سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علی داودی
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
سازمان تحقیقات فدرال پاکستان اعلام کرد ،بیت الله محسود فرمان ترور خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان را صادر کرده بود.

به گزارش ایسنا سازمان تحقیقات فدرال پاکستان در گزارش خود نوشت: حمله به بی نظیر بوتو توسط تعدادی از طلبه های مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه در شهر "اکوراختک" واقع در ایالت خیبر پختونخواه پاکستان طرح ریزی شد.

این افراد سپس در وزیرستان جنوبی پاکستان از سوی طالبان محلی برای انجام حمله انفجاری اموزش دیدند.

" حسنین گل " از مظنونان حمله به بی نظیر بوتو پیش از این توسط سازمان های امنیتی پاکستان در شهر راولپندی بازداشت شده است به بازرسان تحقیقاتی پاکستان گفت ، دستور ترور بی نظیر بوتو از سوی بیت الله محسود به دلیل موضع وی در حمایت از حمله ارتش پاکستان به مسجد " لعل " در اسلام اباد صورت گرفت.

افسران سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان هم اعلام کردند ،در گفتگوی ضبط شده تلفنی بین بیت الله محسود و چند نفر از اعضای بازداشت شده طالبان محلی ، وی به طور صریح دستور ترور خانم بی نظیر بوتو را صادر کرده بود.

در این گزارش همچنین امده است ،سعید اکرام الله و قاری عبدالله ازطلبه های مدرسه دینی دارالعلوم شهر " اکورا ختک " و از عاملان اصلی حمله به نخست وزیر فقید پاکستان در تاریخ 26 دسامبر 2007 میلادی وارد شهر راولپندی شدند.

این افراد با کمک " حسنین گل " و "رفاقت " ،محل سخنرانی بی نظیر بوتو در شهر راولپندی را شناسایی کرده و روز بعد در منزل مسکونی "رفاقت " پس از بستن کمربندهای انفجاری عازم محل سخنرانی بی نظیر بوتو شدند.

بی نظیر بوتو در تاریخ 27 دسامبر2007 میلادی پس ازسخنرانی در گردهمائی عمومی در شهر راولپندی پاکستان در حمله تروریستی کشته شد .
[ یکشنبه 89/3/30 ] [ 12:0 عصر ] [ علی داودی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 1616139