای فرزندان خود باشند و مهارت های زندگی را به آنان بیاموزند.

[ دوشنبه 89/3/31 ] [ 12:41 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 1617733